Pozitívan indult a FIM Superstock 1000 Kupa idei harmadik, imolai versenyhétvégéje a Pedercini Racing Team magyar motorosa, Németh Balázs számára. Délelőtt az első szabadedzést a 9. helyen zárta, és noha délután néhány apró probléma miatt nem tudott tovább javítani saját legjobb köridején, összességében így is pozitív érzéssel, a 14. helyen zárta a napot.
A fő problémát a hátsó kerék nagyobb féktávokon jelentkező elpattogása jelentette pénteken Balázsnak, de a futómű-beállítások és a váltóáttételezés terén is van még lehetőség apró finomításokra és előrelépésekre. Ötleteknek szerencsére maga a pilóta sincs híján (ilyenkor is segít a sok tapasztalat, na meg a műszaki tanulmányok), és az olasz csapatnál több kiváló szakember is azon dolgozik jelenleg, hogy a magyar pilóta ma és korábban Aragónban tapasztalt problémájára megoldást találjon. Bízzunk benne, hogy sikerül nekik, és Balázs a szombati időmérőn egy top10-es rajtpozícióért szállhat harcba.
Németh Balázs
„Délelőtt sikerült rögtön egy jó idővel kezdeni. Aztán délutánra változtattunk néhány dolgot a hátsó futóművön, a geometrián és az áttételen is. Valószínűleg ez utóbbi változtatás nem volt előnyös, ezért holnap visszatérünk ahhoz az áttételezéshez, amit reggel használtam, vagy még az edzés legelején kipróbálunk egy harmadik megoldást. A futóművön is fogunk még változtatni, erről pont most egyeztet a mérnököm az Andreani futóművesével. Úgy gondolom, hogy a reggel használt beállítás nem volt olyan rossz, és délután azzal is tudtam volna gyorsulni, ezért én úgy gondolom, hogy most az lenne a jó döntés, ha tennénk egy lépést hátra, és visszatérnénk a reggeli beállításokhoz. Ami azonban a legnagyobb gondot okozta ma, az egy olyan probléma, amit korábban már Aragónban is tapasztaltam, és Assenben is valószínűleg csak a pálya karakterisztikája miatt nem jött elő. A nagyobb féktávokon folyton elkezd pattogni a motor hátulja, ezért nem tudok olyan rövidet fékezni, mint szeretnék. A mai szabadedzéseken többször is mentem mások mögött, és akkor is azt láttam, hogy ott, a féktávokon vesztek a legtöbbet, úgyhogy elsősorban ez az a probléma, amire megoldást kell találnunk jelenleg. Ami kicsit rejtélyessé teszi a dolgot, hogy a csapatom többi pilótájánál ez a jelenség nem jelentkezik, és a korábbi években nekem se volt ezzel problémám soha. Mindig rövid féktávokat tudtam venni, most viszont azt élem meg, hogy hiába érzem azt, hogy tudnék még később fékezni, ha így teszek, akkor elpattog a motor hátulja, és alig tudok befordulni a kanyarba. Ez egy olyan probléma, amire ha most megoldást találunk, akkor az nem csak itt, de a szezon összes hátralevő versenyén a hasznunkra válik majd. Ami pozitívum, hogy így sem vagyunk olyan messze az ideális beállításoktól, és úgy gondolom, hogy néhány apró változtatás is elég lesz ahhoz, hogy kiküszöböljük ezt a problémát, és visszakerüljünk a top10-be.”