- Veszprém Rally Molnár Zsolt – Radványi József Zsomar-Ker Kft. – Opel Astra
Radványi József navigátort kérdezem a verseny után.
Az előző murva rallyn az ISEUMON sikeresen célba értetek igaz volt egy kis szerelés ott, de a Veszprém Rally sajna kifogott rajtatok. Mi is történt, hogy három gyors sem adatott meg nektek? Ennyire igénybe vette a pálya a kocsit?
Szia Hajóka, Üdvözlöm a portál olvasóit!
– Szombathelyen igaz a superrally keretein belül, de sikerült célba érnünk. A veszprémi futamot bizakodva vártuk a kocsi felkészítése után egy technika problémáktól mentes versenyben reménykedtünk. A pályabejárás során sikerült a gyorsaságikat jól felírni. Mindketten mentünk már ezeken a pályákon, nem voltak ismeretlenek a számunkra.
A verseny első napján a Márkói gyorsaságit kellett kétszer teljesíteni bemelegítésnek, pont jó egy közel 22 km-es szakasz. Az első gyorsasági előtt egy kis felhőszakadás tréfálta meg a mezőnyt. A rajtba megérkezve nem igazán tudtuk, hogy milyen viszonyok fognak ránk várni. Kicsit óvatosan kezdtünk, próbáltuk óvni a technikát. Zsolti próbált úgy menni, hogy ne legyen túlcsúszás, a nyomból ne menjen ki mert, egy egy ilyen hiba súlyos másodpercekbe kerül. A gyorsasági felénél lett egy kis baj a hangosítással a sisakom kábele megtört, egyik kezemmel a kábelt fogtam, a másikkal az itinert így sikerült teljesíteni az első gyorsot és igazából azt mondhattuk, hogy egy elég jó időt sikerült autózni.
A második gyorsaságira megoldódott az átbeszélő probléma és vártuk a rajtot. Minden hiba nélkül zajlott egy balos visszafordítóig, ahol valami történt a kocsival, Zsolti defektre gyanakodott. Pont egy 500 méteres egyenes elején jártunk és úgy gondoltuk, hogy az egyenes végén lévő elágazásban a többi versenyző feltartása nélkül tudunk kereket cserélni. Miután megálltunk akkor szembesültünk a ténnyel, hogy nem defekt történt, hanem eltörtek a tőcsavarok és a bal első kerekünket elhagytuk. Itt vége is lett az aznapi versenyzésnek és úgy, hogy szuperrally-val másnap ismét rajthoz állunk. Éjszaka sikerült az autót talpra tenni, biztonságból cseréltünk egy bal féltengelyt is, és itt szeretném megköszönni Hadik Andrásnak illetve a szervizcsapatának a segítséget.
A második nap első gyorsaságija egy baleset miatt etap lett és következett a Hegyesdi gyors amire a pályabejárás során nagy figyelmet szenteltük. A rajtban sajnos eltört a biztonságból kicserélt féltengely, mivel a sper elég szorosra volt állítva az autó még mozgásképes volt. Kicsit ment a matek, egy 16km-es gyors elején voltunk a következő Vigántpetendi gyorson egy emelkedőn kellene rajtolni, a sper tuti szétég illetve a mögöttünk lévő versenyzőket biztos feltartanánk, valamint a mi porunkba autóznának. A mi versenyünknek már lőttek a az autóban sem akartunk nagyobb kárt tenni a többiekkel sem akartunk kiszúrni így félre álltunk, leadtuk a menetlevelet.
Nagyon szerettünk volna célba érni, Zsoltinak idén csak ez az egy verseny volt tervben kellő képen gyúrt rá, de most sajnos csak ennyi adatott meg a versenyzésből. Elég kemények a veszprémi pályák, fogyasztják az autót rendesen. Az Astrának többször volt már hajtáslánccal problémája. Nem ez volt az első, hogy féltengely törést szenvedett az autó. De hiába kerül bele a minőségi alkatrész valahogy nem bírja, ennél a kocsinál ez a leggyengébb láncszem.
Legközelebb hol láthatnak benneteket a szurkolók? Astrában vagy Ladában fogsz navigálni? – A későbbiekben, hogy hol és mikor fogunk(ok) indulni még nagyon képlékeny. A Zsigulis vonal a Fehérvári verseny után pihenőpályán van, azt hiszem azzal idén már nem fogunk menni. Volt megkeresés a Baranya kupára Rallye2-be, de a munkám miatt azt nem tudom vállalni. Ha az anyagi háttér összejön akkor remélhetőleg az Astrával a Budapest Rallye-n tudunk majd indulni, ha viszont nem akkor idei évre megy a szögre a sisak meg az overál.
– Hajósi Miklós –