A Team Pedercini Racing Team magyar motorversenyzője, Németh Balázs annak ellenére pozitív első napot zárt a FIM Superstock 1000 Kupa idei második, asseni versenyhétvégéjén, hogy a felkészülési időszak betegsége miatt nem alakult ideálisan a számára. A pénteki nap többnyire a megfelelő beállítások keresésével telt, és Balázs sokat tudott gyorsulni a mai két szabadedzés között.
Az első szabadedzésen még nem volt az igazi az érzése a motoron, a féktávokon és a kigyorsításokon is idegesen viselkedett alatta a Kawasaki, de délutánra tudtak javítani a beállításokon, és ez a köridőkben is megmutatkozott. Délelőtt Balázs 1:42.618-as idővel a 15. helyen végzett, míg délután 1:41.463-mal lett 14. Az egy pozíciónyi javításnál többet elmond, hogy több mint egy másodpercet faragott le saját legjobbjából, és ez egy jó mértékegység annak lemérésére, hogy milyen eredményes munkát végzett egy pilóta az adott napon. Több mint egy másodperc javulás esetén nagyon eredményeset!
Az idehaza a H-Moto Team támogatását is élvezi budapesti motoros ezzel együtt még mindig nem teljesen elégedett sem a helyezésével, sem a motor viselkedésével, ezért még a mai munka sem ért véget számára, jelenleg is a depóban tartózkodik, és futómű beállításáért felelő mérnökével egyeztet a lehetséges megoldásokról. Remélhetőleg holnap további tizedmásodpercnyi javulásokat fog eredményezni a mostani kupaktanács, és Balázs az időmérőn harcba tud szállni a minél előkelőbb rajtpozíciókért.
Németh Balázs
„Szerencsére a lázam már a múlté, jobban érzem magam. Csak a jobboldali fülem van még begyulladva, de ez motorozás közben nem zavar, mert akkor csak arra figyelek, hogy minél gyorsabban menjek. Egyedül a kimaradt edzések miatt lehet majd a futamon egy kis fizikális bajom, de szerintem ez sem lesz jelentős, mivel a Supersport vb-n hosszabb versenyekhez szoktam, igaz, itt, a FIM Superstock 1000 Kupában nagyobb motorokkal megyünk. Úgy érzem, a mai nap során sokat haladtunk előre a beállításokkal. Délelőtt a féktávokon és a kigyorsításokon is kicsit instabilnak és túl mozgékonynak éreztem a motort alattam, így nem tudtam igazán gyorsan menni vele, de délutánra változtattunk, és utána a köridők és az érzés is jobb lett, még ha a pozíciók tekintetében csak egy helyet is sikerült előrelépnem. A második szabadedzésen az ideális köridőm jobb lett volna a ténylegesen elért legjobb köridőmnél, mivel más-más körökben voltam gyors az egyes szektorokban, nem sikerült igazán összerakni egy teljes kört. Ez a feladat így a holnapi időmérőre marad, ott lesz majd igazán fontos megfutni a saját legjobbamat. Este a futómű-mérnökünkkel a visszajelzéseim és a telemetria alapján még változtatni fogunk picit a motoron, de alapvetően már most is sokkal jobb az érzés, mint délelőtt volt. A cél, hogy egy olyan beállítást találjunk, amivel stabilan gyorsan tudok menni. Kérdés, hogy holnap milyen lesz az időjárás, de úgy gondolom, száraz pályán mindenképp tudunk még fejlődni, míg ha esik, akkor nyilván mindent elölről kell kezdenünk, de ez se feltétlenül lenne rossz, mert általában jól szoktam menni esőben. Holnap az időmérőn legalább a legjobb 15-ben szeretnék végezni, de jó lenne megcsípni a top10 végét.”