A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Tavaszi Fesztivál szervezői már több mint 10 éve rendeznek közös tanulmányutakat, melyek célja a Budapesti Tavaszi Fesztivál külföldi promóciója és a rendezvénysorozat főbb helyszínek bemutatása. Az április 5-7. között zajlott tanulmányúton 12 külföldi újságíró vett részt neves lapoktól.
Az idei évben a fesztivál nemzetközi sajtóirodájának a Marriott Hotel adott otthont, amely az újságírók szállásául is szolgált. A program első napján a Várnegyedbe látogattak el a zsurnaliszták, ahol megtekintették a Koller Galéria kortárs művészeti kiállítását. Délután a Dunáról csodálták a panorámát, este pedig a Művészetek Palotájának Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremében hallgathattak meg egy koncertet. A tanulmányút második napján az újságírók egy sajtóreggelin vettek részt a fesztivál sajtóközpontjában, amelyen a fesztivált szervező Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. vezetője, Vitézy Zsófia és Katona András a Magyar Turizmus Zrt. Budapest-közép-dunavidéki Regionális Marketing Igazgatóságának marketingmenedzsere köszöntötte a résztvevőket. A vendégek a nap folyamán ellátogattak a Parlamentbe és egy „szecessziós sétán” is részt vettek, majd felkeresték a felújított Zeneakadémia épületét és később a Magyar Állami Operaházban a Rigoletto című művet tekintették meg a Verdi-maraton keretében. A tanulmányút utolsó napján az újságírók a Városligettel és környékével ismerkedtek: a Széchenyi fürdő, a Gundel étterem és az Andrássy út különlegességeit fedezhették fel, majd kilátogattak a fesztiválhoz kötődő, a Vörösmarty téren megrendezett Budapesti Tavaszi Vásárra is, ahol hazai kézművesek termékeit vásárolhatták meg. A program utolsó „fesztiválos” programjaként a Csongor és Tünde című előadást tekintették meg a Művészetek Palotájában.