Novemberben kezdődik az ID.3 gyártása a zwickaui Volkswagen gyárban

A visszaszámlálás elkezdődött: az ID.3 sorozatgyártása novemberben kezdődik a Zwickau járműgyárban. Jelenleg az utolsó robotokat telepítik, és zajlik az összeszerelő sor üzembe helyezése. Az ID.3 az elektromos autók teljesen új generációjának első modellje, amely a Volkswagen elektromos hajtású moduláris padlólemezén (MEB) alapul. Az ID.3 ma este a Frankfurti Nemzetközi Autószalonon (IAA) debütál, az első járműveket az ügyfelek jövő nyáron vehetik át. Az ID.3-mal a Volkswagen az autóipar legnagyobb elektromos offenzíváját kezdi meg. Csak a következő három évben összesen 33 különböző, a MEB-en alapuló modell gyártása kezdődik, amely a Volkswagen-csoport összes volumen márkája között oszlik meg.

 

“Az ID.3 novemberi gyártásának megkezdése teljesen új korszakot jelent a Volkswagen számára – jelentősége az első Bogárhoz vagy az első Golfhoz hasonlítható. Átalakítási munkánk teljes egészében a tervezett ütemezés szerint zajlik. Az első 400 sorozat előtti ID.3 jármű már tesztelésen fut Európában. Az ID.3-mal Zwickau az e-mobilitás valódi úttörőjévé válik ”- mondta Thomas Ulbrich, a Volkswagen márkanév igazgatótanácsának tagja, az E-mobilitásért felelős.

A Zwickau gyártóüzem átfogó átalakítása

Zwickauban a Volkswagen először alakít át egy teljes gyártóüzemet 100%-ban belső égésű motorok gyártásáról 100% -osan elektromos járművekre. Az elektromos járművekre történő átállás már 2018 elején megkezdődött, és hozzávetőleg három év alatt 2020 végére fejeződik be. A karosszéria- és a festőüzem már nagyrészt felkészült az ID.3 gyártásra, a tervezett 2 összeszerelő sorból az egyik már elkészült. Novemberben itt kezdődik az ID.3 gyártása; a termelést ezután lépésről lépésre növelik. Jelenleg összesen 12 teljesen új épület vagy épületrész épül az üzemben. A meglévő présműhelyt kibővítették és felkészítették az új korszakra, összesen 75 millió eurós beruházással. Ez azt jelenti, hogy a zwickaui üzem 2021-től képes lesz a MEB-re épülő járművek összes kulcsfontosságú karosszéria elemének előállítására.

A zwickaui második összeszerelő sort 2020 nyarán kezdik átépíteni, és ugyanabban az évben még üzembe is helyezik. A fejlesztés utolsó szakaszában 2021-től hat MEB alapú modell készül majd Zwickauban a Csoport három márkája számára, melyhez a termelési kapacitást évente 300–330.000 járműre kívánják növelni. Ez teszi majd Zwickaut Európa legnagyobb és leghatékonyabb elektromos jármű gyárává. Összességében a Volkswagen mintegy 1,2 milliárd eurót fektet be ennek az üzemnek az átalakításába, és a mai napig már befejezett beruházások értéke mintegy 800 millió eurót tesz ki.

Úton egy csúcstechnológiás gyárhoz

Az elmúlt hónapokban már több mint 1.600 legújabb generációs gyártórobotot telepítettek. Teljesen új technológiákat fognak alkalmazni, különösen a végső összeszerelés során, így például a tetőkárpit automatikus beszerelését is ilyen új technológiával végzik. A jövőben Zwickau naponta mintegy 150 autóval lesz képes többet előállítani, mint az átalakulás előtt, a növekvő automatizáltság eredményeként már 1.500 Volkswagen készül az eddigi 1350 helyett, míg a munkaerő létszáma nagyrészt változatlan marad.

Zwickau-ban összesen 8.000 alkalmazott készül az elektromos korszak kezdetére. Speciális nagyfeszültségű képzésen megtanulják, hogyan kell biztonságosan és helyesen kezelni a modern akkumulátor rendszereket és az elektromos vezetékeket. Eddig a tervezett 13.000 képzési napból körülbelül 8.000 már lezajlott, és több mint 2.500 alkalmazott már megkapta képesítését az e-mobilitásra.

Az ID.3 az IAA világpremierjét ünnepli

Az ID.3-at először a most nyíló Frankfurti Autószalonon (IAA) mutatják be a nagyközönség számára, az első járművek leszállítását pedig 2020 nyarán tervezik. A járműveket kezdetben azok az ügyfelek vehetik át, akik az előfoglalási kampány során már korai gyártási helyet foglaltak az ID.3 első kiadására, melyre eddig több mint 30 000 foglalás érkezett.