Németh Balázs és Győrfi Alen számára is szombaton kezdődik a hétvége érdemi része

Nemeth_Balazs_Assen_pentek2

Németh Balázs pénteken, Assenben

 Nem tévedtek a meteorológusok: pénteken valóban borongós, esős idő fogadta a Superbike világbajnokság és annak betétfutamainak résztvevőit a hollandiai Assenben, ahol Németh Balázs (Supersport vb) idei harmadik, míg Győrfi Alen(Superstock 1000) idei második versenyét futja az előttünk álló hétvégén.

Merthogy a hétvége igazán érdemi része még előttünk áll. A pénteki nap folyamán az összes edzést vizes aszfalton, nem éppen ideális motoros időben rendezték, és mivel a hétvége hátralevő részére már végig száraz időt jósolnak, így a csapatok és versenyzőik nem is voltak igazán érdekeltek abban, hogy mindenáron megtalálják az ideális esős beállításokat és forszírozzák a gyorsköröket a nedves pályán.

Igazi klasszikus dobós nap volt tehát ez a mai, de a H-Moto Team versenyzői ennek ellenére feltalálták magukat, és igyekeztek kihozni a maximumot a helyzetből. A cseh Complus SMS Racing Hondáját terelgető Németh Balázs különösen elemében volt, hiszen ő mindig is szeretett esőben menni, és ez volt az első alkalma, hogy felmérje csapata versenymotorjának viselkedését vizes körülmények között.

Ezek a tapasztalatok mindenképp segítségére lehetnek majd az év későbbi részében, az pedig az önbizalmának tett jót, hogy az első szabadedzésen végig a top 10-ben tudott lenni, és az első időmérőn is a 7. helyen állt, mielőtt kicsúszott alóla a motor az egyik kanyarban. Így a folytatásban – a többiekkel ellentétben – már nem tudott javítani időeredményén, és a 18. helyet szerezte meg a provizórikus rajtrácson, ám ami ennél sokkal fontosabb, hogy Balázs és a motor is egy darabban, önbizalomtól duzzadva várja a folytatást.

A H-Moto Team másik versenyzője, a FIM Superstock 1000 Kupában versenyző Győrfi Alen most a legkevésbé sem örült az esőnek, hiszen neki jelen pillanatban minél több száraz pályás menésre lenne szüksége új BMW-je nyergében, hogy mérnökeivel együtt megtalálják az ideális futómű-beállításokat. Ilyen szempontból nagyon nem jött jókor az eső, hiszen most az óvatosság került előtérbe. A Superstock 1000 mai időmérőjén hat pilóta is bukott, Alen szerette volna ezt elkerülni, hiszen ha lehet hinni az időjárás-előrejelzéseknek, holnaptól egy egészen másik, száraz pályás versenyhétvége kezdődik Assenben. „Ez nem a mi napunk volt, reméljük, a holnapi már az lesz” – ahogy a napot a 28. helyen záró magyar motoros fogalmaz.

Németh Balázs #34
„A mai nap mindkét edzését esős időben teljesítettünk, amely lehetőséget biztosított számunkra ahhoz, hogy az esős beállításokon dolgozzunk. Azt már most kitapasztaltuk, hogy nedves aszfaltra puhább rugókra lesz szükségünk, mivel az én testsúlyom kisebb, mint azoké a versenyzőké, akik korábban a Complus SMS Racing színeiben mentek. Amit még egyből észrevettem, hogy az új szett esőgumiknak kellett 2-3 kör, amíg teljesen betapadtak, vagyis kezdetben óvatosabban lehetett csak menni velük, mivel kissé csúszkált a motor. A délutáni időmérő jól indult, azonban a befejezés sajnos nem sikerült valami fényesen, mivel buktam a tréning végén. Szerencsére nem esett semmi bajom, viszont kár, hogy már nem tudtam javítani a köridőmön. Úgy gondolom, hogy nagyjából két másodperccel jobb időeredményre is képes lehettem volna. A telemetria adatokból kiderült, hogy 30%-os gázállással motoroztam, vagyis lehetett volna még javulni. A hétvége hátralévő két napjára száraz időt mondanak, így holnap minden valószínűség szerint az aragóni beállításokat alapul véve folytatjuk majd a munkát. Amennyiben a második időmérő száraz körülmények között zajlik, biztosan mindenki javítani fog a legjobbján és egyúttal át is rendeződik majd a rajtrács. A célom az, hogy egy negyedik, vagy ötödik soros rajthelyet szerezzek, hiszen ebben az esetben nem a felzárkózással, hanem a még előkelőbb pozíciókért való küzdelemmel kellene foglalkoznom a vasárnapi futamon.”

Győrfi Alen #40
„A mi mai szabadedzésünk és időmérő edzésünk is végig vizes pályán zajlott, így nem tudtunk igazán hasznos, érdemi munkát végezni. Kipróbáltunk egy új beállítást, de nem igazán vált be ez sem, továbbra is keressük a megoldást a futómű kapcsán. A legnagyobb probléma az, hogy gyakorlatilag semmi hátsó tapadásunk nincs a motoron, így a megfelelő kigyorsítás, illetve kanyarsebesség is hiányzik egyelőre. Holnapra már száraz időt mondanak, úgyhogy a második szabadedzésen megoldást kell találnunk erre a problémára. Most őszintén szólva nem is nagyon erőltettük a dolgot az időjárás miatt, hiszen láttuk, hogy többen is elestek a vizes aszfalton, és mi ezt szerettük volna elkerülni, pláne úgy, hogy a hétvége hátralevő részére már száraz időt jósolnak. Ez nem a mi napunk volt, de reméljük, a holnapi és a holnaputáni már az lesz! Folytatjuk a megkezdett munkát gőzerővel.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*