Minden eddiginél szorosabb szakmai összefogás a Turizmus Világnapján

A Turizmus Világnapján az egész világon együtt ünneplik a turizmust és mindazt, amit az utazásnak köszönhetünk. Hazánkban ötödik alkalommal került sor a jeles nap megünneplésére, melynek kapcsán a vendégbarát nagyközönségi aktivitások mellett egy történelmi jelentőségű szakmai eseményre is sor került. A turizmus jelentőségének elismertetése és az eddiginél is szorosabb együttműködés megalapozása érdekében közös nyilatkozatot írtak alá a turizmus irányításában meghatározó országos szervezetek: a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Magyar Turizmus Zrt., a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége, a Magyar Beutaztatók Szövetsége, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége, a Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetsége, valamint a Magyar Fürdőszövetség.

szivecske_selfie_GT_GYD_EB

Az idei Turizmus Világnapjára szervezett akciók három pillérre épültek Magyarországon: a szoros partnerségi összefogást rögzítő szakmai eseményre, a Szent István Bazilika előtt zajló nagyközönségi aktivitásra, valamint a Tourinform irodák szervezésében országszerte megvalósult programokra.

A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) 2015. évi Turizmus Világnapi üzenete („OneBillionTourists, OneBillionOpportunities” Egymilliárd turista – egymilliárd lehetőség) a turizmusban rejlő számtalan jelen-, és jövőbeli lehetőségre hívja fel a figyelmet.

Napjainkban több mint egymilliárd turista utazik évente. Ennek köszönhetően a turizmus a világgazdaság egyik vezető ágazatává vált, a világ GDP-jének 10 %-át és teljes exportjának 6%-át teszi ki. A világon minden 11. munkahely a turizmushoz köthető, így emberek millióinak megélhetését biztosítja. Ezek a számok nem csak az ágazat gazdasági erejét, de a benne rejlő potenciált is jól érzékeltetik. A turizmus fejlődésével olyan fontos kihívások is az előtérbe kerülhetnek, mint a környezeti és a társadalmi fenntarthatóság.

Ezért a kormányzat és a szakmai szövetségek a jövőben is szorosan együtt kívánnak működni annak érdekében, hogy a magyar turizmus kedvező tendenciái megmaradjanak, illetve erősödjenek, és nemzetközi pozíciói is tovább javuljanak. Az aláíró felek szerint a belföldi turizmus további erősítése mind a nemzetgazdaság, mind a szolgáltató szektor számára alapvetően fontos, munkahelyteremtésben játszott szerepe révén pedig kiemelt közérdek.

Fontos közös cél és érdek a turisztikai szakma és a hazai lakosság folyamatos szemléletformálása, annak tudatosítása, hogy a turizmus milyen fontos szerepet tölt be a magyar gazdaságban, a magyar vállalkozások és a magyar emberek életében. A Turizmus Világnapja minden évben kiváló alkalom arra, hogy a magyar lakosság és a szakma figyelme a turizmus jelentőségére irányuljon. – áll a 7 szervezet által aláírt nyilatkozatban.

A közös nyilatkozat aláírói:

Dr. Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára

Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója

Czeglédi Gyula, a Magyar Fürdőszövetség elnöke

Dr. Erdei Bálint, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének elnöke

Dr. Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke

Kanel Judit, a Magyar Beutaztatók Szövetségének alelnöke

Ganczer Gábor, a Magyar Rendezvényszervezők és Szolgáltatók Szövetségének elnöke

Az eseményen dr. Faragó Péter bejelentette, hogy a Magyar Turizmus Zrt. benyújtotta pályázatát a „Nemzeti turisztikai marketing és keresletösztönző program” című GINOP kiemelt felhívásra. Ennek köszönhetően önerővel együtt több mint 10 milliárd forint jut majd arra, hogy még láthatóbb legyen Magyarország világszínvonalú turisztikai kínálata. – hangsúlyozta a vezérigazgató.

Kiemelt vendégként jelen volt:

Szentgyörgyvölgyi Péter, a házigazda kerület, Belváros-Lipótváros polgármestere

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója

Glázer Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese

Dr. Gyenizse Dorottya, főosztályvezető, NGM

Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége Tanácsadó Testületének igazgatója

A turizmus eredményeinek további növelése érdekében folytatott szakmai együttműködés részeként idén decemberben ismét sor kerül a Magyar Turizmus Zrt. hagyományos külképviseleti értekezletére, amelynek témái között a 2016-os tervek és a külképviseleti hálózat hatékony működése is szerepel majd. A Magyar Turizmus Zrt. mintegy 37 országban folytat marketingtevékenységet. Online felületei és külképviseletei segítségével hatékonyan eléri a turisztikai szakmát, a sajtót és a közvéleményt is.

Közönségakciók a Turizmus Világnapján

A szakma bevonása mellett természetesen a belföldi és külföldi turisták megszólítása is fontos részét képezi a Világnapnak, ahogy a magyar lakosság felé történő köszönetnyilvánítás is. A Magyar Turizmus Zrt. koordinálásában a Tourinform Irodák országszerte megannyi élménnyel, színes programokkal és apró ajándékokkal várták hétvégén a látogatókat.

A Magyar Turizmus Zrt. központi közönségakciót is szervezett szeptember 28-ára: Budapest szívében, a turistáktól nyüzsgő Szent István Bazilika előtti téren hívták nyereményjátékra a lelkes turistákat és a helyi lakosokat. A társaság nagyméretű fotóinstallációval adott ízelítőt Magyarország turisztikai vonzerőiből, ezzel inspirálva az arra járókat, hogy játsszanak, fotózkodjanak és fedezzék fel személyesen is a még számukra ismeretlen attrakciókat, úti célokat. A magyarországi nevezetességeket ábrázoló képeket az MT Zrt. fotótárából válogatták. A képeket helyesen felismerő játékosok magyaros ajándéktárgyat nyerhettek. A turizmus ünneplése elképzelhetetlen lenne a Magyar Turizmus Zrt. méltán népszerű, a magyar vendégszeretetet jelképező szívecskés logója nélkül, amely selfie frame formájában tette emlékezetessé a játékot. A szívecskét akár magukon is elhozhatták az arra járók, köszönhetően a helyszínre települt testfestőknek, akik magyaros motívumokat varázsoltak a vállalkozó kedvű járókelőkre.