Hosszú idő telt el a télies Svéd Rali óta, s a hétvégén nagy váltással a meleg-murvás Mexikó Rali következik a sorban. Bár nagy élmény volt a pilótáknak az első két havas futam, mégis nagyon várják a dél-amerikai megmérettetést, ahol feltöltődhetnek meleggel. Svédországban is a címvédő Volkswagen nyert, bár ezúttal nem Sebastian Ogier-nek állt a zászló, hanem a rég nem győzedelmeskedő Latvalának. 2013-ban a németek franciája hozhatta el a mexikói trófeát, s idén sem lehet kevesebb a célja a győzelemnél. Itt az ideje, hogy valaki elkezdje behozni a zseniális Sebastian Loeb hat mexikói győzelmi sorozatát.
A havas Monte-Carlo és Svéd Rali után nem lesz könnyebb dolga a csapatoknak Mexikóban sem. Szokás szerint ez lesz az idei első murvás futam, amely igencsak megviseli majd az abroncsokat. A pénteki nap gyorsaságijai (beleértve a két maratoni szakaszt is) különösen nehéznek ígérkeznek, míg vasárnap a grandiózus Guanajuatito szakasz teszi próbára a csapatokat.
Miközben a rali útvonala mindig változik egy kicsit, a sziklás-kavicsos terep, a magas hőmérséklet és a magasságbeli különbségek továbbra is megmaradnak, és nagy kihívást jelentenek a ralis csapatoknak, amelyek mindössze egy-két alkalommal látogatnak el az amerikai kontinensre egy szezon során.
Nagy kihívást jelentenek majd a murvás utak is. Különösen a Volkswagen autói szenvedhetnek hátrányt a korai rajtjuk miatt. A murvás utakról ismert, hogy minél több autó megy végig rajtuk, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet. 2014-ben ismét az egyéni pontállás alapján rajtolnak el a pilóták a rali első napján. Ez azt jelenti, hogy az első négy rajtolóban benne van a VW három pilótája: Latvala, Ogier és Mikkelsen.
„A pilótáinknak herkulesi dolguk lesz.” – szögezte le a Volkswagen Motorsport igazgatója, Jost Capito. „A világbajnokságbeli pozíciójuknak köszönhetően nekik kell nyitniuk a versenyt. Ezen óriási hátrány ellenére hiszem, hogy Jari-Matti, Sebastien és Andreas mágiát hajtanak majd végre és remélhetőleg meglepnek mindenkit.” – tette hozzá.
Mindeközben az M-Sport pilótája, a finn Mikko Hirvonen szerint pedig csak ilyen – a VW pilóták számára kedvezőtlen – helyzetekben lehet majd megverni idén a világbajnok csapat pilótáit. „Ha elsőként kell rajtolniuk olyan versenyeken, mint Mexikó, Portugália és Szardínia, akkor lehet esélyünk, de még így is rettentően nehéz a dolgunk.” – nyilatkozta a tapasztalt pilóta, aki elmondta, hogy amellett, hogy a németek autói egy-két fokkal jobbak az összes többinél, még a pilótáik is nagyon jók.
Robert Kubicának nagyon rosszul sikerült a Svéd Rali, ahol esett-kelt a lengyel pilóta. Ha ez még nem lett volna elég, a rali végén még meg is fedték az ex-Forma-1-es pilótát, mivel nem tartotta be a biztonsági előírásokat (nem rakta ki az elakadásjelző háromszöget), mikor az utolsó nap során letért az útról. Az M-Sport főnöke, Malcolm Wilson hiszi, hogy mostanra Kubica maga mögött tudja a svédországi csalódást, felveszi a kesztyűt és mindent megtesz majd azért, hogy jó eredményt mutasson fel Mexikóban.
A rali
Az idei évben ünnepli a Rali Világbajnokságba bekerülésének 11. évfordulóját a Mexikó Rali, amelyet úgy alakítottak ki a szervezők, hogy nagyon kompakt legyen, s ugyanakkor a világbajnokság lehető leghosszabb gyorsasági szakaszai legyenek benne. Így négy gyorsasági szakasz hossza is meghaladja a 43 km-t, miközben a rali majd 40%-a gyorsasági szakaszokból áll. A 22 gyorsasági szakasz együttesen 399.93 km-t tesz ki, miközben a rali teljes hossza 1038 km.
A rali központja és a szervizpark ezúttal is az ország ötödik legnagyobb városában, Leónban lesz berendezve, amely 400 km-re található Mexico Citytől.
A négy maratoni hosszúságú gyorsasági egyike a 44,03 km hosszúságú szakasz az El Chocolate, vagyis ’A Csokoládé’ névre hallgat. Ezen kétszer is végigmegy a mezőny a pénteki nap során (a harmadik és hetedik gyorsasági szakaszon). A rali legbrutálisabb gyorsasági szakasza (20.) ezúttal is a Guanajuatito lesz, a maga 55,92 km-ével, amelyet vasárnap teljesít a mezőny.
A világbajnokság állása a Svéd Rali után:
Pilóták
1. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 40 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 35 pont
3. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT
4. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 2 24 pont
5. Bryan Bouffier (FRA) M-Sport WRT
6. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT
7. Mikko Hirvonen (FIN) M-Sport WRT
8. Ott Tanak (EST)
9. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT
10. Henning Solberg (NOR) Henning Solberg
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 72 pont
2. Citroën WRT
3. Volkswagen Motorsport 2 26 pont
4. M-Sport WRT
5. Hyundai Motorsport
6. RK M-Sport WRT 4 pont
(Forrás: Amber PR)