Ismét egy hosszú, háromhetes pihenőt követően rendezik meg a szezon utolsó előtti raliját, a Spanyol Ralit. Ausztráliában eldőlt az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címek sorsa, így túl sok izgalom nem maradt a szezon végére. Miután a Korzika Rali visszatért idén a versenynaptárba, visszatért vele egy tradíció is. A Korzika és a Spanyol (vagy Katalán) Rali egymást váltogatták a múltban, s ez most is így lesz.
Az aszfaltos Korzika Rali után azonban változást hoz a spanyolországi megmérettetés, hiszen ezúttal is ez egy vegyes útfelszínű rali lesz, egyedül a versenynaptárban. Régebben a Spanyol és a Korzika Rali is nehéz aszfaltos megmérettetés volt, de ez már a múlté.
Tavalyhoz hasonlósan idén is csütörtök este Barcelona Montjuic negyedében egy utcai szakasszal nyit a rali, ahol a pilóták azokon az utakon hajtanak majd, ahol négyszer is megrendezték korábban a Spanyol Forma-1-es Nagydíjat. A pénteki nap főképp murvás lesz, de a Terra Alta szakaszon aszfalttal is találkozhatnak a résztvevők. Ez a verseny leghosszabb gyorsasági szakasza, amelyen aznap kétszer is végighajt a mezőny. A második és harmadik napon teljes mértékben aszfalton zajlik majd a versengés. A csapatoknak így péntek este kell átalakítaniuk az autók beállításait murvásról aszfaltosra. S ez nem csak az abroncsváltást jelent, annál komplexebb munkáról van szó.
A murvás kezdés nem tesz majd jót a világbajnokságban élen állók részére, hiszen ők takarítják majd az utat a mögöttük jövők számára, ami különösen nehéz lesz a versenyhétvégére első napjára jósolt száraz időjárási körülmények között. Átlagos őszi idő várható Spanyolországban a hétvége első részében, de vasárnapra esőt jósolnak az időjósok.
Bár a világbajnokság első helyei elkeltek, azért van, aki számára még mindig nem ért véget a küzdelem. A Hyundai a konstruktőri ponttábla második helyéről még nem mondott le. Miért is tenné? Egy pont választja el a jelenlegi második Citroentől. A koreai gyártó helyi sztárjától, Dani Sordótól várja a pontokat. Korzikán is Sordo volt a kulcsember, de most hazai pályán talán többet tesz le az asztalra az aszfaltspecialista pilóta. A tét nagy, a Hyundai számára, a konstruktőri második helyezés lenne eddigi legszebb eredménye.
A rali
A 2015-ös Spanyol Rali három napon át tart, s a 23 gyorsasági szakasz távja 331,25 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1280,72 km.
A rali főhadiszállását ismét Costa Dauradán, Salou tengerparti turistavárosában rendezik be, nem messze a PortAventura élményparktól. A verseny látványosságát, a híres El Molar hajtűkanyart érdemes megnézni szombaton. Itt egy hosszú egyenest egy nagyon szűk jobbos hajtűkanyar követi, hogy aztán egy újabb egyenes szakaszra gyorsítsanak a versenyautók. Hatalmas tömegek és nagyszerű atmoszféra várja a résztvevőket.
A világbajnokság állása a Korzika Rali után:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 238 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 160 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport II 126 pont
- Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 98 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 86 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 83 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 81 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 66 pont
- Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 63 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport N 62 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 369 pont
- Citroën WRT 184 pont
- Hyundai Motorsport 183 pont
- M-Sport WRT 170 pont
- Volkswagen Motorsport II 91 pont
- Hyundai Motorsport N 59 pont
- Jipocar Czech National Team 45 pont
- FWRT SRL 9 pont
(Forrás: Amber PR)