Nemes Andreának és Faragó Péternek Gyulán és Debrecenben is előadást kellett tartania november 13-án, két szakmai szervezet közgyűlésén. Rendkívül szerencsétlen időbeli egybeeséssel, november 12-13-án tartotta őszi közgyűlését a Magyar Fürdőszövetség és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége. Az előbbi Gyulára, az utóbbi Debrecenbe hívta tagjait, valamint az államigazgatást és a nemzeti marketinget képviselő előadóit.
Az NGM turizmus-vendéglátás főosztályának vezetője, valamint a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója néhány óra eltéréssel mindkét helyszínen előadást tartott. Mindketten ügyeltek arra, hogy a hallgatóság speciális érdeklődési körére hegyezzék ki mondandójukat, azonban az előadások gerince nem lehetett eltérő.
Nemes Andrea többek között elmondta, hogy szálláshely- és fürdőfejlesztésre nem lesznek nevesítve vissza nem térítendő uniós források a 2014-2020-as pénzügyi időszakban, viszont sikerült elérni, hogy nemzeti marketingre Magyarország kaphat majd támogatást, amivel az előző hétéves időszakban nem élt, ellentétben más V4 országokkal. A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében a kkv-szektor erősítése érdekében szerezhet majd a Magyar Turizmus Zrt. pluszforrásokat új piacok és vendégkör elérésére, innovatív eszközök támogatására. A GINOP más prioritástengelyei kapcsán pályázható lesz uniós pénz orvosi bizonyítékokon alapuló gyógyászati kutatásokra, valamint a természeti és kulturális örökség megőrzésére (pl. világörökség-helyszínek, gyógyhelyek környezetének fejlesztése). A főosztályvezető ugyanakkor felhívta a szálláshelyek és a fürdők figyelmét arra a lehetőségre, hogy az energiahatékonysági fejlesztéseket és a megújuló energiaforrások kialakítását célzó beruházásaikhoz – más vállalkozásokhoz hasonlóan – ők is igényelhetnek majd vissza nem térítendő támogatást.
Faragó Péter többek között elmondta, hogy november végére válik véglegessé a 2015. évre rendelkezésre álló marketingkeret, s akkor véglegesíthetik jövő évi marketingtervüket is. Ám akkor sem kell elkeseredni, ha a jelenlegi tervezetből ismert, 4,9 milliárdos összeg áll majd a Turisztikai Célelőirányzat sorában. Optimizmusát azzal indokolta, hogy az elmúlt években is rendre sikerült többlet forrásokat szerezni turisztikai marketingre, valamint 2015-ben először áll elő az a helyzet, hogy uniós forrásból is lehívható lesz majd jelentős forrás erre a célra, miként azt Nemes Andrea is hangsúlyozta. Hogy teljesítsék az uniós támogatás felhasználása esetében elvárt újszerűséget, többek között a hagyományos turisztikai termékek és gasztro/agrártermékek ötvözésében gondolkodnak.
Az Mt Zrt. vezérigazgatója elmondta még, hogy a regionális irodákat szeretnék megerősíteni, valamint stratégiai cél a légi marketing továbbfejlesztése.