Andreas Mikkelsen nagyon nagy mázlista. A háromnapos Spanyol Rali utolsó szakaszáig nem hihette, hogy ő lesz a győztes. Az utolsó szakaszon azonban az addig vezető Sebastien Ogier karambolozott és a győzelem a norvég pilóta ölébe hullott. A második helyen Jari-Matti Latvala ért célba. Őt a helyi hős, Dani Sordo követi a bronzérmes helyen.
Sebastien Ogier nagy előnnyel vezetett az utolsó szakasz, a Power Stage előtt, de alig négy kilométerrel a szakasz vége előtt hibázott egy balkezes kanyarban és szélesen kicsúszott az útról. Autójának kereke le is szakadt a karambolban. Így a győzelmet ezüsttálcán kapta meg Andreas Mikkelsen, Ogier márkatársa. Mikkelsen eközben sikeresen maga mögött tartotta finn csapattársát, akinek be kellett érnie a harmadik helyezéssel.
„Nem is tudom mit mondjak. Nem így szerettem volna megnyerni az első ralimat. Ez hihetetlen! Küszködtünk murván (pénteken), de aszfalton őrült módjára nyomtuk a gázt. Mindent beleadtunk.” – nyilatkozta lelkesen a versenygyőztes pilóta.
Mikkelsennek pedig nem indult túl jól a hétvégéje. Pénteken hatodik volt, szombat reggelre azonban a harmadik helyre küzdötte fel magát. Az utolsó nap során Mikkelsen és Latvala nagyszerű csatát vívott. A hatból megszerzett négy szakaszgyőzelem által eldőlt a harc Mikkelsen javára.
A Hyundai sokat várt a helyi közönsége előtt versenyző Dani Sordótól. Bár a spanyol pilóta nagyszerű versenyzéssel harmadik lett, a koreai konstruktőrnek még mindig nem sikerült visszaverekednie magát a gyártók között a második helyre. Lemaradása négy pont a Citroen mögött úgy, hogy még egy rali van hátra a versenyszezonból. A Citroen párosa, Mads Östberg és Kris Meeke gondoskodott arról, hogy a francia gyártó tartsa pozícióját a világbajnokságban. A negyedik és ötödik helyet szerezték meg.
A Hyundai harmadik pilótája, Hayden Paddon a hatodik helyre kormányozta célba autóját. Őt a privát Forddal rajtoló Martin Prokop követi a hetedik helyen. Tierry Neuville majd öt percet vesztett az utolsó előtti gyorsasági szakaszon, amikor autójának felfüggesztése fékezéskor eltört és leszakadt. A belgának így is sikerült a nyolcadik helyet elcsípnie.
Pontus Tidemand szerezte meg a WRC2 kategóriagyőzelmet és a kilencedik helyet. Az első tizet Jan Kopecky zárja a Skodával. Nasser Al-Attiyah eredményes évet zár, amelybe beletartozik az is, hogy sikeresen megtartotta a WRC2 győzelmet.
Az M-Sport két pilótája, Ott Tanak és Elfyn Evans hétvégéje messze nem volt gyümölcsöző. A páros mindkét tagja a Rally2 szabályozás alatt folytathatta a versenyzést, miután szombaton kiestek. Tanak a harmadik hely felé autózott, mikor a 11. szakaszon elvesztette egy kerekét. Evans közben a kilencedik helyről esett ki mikor letért az útról. Stephane Lefebvre sem járt jobban, ő is szombaton esett ki autójának fékrendszer-meghibásodása miatt. A fiatal francia is a Rally2 szabályozás értelmében folytatta és ért célba.
A mezőny tagjai ezután a szokásos hosszú, három hetes pihenőre vonulnak, amikor is a szezon utolsó raliján, a Wales Ralin (2015. november 12-15.) mérkőznek majd meg egymással. Mivel a világbajnoki címek sorsa eldőlt, ez már csak örömzenélés lesz a csapatok többsége számára.
2015-ös Spanyol Rali eredménye
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 3:21:04,8
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo 3:21:07,9
- Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:21:26,0
- Mads Östberg (NOR) Citroën DS3 3:22:11,1
- Kris Meeke (GBR) Citroën DS3 3:22:13,0
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 3:22:28,1
- Martin Prokop (CZE) Ford Fiesta RS 3:25:19,0
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:29:06,7
- Pontus Tidemand (SWE) Skoda Fabia R5 3:30:01,6
- Jan Kopecky (CZE) Skoda Fabia R5 3:30:12,3
A világbajnokság eredménye a Spanyol Rali után:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 238 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 180 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport II 154 pont
- Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 110 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 94 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 90 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 81 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport N 77 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 74 pont
- Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 63 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 387 pont
- Citroën WRT 206 pont
- Hyundai Motorsport 202 pont
- M-Sport WRT 173 pont
- Volkswagen Motorsport II 116 pont
- Hyundai Motorsport N 67 pont
- Jipocar Czech National Team 51 pont
- FWRT SRL 9 pont
(Forrás: Amber PR)