2015-11-01,Buriram: Michelisz Norbert, a MOL-csoport által immár negyedik éve támogatott Zengő Motorsport versenyzője, sajnos pont nélkül zárta a thai futamot, melynek külön érdekessége, hogy az időmérő és a futamok egy napra kerültek.
Időmérő:
Q1
A 18 versenyző célja, hogy bekerüljön az időmérő második szakaszába, ahol eldől mind a két futam rajtsorrendje. Michelisz, akárcsak a többiek, azonnal kiment a pályára, majd egy 1:39.006-os idővel bebiztosította magát a Q2-be. A plusz súlyt nem cipelő Ladák remekeltek, akár csak a 60 kg-ot cipelő francia márka csapata, bár Mullernek nem lettek jók a beállításai és csak a 12. helyen jutott tovább. Meglepetésre nem került be az olasz Tarquini és a holland Tom Coronel, ezutóbbinak leszakadt a padlólemeze, akinek a csapata az utóbbi időkben nem remekel.
Q2
Ez a szakasz már csak 10 perces, ahol a bejutott 12 versenyző között eldől mind a két futam rajtsorrendje. 5 Citroen, 3 Chevy, 2 Lada és 2 Honda jutott be. Végül úgy alakult a helyzet, hogy Michelisz a nyolcadik helyről visszacsúszott a 10. helyre mivel az angol Chilton jobb időt futott, mert csapata nem látta a kijelzőn az időt és nem a megfelelő utasítást kapta. A legjobb öt közé csak a Citroen pilótái jutottak be, meglepetésre a marokkói Bennani volt a leggyorsabb. Az eredmény azt jelenti a magyar pilóta számára, hogy az első futamon a 10. helyről és a másodikon viszont a pole pozícióból indulhat.
Q3
A világbajnok, argentin Lopez nyerte meg csapattársai – Loeb és Muller – előtt. Meglepetésre a marokkói Bennani hozta be a privát Citroent a negyedik helyre a kínai Ma előtt.
Futamok:
1. futam
Michelisz Norbert a 10. helyről rajtolhatott az első futamon Az olasz Gabrielle Tarquinit hozott büntetése miatt, 5 helyre hátrébb sorolták. Az angol Rob Huff autójának szélvédő vastagsága nem felelt meg, emiatt elvették az összes idejét, így a sor végéről kell elindulnia. A hazai versenyző nem állt meg a súlymérésnél, emiatt törölték az idejét
Rajt: Lopez-Loeb, Muller-Ma az első négy helyen
Catsburg, LaPierre és Coronel hatalmasat ütköztek, de olyan helyen, amitől folytatódott tovább a verseny. Muller és a kínai Ma egymásnak mentek, Michelisz feljött a 8. helyre.
Nem tudni, ki indította el a folyamatot, de a 10-es kanyarban Monteiro-Chilton-Muller-
6. kör: Lopez, Loeb, Ma és Bennani az első négy helyen. Filippi feladta a versenyt, kitört a bal első kereke. Huff az utolsó helyről feljött a nyolcadik helyre.
8. kör: Az élen a helyzet változatlan, amennyiben az argentín megnyeri ezt a futamot, már világbajnokként várhatja a másodikat. A két Honda gyári pilóta tartotta a hatodik és a hetedik helyét. Michelisz és Muller autóját szerelik a csapatok, hogy a második futamra rajthoz tudjanak állni.
11. kör: Huff megelőzte a portugál Monteirot, akinek az autója sérült, valószínűleg a nagy balesetben ő is benne volt. Chilton Chevyének felnijéből kitört egy darab, neki is ki kellett jönni a pályáról. Bennani üldözte Ma-t, de megelőznie egyelőre nem sikerült.
13. kör: Összesen tízen maradtak versenyben az első futamon.
Leintés: Lopez, Loeb, Ma, Bennani, Tarquini, Huff, Monteiro, Daste, Demoustier, Sritrai. Lopez ezzel másodjára is világbajnok.
Michelisz visszacsúszott a hatodik helyre, hiszen nem szerzett pontot, és márkatársa, az olasz Tarquini megelőzte.
2. futam:
Michelisz Norbert a rajtrácson, a pole pozícióból indulhat a második futamon. 85%-os az autó a csapatvezető elmondása szerint. Másodjára indulhat ebben az évben a pole pozícióból a második futamon. (A japán versenyhétvégén megnyerte a Q3-t, akkor az első futamon indult az első rajtkockából.)
Viszont nem sikerült rendbe hozni: Valente, Catsburg – a Lada bukókerete sérült meg – és Lapierre autóját. Loeb hátránya 20 pontra csökkent Mullerel szemben, így a második hely még nem eldöntött a két francia között.
Rajt:
Michelisz beragadt, de visszavette a helyét Monteirotól. Chilton maradt a harmadik helyen. A citroenesek házi bajnokságot rendeztek Loeb, Ma Lopez ahol, Muller húzta a rövidebbet, hiszen kiesett, mert összeütközött Bennanival.
3. kör: Tarquini megelőzte Huffot, Micheliszt megelőzte márkatársa Monteiro. Chilton megérkezett Michelisz mögé, akinek az autója ugye nem volt 100%-os
4. kör: Micheliszt megbüntették, boksz utca áthajtás, de visszament, hiszen még pontokat próbál szerezni mind az összetettben, mind pedig a privát értékelésben. Sajnos nem sikerült.
7. kör: Monteiro, Loeb, Chilton, Ma, Tarquini a sorrend.
8. kör: Ma megelőzte Chiltont, akinek tartania kellett a harmadik helyét
9. kör: Lopez körbeautózta az előtte lévőket és feljött a harmadik helyre.
10. kör: Monteior, Loeb, Ma, Lopez, Chilton, Tarquini lett a sorrend – az utóbbi három kakaskodott
11. Huff és Coronel simán elment Chilton mellett, akinek elfogyott a gumija, miközben a nap lement és mind a levegő, mind az aszfalt hőmérséklete hirtelen lecsökkent.
12: Monteiro gumija is elkezdett fogyni, belassult az autó. Piros zászló, megállították a versenyt, mert túl sötét lett és a pálya világítása nem megfelelő.
Leintés: Monteiro, Loeb, Ma, Lopez – az autókat a rajtrácson állították le.
Michelisz Norbert nem szerzett pontot ezen a hétvégén, összetettben visszacsúszott a hetedik helyre és a privát értékelésben is 7 pontra csökkent az előnye a marokkói Bennanival szemben.
A sorozat utolsó állomása Katar lesz, ahol november 26-27-én rendezik meg a záró futamot.