Szalay Balázs és Bunkoczi László két napja még azon gondolkodott, vajon van-e értelme folytatni a versenyt 132 óra büntetéssel, miután csütörtöki szakaszon kitört az Opel Mokka jobb hátsó kereke, s nekik a közúton kellett megközelíteni a tábort. Ez egyben azt is jelentette, hogy elveszítették az összetett negyedik helyüket a több mint 4000 kilométer össztávú Selyemút-ralin.
A motiváció tehát odalett.
Az Opel Dakar Team párosa azonban sohasem adja fel.
Most sem tette. Befejezte a versenyt, bár a 27. hely nem az volt, amiért idejött. De az utolsó két szakaszon legalább nem kellett tekintettel lenni semmire (nem kellett óvni az eredményt), úgyhogy Szalayék kedvükre autózhattak. A szombati, 87.36 kilométeres szakaszon is, amelynek végén fülig ért a fiúk szája.
„Álltam a gázon, nyomtam, ahogy bírtam – mondta Szalay Balázs, aki a sok előzéssel nyilván időt vesztett, de még így is nyolcadikként ért célba a napi szakaszon. – Számunkra már úgy sem volt tétje ennek a szakasznak, csak arra törekedtünk, hogy jól érezzük magunkat, és ez összejött. A rendezők a legvégére azért még beraktak egy olyan dűnesort, amelybe jó néhányan beragadtak. Bosszantó volt, mert már láttuk a célt, miközben őket kellett kerülgetni. És persze, amikor nem arra mész, amerre szeretnél, könnyen elakadhatsz. Nekünk is ki kellett szállni az autóból, úgyhogy lendületet vesztettünk. De azért mosolyogva érkeztünk be a célba, hiszen körülbelül tíz-tizenkét autót megelőztünk a pályán.”
Erre azért volt szükség, mert a zárónapon a szokásokkal ellentétben nem az előző napi eredmény alapján rajtoltak a versenyzők, hanem az összetett állás szerint, abban pedig a 26. pozícióban álltak a mieink, tehát bőven voltak leküzdendő riválisok.
„Jó teszt volt ez nekünk is, az autónak is. A Mokka hátulján változtattunk a viadal előtt, most nekiállhatunk az elejének. Meg kell jegyeznem egyébként, hogy ez a verseny volt olyan nehéz, mint a Dakar-rali. Persze, nem mindegy, hogy az ember egy vagy két hétig rajtol hajnalban és ér célba késő délután, de ha csupán az egyes szakaszokat nézzük, ez a Selyemút tényleg felvette a versenyt a Dakarral. De végül is ezért jöttünk, hogy nehéz, sivatagi körülmények között megméressük magunkat” – tette hozzá Szalay, és amikor a navigátorát kérdeztük a viadal nehézségeiről, ő is megerősítette a pilótája által elmondottakat.
„Állati kemény hat nap volt, de a második után szerintem belerázódtunk, és versenyzői oldalról kevés hiba volt ebben a Selyemút-raliban. A technika ördögével pedig nyilván nem lehet mit kezdeni. Újra bebizonyosodott azonban, hogy a kilométerek gyűjtése mindennél többet ér. Menni kell, mert ezeket a tapasztalatokat nem lehet máshol megszerezni, ezeket a helyzeteket egyszerűen lehetetlen szimulálni – állapította meg Bunkoczi.
SELYEMÚT-RALI
7. szakasz, Asztrahán–Asztrahán (össztáv: 162.01 km, ebből szelektív szakasz: 87.36 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Vitalij Jevtyekov (orosz, G-Force Proto), 1:17:18, 2. Schlesser, Zsilcov (francia, orosz, Schlesser Buggy) 36 másodperc hátrány, 3. Dmitrijev, Demjanyenko (orosz, NT) 3:05 p h., …8. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 8:26 p h.
Az összetettben. Autósok: 1. Jean Louis Schlesser, Konsztantyin Zsilcov 32:55:35, 2. Vasziljev, Jevtyekov 16:33 p h., 3. Firsov, Filatov (orosz, Nissan Pickup) 1:47:33 ó h., …27. Szalay, Bunkoczi 133:44:51 ó h.