Németh Balázs számára kissé pechesen alakult a doningtoni nagydíj második napja, hiszen a Complus SMS Racing motorosa délelőtt egy bukást is begyűjtött, a délutáni időmérőn pedig nem úgy alakultak számára a dolgok, ahogyan ő szerette volna.
A doningtoni versenyhétvége második napján már jóval kegyesebb időjárási körülmények fogadták a versenyzőket, mint pénteken. A Supersport mezőnye a délelőtti szabadedzést tíz fokos melegben, száraz aszfalton kezdte meg, így a többiekhez hasonlóan Németh Balázsnak is volt lehetősége normál körülmények között róni a köröket. A H-Moto Team versenyzője ígéretesen kezdett és bár folyamatosan javított idején, a balszerencse ismét utolérte a 24 éves pilótát. Közvetlenül a budapesti motoros előtt bukott egyik riválisa, akit már nem tudott kikerülni, így Balázs is esett, eldobva ezzel legjobbnak ígérkező körét.
A történtek ellenére a 34-es rajtszámmal versenyző pilóta reménykedve várta a délutáni második kvalifikációt, amelyen azonban sajnos nem tudott úgy szerepelni, ahogyan ő szeretett volna. A magyar versenyző a harmincegyedik rajtpozíciót szerezte meg, ami bár a mezőny végét jelenti számára, a Complus SMS Racing motorosának eltökélt célja, hogy a holnapi futamon feljebb zárkózzon. Németh Balázs, a második szabadedzésen nyújtott teljesítményére, illetve a bukással végződő gyors körére alapoz, hiszen délelőtt jobb időeredményre volt képes, mint a délutáni időmérőn.
A pole pozíciót a hazai pályán versenyző Sam Lowes kaparintotta meg, a kategória két másik magyar résztvevője pedig a tizennyolcadik (Talmácsi Gábor) és a harmincnegyedik (Tóth Imre) helyen zárt. A Supersport futamát magyar idő szerint vasárnap 14:30-kor rendezik.
Németh Balázs:- „Mivel ma nem esett az eső, ezért a második szabadedzést és időmérőt is száraz körülmények között teljesítettük. A délelőtti tréning jól indult és alapjában véve elégedett is voltam a motorral, hiszen folyamatosan képes voltam gyorsulni, azonban néhány perccel az edzés vége előtt buktam. A baleset, akárcsak az asseni futamon, ezúttal sem a saját hibámból történt, mivel a közvetlenül előttem haladó versenyző bukott, akin már annyira rajta voltam, hogy lehetetlen volt elkerülni az esést. Szerencsére neki és nekem sem esett komolyabb bajom. Sajnálom viszont, hogy azt a körömet nem tudtam befejezni, mivel a részidők alapján akár hat-hét tizeddel is megjavíthattam volna a legjobb időmet. A délutáni kvalifikáción aztán valamiért nem úgy alakultak a dolgok, ahogyan elterveztük és még a második szabadedzésen elért köridőmnél is lassabb voltam egy kicsit. Most a csapatommal összeülünk, és egy meeting keretein belül megpróbáljuk kideríteni, hogy mi lehetett a probléma, illetve, hogy milyen változtatásokat eszközöljünk a motoron. Azt gondolom, hogy a legtöbb időt a kigyorsításokon veszítjük, ugyanis a gázadásnál elkezd a Hondám lecsúszni az ívről, úgyhogy erre kellene megoldást találnunk. Vasárnapra a célom az, hogy a bemelegítő edzésen 1’33 elejét tudjak motorozni, majd pedig a futamon egy jó rajtot követően a legtöbbet javítsak a pozíciómon. Az előrejelzések szerint holnap délelőtt száraz idő lesz, azonban délután három óra magasságában megérkezhet az eső.”