A tegnapi bukása után ma sikerrel kvalifikálta magát a moszkvai
futamra a Complus SMS Racing magyar versenyzője, akit nem csak
sérülései, de a szeszélyes és egyben folyamatosan változó időjárás is
hátráltatott.
A moszkvai nagydíj második napján nem fogadta kegyeibe az időjárás a
Supersport mezőnyét, mivel a délelőtti második szabadedzést nedves
aszfalton teljesítették a versenyzők, délután pedig szemerkélő esőben
gurultak pályára a motorosok. Igaz az időmérő során a felemás – félig
száraz, félig nedves – körülmények miatt egy ideig nemigen volt forgalom
az orosz ringen, azonban végül is majdnem mindenki futott néhány kört.
Mivel Németh Balázs a pénteki bukását követően csak három kört tudott
megtenni az első kvalifikáción, ezért a budapesti versenyző célja az
volt, hogy a nem éppen kedvező időjárás ellenére is megpróbáljon
javítani idején, amely lehetővé teszi számára, hogy rajthoz álljon a
vasárnap magyar idő szerint 11:30-kor kezdődő viadalon. A 25 éves
pilótának végül is sikerült gyorsulnia, így holnap már biztosan ott
lehet a rajtrácson a hétvége kezdetének nehézségei után. Az időjárás
előrejelzések szerint a futam napjára eső várható Moszkva környékére,
ami némiképp könnyítheti a H-Moto Team versenyzőjének dolgát, hiszen a
sérüléseiből adódó fájdalmai kisebb terhelés esetén csekélyebbek.
Németh Balázs #34
„Délelőtt esős körülmények között zajlott az első edzés, amit a 24.
helyen zártam. Délután aztán a második időmérő elég felemás körülmények
között vette kezdetét, mivel közvetlenül a tréning előtt csöpögött az
eső, ami miatt a többség el sem hagyta a bokszot. Én pályára gurultam
ugyan, de nem sok értelme volt. Az edzés végére elállt az eső, amelyet
követően pont volt még idő 1-2 gyors kört futni, ami elég volt számomra
ahhoz, hogy kvalifikáljam magam a futamra. Jelenleg ennek örülök a
legjobban, mivel pénteken a bukásomat követően mindössze három kört
tudtam megtenni az első időmérőn. A hátam a motorozás során eléggé fájt,
úgyhogy holnap valószínűleg fájdalomcsillapító segítségével próbálom
majd teljesíteni a versenyt. A warm upra tervezünk pár változtatást a
motoron, aztán meglátjuk, mire leszek képes. Esős időben ugyan
kockázatosabb motorozni, azonban kisebb terhelésnek vannak kitéve a
sérült testrészeim, így egy nedves aszfalton zajló futam talán jobban
kedvezne nekem.”