Michelisz Norbert a MOL-csoport általa már négy éve támogatott Zengő Motorsport versenyzője az időmérő eredménytelensége után, meglepetésre mind a két futamon a hatodik helyen végzett és összetettben is a hatodik helyen áll a 2015 évi FIA Túraautó-világbajnokságában. A Citroen dominanciája, úgy tűnik, idén is megkérdőjelezhetetlen.
1 futam:
Visszatekintés: a szombati időmérőn elszenvedett súlyos technikai probléma miatt Michelisz Norbert mért kör nélkül volt kénytelen befejezni az etapot, emiatt az utolsó sorból rajtolt Hugo Valente mellől. A katalán csapat versenyzőjének az autója kigyulladt a korábbi edzésen és az időmérőn sem tudott rajthoz állni. A szerelők egész éjjel dolgoztak azon, hogy az autóját versenyképessé tegyék.
A tegnapi időmérőn a Citroen fölénye érvényesült, hiszen az első négy helyen az ezzel a márkával versenyzők végeztek és ötödik lett a portugál Tiago Monteiro. Így az első sorból a hazai kedvenc és a tavalyi világbajnok José-Maria López indulhatott csapattársai előtt. Érdekesség, hogy bár jogosult lett volna az egyes rajtszám viselésére, ragaszkodott a 37-hez.
A kánikulai hőségben elrajtoló mezőny startját talán legjobban Michelisz kapta el és ezzel az első kör végén már az első tízben volt. Ellenben a citroenes Ma Csing Hua teljesen beragadt, szerencsére nem történ baleset. De jól jött el a francia Yvan Muller is, aki lerajtolta az élmenőt, de López később visszavette az elsőséget, bár kétszer összekoccantak.
Míg az élen már az első kör felénél beállt a sorrend (López, Muller, Loeb, majd a két gyári hondás Monteiro, Tarquini), addig a hátsó traktusban komoly harc folyt a jobb pozíciók megszerzéséért.
Az angol Thompson (LADA) és a francia Filippi koccantak, melynek eredménye az lett, hogy mind a két versenyzőnek ki kellett mennie a boxba. A ladásnak nagyon fontos volt, hogy az autóját rendbe hozzák, mivel a második futamon az élről indulhat.
A sorozatba visszatérő olasz D’Aste, a marokkói Bennani, az angol Rob Huff és Tom Chilton, a holland Tom Coronel valamint Michelisz hatalmas csatát vívott a jobb helyezésekért, aminek az egyik eredménye az lett, hogy a marokkói szabálytalanul ment bele a vele csatázó Robert Huffba, aki feladni kényszerült a versenyt. Ezért a megmozdulásáért később Bennanit box utca áthajtásra ítélték, így végül az utolsó helyen intették le.
A magyar versenyző ügyesen kihasználta az adódó lehetőségeket, precízen és keményen versenyzett, nem vállalt felesleges kockázatot és végül a hatodik helyen ért célba a két gyári Honda mögött.
Ezzel az eredménnyel a legjobb független versenyző lett, így a szabályok értelmében ő is a dobogóra állhatott.
A versenyt Pechito López nyerte meg francia csapattársai, Yvan Muller és Sébastian Loeb előtt. A futamot négy versenyző nem tudta befejezni.
2. futam
Az orosz csapatnak sikerült megjavítania James Thompson autóját, aki a pole pozícióból rajtolhatott a második futamon, mellőle indult a holland Tom Coronel. A fordított rajtsorrendnek köszönhetően a Citroenek a negyedik és az ötödik sorba szorultak vissza. Michelisz, ahogy korábban is, az utolsó helyről rajtolhatott.
Mivel Rob Huff autójának javításával nem készültek el időben a szerelők, ezért ő csak a box utcából vághatott neki a versenynek. Bár mindent megtett a csapata, de Valente autóját végül nem tudták versenyképessé tenni a második futamra.
A rajtnál nagy volt a tülekedés ugyanis Thompson nagyon beragadt, Coronel ugyan el tudott menni mellette, de az üldözők elől nem tudott meglépni és az olasz Tarqiuni a lökdösődésben a fűre került majd a honfitársának, D’Asténak akadtak gondjai. Michelisz ismét nagyot rajtolt, bár egy kis adok-kapokba keveredett, szerencsére versenyben tudott maradni.
A korábbi dobogósok közül a francia Loeb volt az, akinek először sikerült az élbolyba verekednie magát. Igaz egy ideig előtte autózott a kínai Ma Ching Hua, de viszonylag hamar megelőzte márkatársát és az élre került.
Coronel kisodródott a fűre, szinte felszántotta a bukóteret, majd rengeteg szennyeződést vitt föl a pályára, ami miatt beküldték a biztonsági autót. A versenytávot megemelték 15 körre
Lopez agresszívan rágta át magát a mezőnyön, és mikor a Safty car kiment, akkor már a harmadik helyen volt Tarquini mögött, de pár kanyarral később, már erőből megelőzte az olasz hondást.A további sorrend Bennani, Monteiro, Muller és végül Michelisz.
Borkovic, akinek igazán nehezen tudja vezetni a 207 cm magassága miatt a versenyautóját – a homológizáció miatt nem engedik hátrébb tolni az ülését -, feladni kényszerült a versenyt, miután ütközött a svéd Rydellel.
Ezzel egyidőben, bár Muller elfékezte magát, de sikerült megelőzni a portugál Monteirot. Hiába tett meg mindent, hogy beérje Loeböt és Lopezt, nem sikerült neki, mivel belement Bennani autójába, majd feladta a versenyt.
Hat körrel a vége előtt még mindig igazi túraautó versenyt láthattunk. Nagy csatákat, oda-vissza előzéseket, okos, taktikus megoldásokat és izgalmat.
Michelisz Norbert szenzációsan versenyzett a második futamon is, és végül a hatodik helyen ért célba megint.
Az első három helyezetett: Loeb, López – akinek így nem sikerült dupláznia, és Tiago Monteiro, aki megtörte a Citroen egyeduralmát. Ezt a futamot végül hat pilóta nem tudta befejezeni.
Nyilatkozatok a futamok után:
Michelisz Norbert, Zengő Motorsport
Izzasztó futam volt. Megpróbáltam okosan beosztani az erőmet és ez szerencsére sikerült. Ennél több nem volt benne. Ha őszinte vagyok, akkor álmodtam egy pontszerző helyről, de hogy ennyi pont lesz már az első futamon, azt nem gondoltam volna. Örülök nagyon! A második futam is küzdelmes volt, és nem azért, mert megint hátulról indultam, hanem leginkább a meleg miatt, kánikula va, majdnem 150 liter víz fogyott el ma, ha nem több. Itt egy kicsit túllőttünk a célon, nehezen volt vezethető az autó, de összességében fantasztikus hétvége volt. Köszönöm mindenkinek, aki lehetővé tette, hogy itt legyünk, elsősorban a csapatomnak, és a MOL-csoportnak.
Kelenvölgyi Ágnes – MOL-csopor szponzorációs vezetője
Örülünk, hogy Norbi ilyen sikerrel vette a szezon első futamát. Mindaz az akarat és szenvedély, amivel hazánk legígéretesebb pilótája idén is küzd a világelsőségért, megtestesíti azokat az elveket, amelyeket a MOL-csoport képvisel. Vállalatcsoportunk továbbra is megad minden támogatást és a lendületet ahhoz, hogy Norbi ambícióit követve az élmezőnyben versenyezhessen.
A FIA Túraautó-világbajnokság egy hónap múlva folytatódik Marokkóban.