Győrfi Alen korábbi, imolai bukása során elszenvedett kézsérülése továbbra sem jött száz százalékosan helyre, így a korábbi Európa-bajnok pilóta Silverstone után a FIM Superstock 1000 Kupa jövő hétvégi, nürburgringi futamát is kihagyni kényszerül. Ezúttal viszont lesz helyettese, a román Robert Muresan személyében, aki a H-Moto Team BMW S1000 RR motorját terelgeti majd.
Bár Győrfi Alen rehabilitációja jól halad és a magyar motoros a legjobb szakemberek kezében van, ám a H-Moto Team kénytelen volt meghozni a döntést, miszerint továbbra sem szeretné kockáztatni Alen testi épségét és egészségét, ezért csak akkor engedi újból rajthoz állni versenyzőjét, amikor az tényleg minden szempontból száz százalékos fizikális és mentális állapotba kerül.
A magyar csapat BMW S1000 RR típusú versenygépe azonban a silverstone-i hétvégéhez hasonlóan, amikor Robert Muresan a pannóiaringi OB-futamon indult vele, most sem fog a garázsban pihenni, hiszen a román pilóta ezúttal Győrfi Alen helyetteseként, a FIM Superstock 1000 Kupa nürburgringi futamán fog rajthoz állni vele, a H-Moto Team színeiben.
A csapat és beugró pilótája már egy közös teszten is túl vannak, ugyanis az elmúlt hosszú hétvégét kihasználva, augusztus 19-20-án a Pannóniaringen rótták a köröket a BMW-vel. A teszt hatékonyságához az is hozzájárult, hogy ugyanazzal a Pirelli SC2 (Super Corse2) típusú gumikeverékkel tesztelhettek, amelyet élesben, a FIM Superstock 1000 Kupa versenyhétvégéin is használ a teljes mezőny.
A kétnapos teszt tapasztalatairól Kelemen Krisztián csapatfőnök és a pilóta, Robert Muresan számolt be.
Kelemen Krisztián, csapatfőnök:- „Nagyon örülök, hogy a Pirelli SC2 típusú gumikkal tesztelhettünk, hiszen így valóban érdemi és hasznos munkát tudtunk végezni a beállításokkal kapcsolatban. Összesen három garnitúrát használtunk el ebből – a vb-n is használt – keverékből, és úgy érzem, sokat haladtunk a jó irányba. Hétfő délután ugyan Robi (Muresan, a pilóta) elcsúszott az egyik kanyarban, ám ez csak a pályán eltöltött időnket vetette némileg vissza, szerencsére sem ő, sem a motor nem sérült meg komolyabban, és egy rövid szervizelés után folytatni tudtuk a tesztet. Ezúton szeretném kiemelni Gaylhoffer Gábor, Nagy Győző és Viskó Zsolt érdemeit, akik a csapat szerelőiként ezúttal is remek munkát végeztek. Az OB-hétvégén ugyanitt, a Pannóniaringen 1:56-os időket tudott futni Robi a Dunlop gumikon, míg most a Pirellivel 1:57-et. Úgy gondolom, hogy ennyi van jelenleg a két keverék között, de nem szabad elfelejteni, hogy ez csak egy teszt volt, így valószínűleg Robiban is maradtak még tartalékok. Egyértelműen kijelenthetjük, hogy nagyon hasznos volt ez a teszt minden szempontból. Majd 60 kört tett meg a motoron, és közben sokat finomítottunk a beállításokon, a geometrián és a futóművön is. Úgy gondolom, hogy a nürburgringi hétvégének egy nem rossz alappal indulunk neki, ami lehetővé teheti számunkra az eredményes szereplést. Túlzottan vérmes elvárásaink persze nem lehetnek Robival szemben, így elsőre az is nagyon nagy dolog lenne, ha sikerülne szereznie néhány pontot. A Nürburgringről egyébként vannak már tapasztalatai, hiszen ment már itt a Supersport vb-n még a PTR Honda színeiben. Az utóbbi két évben viszont nem tudott elindulni egy vb-futamon sem, ezért ő is nagyon örül most ennek a lehetőségnek, ami a román motorsport figyelmét is picit jobban rá irányíthatja. Nem titok, hogy akár hosszabb távon is együtt képzelnénk el a jövőt. A tervek szerint Alen Magny-Cours-ra teljesen felépül, és akkor természetesen újra őt fogjuk visszaültetni a motorjára, de igény esetén képesek vagyunk még egy ugyanilyen motort Robi rendelkezésére bocsátani. Jelenleg tehát úgy készülünk, hogy a H-Moto Team a 2013-as szezon utolsó két FIM Superstock 1000 Kupa-futamának már két motorral és két versenyzővel vág majd neki. Most viszont egyelőre első körben még teljes mértékben Nürburgringre koncentrálunk.”
Robert Muresan:- „Örülök, hogy sort tudtunk keríteni erre a tesztre, mivel így lesz egy jó kiindulási alapunk a Nürburgringen. A teszt összességében eredményes volt, habár sajnos elég sok volt a lassabb versenyző a pályán, a második napon pedig az időjárás sem tette lehetővé számunkra, hogy értékelhető köridőket fussunk. A teszt fő célja az volt, hogy benyomást szerezzek a Pirelli SC2-es gumikról, és találjunk egy jó alapbeállítást a futómű kapcsán. Ezt sikerült teljesítenünk, ezért merem jónak nevezni ezt a tesztet. A csapattal nagyon jól kijövök, és megbízom bennük. Néha ugyan van szükségem tolmácsra, hogy megértsük egymást, de eddig minden problémamentesen ment velük. Remélem, a folytatásban is hasonló hatékonysággal tudunk majd együtt dolgozni.”