HIDEG RALLY TEAM – 6. Rally Nova Gorica 2017, Szlovénia
Hideg Krisztián – Kerék István, Ford Fiesta R5
Habár egy sérülés távol tartotta a Baranya Kupától Hideg Krisztiánt, Nova Goricára most annál nagyobb dobással készül. Navigátorával, Kerék Istvánnal egy Ford Fiesta R5-öst terelgetnek majd a hétvégi derbin, minél több bajnoki pont reményében. Hiszen a tét most sem kisebb: a páros még egy lépéssel közelebb kerülhet a Mitropa Kupa, illetve a horvát bajnokság bajnoki címéhez.
Hideg Krisztián: A terveinkkel ellentétben sajnos ki kellett hagynunk a Baranya Kupát, ugyanis egy sérülés következtében mindhárom bokaszalagom elszakad. Azóta szerencsére teljesen felépültem, innentől fogva pedig folytatjuk a terveinket.
A hétvégén például már a Mitropa Kupa és a horvát bajnokság soron következő közös futamán, a Nova Gorica Rallyn fogunk rajthoz állni Szlovéniában. Ez úttal azonban a Mitsubishi helyett a Kovács Anti-féle Ford Fiesta R5-össel vesszük fel a kesztyűt. Korábban volt már alkalmunk tesztelni ezt a kocsit a murván, de akkor hiába autóztunk jó időt, sajnos nem alakult szerencsésen a versenyünk… Most viszont szeretnénk kipróbálni a közös munkát, felmérni a lehetőségeket aszfalton is, hátha megtetszik, hiszen tudjuk, hogy ez jelenti már a jövőt.
Szerdán meg is volt a tesztünk, ahol rengeteg információval, tapasztalattal gazdagodtunk. Csütörtökön a pályabejárással folytattuk a programot. A szakaszok nagy része megegyezik a tavaly kijelöltekkel, amiken versenyeztünk, ám olyan sok információnk még sincs róluk, hiszen az egy évvel korábbi futamon rengeteg műszaki problémával küzdöttünk, defektünk is volt, így nem tudtunk jól autózni. Bízom benne azért, hogy a korábbi itinerünk jó támpontot tudott adni nekünk a megfelelő felkészüléshez. Egyetlen vadonatúj szakasz van, egy 23 km-es, ami emellett, hogy hosszú, nem is olyan egyszerű.
Rég vártam ennyire versenyt, mint a mostanit. Több országból is érkeztek versenyzők, nagyon erős mezőny gyűlt össze, de szeretnénk minél előrébb végezni. Kicsit erős lenne a győzelmet kitűzni magunk elé, mikor először megyünk ezzel a technikával aszfalton, de az igazság az, hogy ezt szeretnénk elérni.
Az ideális az lenne, ha magunk mögött tudnánk tartani Prodant és Gassnert, illetve megnyernénk a Mitropa Kupát és a horvát bajnokságot. Ha ez sikerülne, akkor a horvát bajnoki címhez olyan közel kerülhetnénk, hogy a következő fordulón elég lenne a 4. hely a pontversenyben. A mostani futamra annyi a taktikánk, hogy az első napon megnézzük, mi a helyzet, akár még egy kicsit el is engedjük az ellenfeleinket, a másodikon viszont minden erőt bevetve támadunk. Meglátjuk, hogy ebből a szépen felállított tervből mennyit sikerül megvalósítanunk…