A világ egyik legfontosabb futballünnepének előkészítése hosszú hónapok óta zajlik az UEFA EURO 2020 tizenegy helyszínén. Az Európa-bajnokság hivatalos mobilitási partnereként a Volkswagen a mindennapi munkájuk elvégzéséhez elengedhetetlenül szükséges autókat bocsájt a szervezők rendelkezésére a mérkőzések helyszínein. A flotta elektromos modelljeinek áramellátásáról a MOON töltői gondoskodnak majd.
Az Európa-bajnokság június 11-i megkezdéséig a Volkswagen flottája minden helyszínen, így Budapesten is fokozatosan bővül. A flottában teljesen elektromos ID.3 és ID.4 modellek is szolgálatot teljesítenek. A Volkswagen ezzel a gesztussal is azt mutatja, hogy elkötelezett az e-mobilitás iránt. „Büszkék vagyunk arra, hogy az e-mobilitás egyik éllovasaként részesei lehetünk az Európa-bajnokságnak, és megmutathatjuk, hogyan kapcsolható össze a labdarúgás és az elektromos autózás. Ezzel a lépéssel is azt kívánjuk megmutatni, hogy a Volkswagen márka számára milyen fontos a fenntarthatóság, és milyen nagy a hangsúly a fenntartható mobilitás víziójának valóra váltásán” – mondta Papp Zoltán, a Volkswagen magyarországi márkaigazgatója.
A Porsche Hungaria az UEFA EURO 2020 támogatási programjának részeként, az elektromos autók zökkenőmentes használatának biztosításához a szervező bizottság back-office főhadiszállásán, a Groupama Aréna területén MOON márkájú elektromos autó töltőket telepített. Ez az elektromos autó töltő infrastruktúra az Európa-bajnokság után a Groupama Arénát üzemeltető SPORTFIVE Hungary Kft. Zöld Aréna programjának egyik fontos szereplőjévé válik. „A Zöld Aréna Programmal elkötelezett célunk, hogy hozzájáruljunk a társadalmi és gazdasági környezetvédelmi szemléletváltáshoz. Úgy gondolom, hogy ezzel az iparág és szélesebb értelemben a gazdasági szféra más szereplőit is inspirálhatjuk.” – mondta Igaz András, a Groupama Arénát üzemeltető SPORTFIVE Hungary Kft ügyvezető igazgatója.
A Groupama Arénánál kétféle MOON töltő áll majd a Volkswagen modellek rendelkezésére. A MOON Connect töltőkészülék – melyből 4 kerül telepítésre a Groupama Arénához – 22 kW töltési teljesítményre képes, mely egy 44 kWh-s akkumulátort 30%-os kapacitásról 80%-ra egy óra alatt tölt fel, ami több, mint 100 kilométer megtételéhez elegendő energiát jelent.
A másik típus, a MOON Power Charger DC 75 a Connect modellnél még gyorsabb töltést biztosít 75 kW-os teljesítményével, így 30%-ról 80%-ra mindössze fél óra tölti fel a csatlakoztatott autó akkumulátorát, ezzel garantálva azt, hogy az Európa-bajnokságon szolgáló Volkswagen modellek a lehető legjobban és leggyorsabban láthassák el feladatukat.
A MOON márkáról
A MOON márka küldetése, hogy az elektromobilitás mindennapivá váljon. Már régóta halljuk a “holnap mobilitása” szlogent – ez a holnap ma valósággá vált. A jövőben a megújuló energiák előállítása, tárolása és gazdaságos felhasználása központi kérdéssé válik. A MOON egyedi megoldást kínál ahhoz, hogy minden ügyfelünk beléphessen az elektromobilitás világába. Az otthoni energiatárolóval és a napelem rendszerrel rendelkező fali elektromos autó töltőtől, a Wallbox-tól kezdődően az elektromos autó töltőállomásig – választhatóan integrált energiatároló rendszerrel vagy nélküle – az elektromobilitás teljes spektrumát lefedjük. A teljes körű megoldás optimális energiaellátást biztosít és gondoskodik a fenntarthatóságról, a hatékonyságról. A MOON az a rendszerszolgáltató, amely az e-mobilitást elérhetővé teszi a mindennapok számára.
A közúti közlekedés kétségtelenül a történelmének egyik legnagyobb áttörése előtt áll, ezzel párhuzamosan társadalmunk számára elengedhetetlen a párizsi klímaegyezmény CO2 célkitűzéseinek teljesítése. Ezek alapján kijelenthető, hogy az akkumulátor-alapú elektromobilitás nem megkerülhető, hiszen jelenleg a legígéretesebb és leggyorsabban fejlődő technológia, amely hamarosan nagy tömegben válik használhatóvá. Ezen áttörés támogatásához, jól fejlett töltési infrastruktúra fejlesztésére és kiépítésére van szükség.
A fenti célok elérésének támogatására alapította a Porsche Holding Salzburg a MOON márkát. A MOON támogatni kívánja az elektromobilitás széleskörű használatát, ezért a márka kommunikációjában minden az elektromos energiagazdálkodás körül forog, az otthoni fali töltőkön és energiatárolási, illetve fotovoltaikus rendszereken át, a köztéri gyorstöltő állomásokig.