Michelisz Norbert, a MOL-csoport által immár negyedik éve támogatott Zengő Motorsport versenyzője az első futamon a második helyen végzett, a másodikat sajnos föl kellett adnia.
Időmérő: Michelisz a legjobb helyen jutott be az időmérő harmadik szakaszába, ahol a négy Citroen előtt végzett a legjobb idővel és így megszerezte a pole pozíciót. Ennek értelmében első futamon az első, a második futamon a 10. helyről indulhatott.
1. futam
Rajt: Nem sikerült jól elkapnia a rajtot Michelisznek, így csak a második helyen tudott elfordulni az első kanyarban a magyar pilóta. A felvezető kör alatt jelezte rádión a csapatnak, hogy problémák vannak a Honda kuplungjával. Az olasz Gabrielele Tarquini szenzációs helyzetfelismerésének köszönhetően a hatodik helyről jött föl a harmadikra.
1. kör: López, Michelisz, Tarquini, Muller és harc ment az ötödik helyért a két gyári pilóta, a kínai Ma és Loeb között. Monteiro csatázott a holland Coronellel a jobb helyért. A holland Nicky Catsburg megpörgött és ki kellett mennie a boxba, már az első kör alatt.
2. kör: Az élen a helyzet változatlan, de Tarquini gyorsabb, mint Michelisz, Monteiro megelőzte Coronelt.
3. kör: López, Michelisz, Tarquini az élen a sorrend, a gyári hondás Monteiro próbálja átrágn magát a mezőnyön
4. kör: Coronel kiment a poros ívre, megcsúszott és a sóderágyban végezte.
5. kör: az angol Tom Chilton, ugyan ott, ahol Coronel, a sóderágyban fejezete be az első futamot.
6. kör: Huff és Monteiro harcol a 9. helyezésért.
7-8. kör: a helyzet változatlan.
9 kör: Muller, Ma és Loeb csatázott az ötödik helyért majd a kör végén a kínai megelőzve csapattársait feljött a negyedik helyre.
10 kör: Huff-Valente-Monteiro a nyolcadik helyért harcolt, melynek következtébe a portugál visszaesett a 10. helyre.
11. kör: Monteiro visszaelőzi Valentét, Mullert támadja Loeb…
Leintés: López, Michelisz, Tarquini az első három helyezett. Ezzel Michelisz Norbert öt ponttal megelőzte a kínai Ma Csing Huát, így összetettben följött a negyedik helyre.
2. futam
Rajt: az első sorból a Hugo Valente és Nicky Catsburg rajtolhatott, Michelisz a 10-ről. Mind a ketten rosszul rajtoltak, ellenben Monteiro nagyon jól kapta el és megszerezte a vezető pozíciót a francia Valente előtt, mögéje érkezett meg a korábbi világbajnok, Muller. Micheliszt pedig kilökte a marokkói Bennani, így Michelisz az utolsó előtti helyre esett vissza.
1-3 kör: López defektet kapott és feladta a versenyt. Michelisz elkezdte magát átrágni a mezőnyön. Hatalmas csaták alakultak ki a jobb pozíciókért.
4. kör: a kínai Ma csing Hua ugyan ott, ahol az előző futamon megelőzte az olasz Tarquinit, ki utána tisztázatlan körülmények között nekiment a kínainak és kitolta a pályáról – az esetet vizsgálni fogják a felügyelők a futam után. Huff feljött a negyedik helyre, Michelisz az utolsó előtti helyről már a kilencedik.
5. kör. Huff, Tarquini, Loeb harcol a negyedik helyért. Muller autójának a motorházteteje félig kinyílt ezért a következő körben ki kellett jönni.
6. kör: Az angol Rob Huff feljött a harmadik helyre, Michelisz pedig már a nyolcadik helyen autózott, folyamatosan “rágta át” magát a mezőnyön.
7. kör: Az élen a helyzet változatlan: Monteiro, Valente Huff. A kiintett Muller autóját pillanatok alatt megjavították a szerelők és mehetett vissza. Michelisz beszorult Ma Csing Hua mögé.
8. kör: Tarquini és Loeb csatázott a negyedik helyért, Huffot is próbálták befogni, de az olasz rosszul taktikázott és megelőzte a francia Loeb.
9. kör: Michelisz Norbert kiállásra kényszerült technikai okok miatt – a motor vészprogramba kapcsolt.
10-11. kör Az élen a helyzet változatlan.
12 kör: Loeb folyamatosan nyomás alatt tartotta az angol Rob Huffot, aki nagyon jól védekezett végig. Ma pedig feljött a hatodik helyre.
13. kör: Tarquini okos taktikával visszavett egy pozíciót Loebtől, így visszajött a negyedik helyre, de a francia nem adja föl a versenyt és az utolsó pillanatban visszaelőzi az olaszt.
Leintés: Monteiro, Valente, Huff.
A FIA WTCC mezőnye két hét múlva Sanghajban fog rajthoz állni.
“Fantasztikus eredmény, hogy a nyári szünet után egyből dobogós helyezést szerzett Norbi és a Zengő Motorsport. A csapat sikerrel vette az új pálya kihívásait és Norbi ambíciótól hajtva magabiztosan szerzett értékes pontokat. Reméljük, hogy a ma látott lendület végigkíséri Norbit a következő futamok során a magyar szurkolók legnagyobb örömére.” – mondta Kelenvölgyi Ágnes, a MOL-csoport szponzorációs vezetője.