Hamilton csak hetedik lett katasztrofális időmérőjét követően
Míg Spanyolországban Lewis Hamilton szerzett fontos győzelmet, addig Monacóban Sebastian Vettel és a Ferrari. 2001-ben nyert ugyanis utoljára ferraris pilóta Monacóban, s 2010 óta először szereztek kettős győzelmet a maranellóiak. Kimi Raikkönen ennek ellenére csalódott volt második helyével. A bronzérmes helyen Daniel Ricciardo állhatott a kis monacói dobogón.
„Hihetetlen – nagyon intenzív verseny volt. Egy jobb rajtban reménykedtem. Kimi nagyon jól kapta el a rajtot, s türelmesnek kellett lennem. Néhány trükkös gumit túl kellett élnem – csúszkáltak, de a második alkalom a bokszbeállás után következett. Néhány gyors kört tettem meg, jó tempóban, s a biztonsági autós fázison is nyertem. Ez a pálya nagyon veszélyes hideg abroncsokon. Nem sokat tudtunk tervezni, csak azt, hogy bele kellett húznom, s amint nőtt az előnyőm, átvettem a vezetést. Még magam is meglepődtem. Ez egy különleges győzelem itt. Nagyszerű esténk lesz, s elég időnk lesz felkészülni Kanadára.” – nyilatkozta elégedetten Vettel.
A rajtelső Kimi Raikkönen nagyon bosszús volt. A finn valószínűleg a győzelemre fente a fogát, s a szerződése hosszabbításáról szóló tárgyalások idején jól jött volna számára a siker ezen a fontos helyszínen. Az utóbbi időben a Mercedes dominanciája elsöprő volt a hercegség utcáin rendezett futamon, de a vörösök ezt most megtörték. Nico Rosberg visszavonulásával megtört a csapat fölénye ezen a futamon. Lewis Hamilton, a tavalyi győztes, ezúttal csak a hetedik, pontszerző helyen ért célba azután, hogy tegnap csak a 13. rajthelyet tudta megszerezni. Ezen a klasszikus, szűk, utcai pályán nagyon nehéz az előzés. Hamilton így tisztában volt, hogy ezúttal nem lehetett más a cél, mint a pontszerzés. Annak fényében, hogy a verseny után Nico Rosberg készítette az interjúkat, talán öröm volt az ürömben a brit számára, hogy sok idő után ismét nem kell volt csapattársa szemébe néznie és felelnie a kérdéseire.
Sebastian Vettel nagyon elégedett lehet a teljesítményével annak ellenére, hogy Raikkönent végül nem a pályán, hanem a bokszban előzte meg. Az egyéni ponttáblán 25 pontra növelte előnyét a második helyezett Hamiltonhoz képest. A Mercedes pilótája nagyon keményen dolgozott a kárcsökkentésen. A taktikája szerint sokáig kint maradt ultralágy gumikon, s így sok riválisát azalatt előzte ki, amíg azok a bokszban voltak. Végül a kerékcserét követően a hetedik helyen kötött ki a világbajnoki aspiráns és már ott is ért célba.
Nagyon sok baleset történt a futam során, de a legfurcsább Pascal Wehrlein és Jenson Button incidense volt, amikor is Wehrlein két keréken a falnál kötött ki. Button próbált bebújni a kanyarban a sauberes pilóta mellé, de a kerekeik összeértek és a brit levegőbe küldte a német pilótát autójával együtt. Az autó az oldalára fordulva állt meg a falnál. Wehrlein csapdába esett, nem tudott kiszállni, míg újra négy kerékre nem fordították a Saubert. Szerencsére nagyobb baja nem esett azután, hogy már egy komoly balesettel járó sérüléssel meg kellett küzdenie a télen. Jenson Button a verseny előtt beígérte, hogy szép eredményt ér el a McLarennel, ez láthatóan kútba esett. Ezután a baleset után neki is kitört az első kereke, így kiesett.
Daniel Ricciardo a harmadik helyen autózva állta a sarat, s maga mögött tudta tartani Valtteri Bottast és Max Verstappent. Utóbbiak nagyon szerettek volna egy jobb helyet megszerezni, nyomás alá is helyezték az ausztrált, de végül ebben a sorrendben értek célba a negyedik és ötödik helyeken.
Carlos Sainz már az időmérő edzésen is szép eredményt tett le az asztalra, s a versenyen elért hatodik helyével is igen elégedett lehet a spanyol pilóta és csapata, a Toro Rosso. Csapattársa, Danyiil Kvjat kiesett miután összeakaszkodott Sergio Perezzel.
A nap meglepetéscsapata címre a Ferrari mellett a Haas is pályázhatna. Az amerikai csapat mindkét pilótája ugyanis idén először pontszerző helyen ért célba. Grosjean a nyolcadik, Magnussen tizedik lett. A Haas-szendvicsben kilencedikként Felipe Massát találhatjuk.
Az ezidáig brillírozó Force India itt gyengélkedett. Nem szerzett egy árva pontot sem, mivel Ocon és Perez a 12. és 13. helyre kormányozta célba a rózsaszín autókat.
A városállamot elhagyva a Forma-1-es csapatok a tengerentúlra, Kanadába utaznak, ahol két hét múlva (2017. június 11.) Montrealban mérkőznek meg egymással. 2016-ban Monaco után a kanadai győzelmet is behúzta Lewis Hamilton. A mostani blamázs után biztosan belehúznak a Mercedesnél, hogy Hamilton ledolgozhasson 25 pontos hátrányából. Kérdés, hogy Hamilton és Raikkönen mostani bosszúsága hajtóerő lesz, vagy éppen hátráltatja őket.
2017-es Monacói Forma-1-es Nagydíj eredménye
- Sebastian Vettel Ferrari 1:44:44.340
- Kimi Raikkönen Ferrari + 3.145
- Daniel Ricciardo Red Bull + 3.745
- Valtteri Bottas Mercedes + 5.517
- Max Verstappen Red Bull + 6.199
- Carlos Sainz Toro Rosso + 12.038
- Lewis Hamilton Mercedes + 15.801
- Romain Grosjean Haas + 18.150
- Felipe Massa Williams + 19.445
- Kevin Magnussen Haas + 21.443
- Jolyon Palmer Renault + 22.737
- Esteban Ocon Force India + 23.725
- Sergio Perez Force India + 39.089
- Danyiil Kvjat Toro Rosso Nem ért célba
- Lance Stroll Williams Nem ért célba
- Stoffel Vandoorne McLaren Nem ért célba
- Marcus Ericsson Sauber Nem ért célba
- Jenson Button McLaren Nem ért célba
- Pascal Wehrlein Sauber Nem ért célba
- Nico Hülkenberg Renault Nem ért célba
A világbajnokság eredménye a Monacói Nagydíj után
Pilóták:
- Sebastian Vettel 129 pont
- Lewis Hamilton 104 pont
- Valtteri Bottas 75 pont
- Kimi Raikkönen 67 pont
- Daniel Ricciardo 52 pont
- Max Verstappen 45 pont
7.Sergio Perez 34 pont
- Carlos Sainz 25 pont
- Felipe Massa 20 pont
- Esteban Ocon 19 pont
Konstruktőrök:
- Ferrari 196 pont
- Mercedes 179 pont
- Red Bull 97 pont
- Force India 53 pont
- Toro Rosso 29 pont
- Williams 20 pont
- Renault 14 pont
- Haas 14 pont
- Sauber 4 pont
- McLaren 0 pont
(Forrás: Amber PR)