Németh Balázs: „Az eddigi változtatások kifizetődőnek tűnnek”

A Supersport mezőnyének többi versenyzőjéhez hasonlóan a Complus SMS Racing motorosa sem tudott javítani tegnapi legjobbján az esős körülmények között zajló második időmérőn, így Németh Balázs holnap a harmincadik helyről kezdheti meg a felzárkózást.

A nürburgringi versenyhétvége második napja is száraz, azonban hidegebb időjárási körülmények között vette kezdetét, ami Németh Balázs és csapata számára lehetővé tette, hogy megpróbáljanak tovább javítani a budapesti pilóta motorjának száraz beállításain. A Balázs által elért legjobb időeredmény egyben a 25 éves versenyző hétvégi legjobbja volt, aminek köszönhetően a második szabadedzést követően bizakodva várta a délutáni időmérőt a H-Moto Team pilótája. Sajnos azonban az időjárás közbeszólt és a Supersport résztvevői nedves aszfalton kezdték meg a körözést a németországi ringen. Mindez azt eredményezte, hogy senki sem tudott javítani köridején, vagyis a pénteki első kvalifikáció sorrendje határozta meg a rajtpozíciókat.

A Supersport nürburgringi versenyére vasárnap kora délután, 14:30-kor kerül sor, amelyet az Eurosport élőben közvetít majd.

Németh Balázs:- „A délelőtti szabadedzés száraz, de a tegnapi időjáráshoz képest hidegebb körülmények között zajlott. Mivel a pénteken tervbe vett változtatások a gyakorlatban beváltak és sikerült gyorsulni, a köridőm is karcsúbb lett. Azt gondolom, hogy a kvalifikáción is fejlődhettünk volna, de sajnos nedves aszfalton kezdtük meg a körözést. Habár az edzés végén már fel tudtuk tenni a száraz pályás abroncsokat, hiszen egy-két nedvességfoltot leszámítva teljesen felszáradt a pálya, javítani már senki sem tudott az előző napi idején. A rajtpozícióm így nekem is változatlan maradt. Természetesen jobb lett volna, ha normál körülmények között teljesítjük az időmérőt, mivel ebben az esetben nem csupán a javításra lett volna több esélyünk, de az adatgyűjtésre is. Remélhetőleg holnap visszatér a jó idő és minden zökkenőmentesen megy majd. A bemelegítő edzésen szeretnénk még több súlyt helyezni a motor hátuljára, ami már most is kifizetődő változtatásnak tűnik, hiszen a féktávokon és a kigyorsításokon is jobb lett a motor. Bízom benne, hogy a versenyen képes leszek legalább ugyanazt a tempót motorozni, mint az edzéseken, persze előbb túl kell élni az első kanyart, ahol az elmúlt években nem egyszer láthattunk piros zászlót eredményező tömegbukásokat.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*