Hivatalos, 2015-ös visszatérése óta is folyamatosan bizonyítja a LADA, hogy továbbra is a magyar autópiac egyik kedvelt márkája. Nemcsak jól ismert régi-új terepjárója, a LADA 4×4 és annak kishaszon változata, a LADA 4×4 Pack keresett, hanem elismert szabadidő és családi autóként is népszerű. Tavaly szeptemberben a LADA Hungary arról számolt be, hogy több mint 3.000 új kocsit értékesítettek Magyarországon, most pedig legfrissebb, 2018-as eladási adataikat hozták nyilvánosságra.
|
2018-ban összesen 879 új Ladát helyeztek forgalomba és adtak át boldog tulajdonosának. „Habár a 2018-as adataink alulmaradnak a 2017-eshez képest, mégis elégedettek vagyunk az eredményeinkkel” – árulta el Pataki András, a LADA Hungary cégvezetője. „A LADA márka ismertsége, népszerűsége töretlen, ár-érték arányban pedig a legjobb kínálattal mi rendelkezünk a piacon. A tavalyi, alacsonyabb értékesítési mennyiségnek az egész autópiacot érintő, új károsanyag-kibocsátási normára való átállás, és az ennek következtében történő gyártáskiesés az oka. A keresleti előrejelzés alapján azonban több új magyar LADA tulajdonos is lett volna 2018-ban, ha nem alakul ki ez a sajnálatos készlethiány.”
A LADA statisztikái is alátámasztják azt a fogyasztói magatartásra való következtetést, hogy ha egyszer járművásárlásra adják fejüket a magyarok, akkor egyre magasabb felszereltségi szinttel kérik választottjukat. Így a LADA választék legdrágább modellje, a megemelt szabadmagasságú ötajtós crossover, a Vesta SW Cross értékesítése is jelentős mértékűvé vált. Ráadásul ár-érték arányban ezek az autók az átlagnál magasabb felszereltségűek, alapból jár hozzájuk többek között az első ülésfűtés, a légkondicionáló, a parkolást segítő hátsó ultrahangos rendszer, valamint a multifunkciós kormánykerékről vezérelhető sebességtartó automatika. Egy LADA Vesta vásárló átlagosan valamivel több, mint 4 millió forintot költ Ladájára, és olyan extrákat választ bele, mint például a robotizált váltó, a beépített navigáció vagy a multimédia rendszer.