A Rali Világbajnokság végre-valahára visszatért Afrikába, s úgy tűnt, hogy a raliban sokáig vezető Thierry Neuville viheti haza a győztes trófeát Kenyából. Nem így történt. Miután a belga pilóta autójának felfüggesztése megsérült, hamarosan Sebastien Ogier kaparintotta a kezébe a vezetést és végül be is húzta a győzelmet. A második helyen Ogier japán csapattársa, Takamoto Katsuta ért célba, míg a Hyundai Ott Tanak bronzérmes helyével vigasztalódhat.
Vasárnapig nagyon úgy nézett ki, hogy a Hyundai összekapta magát és megnyeri a Rali Világbajnokság afrikai fordulóját. Nem jött volna rosszul egy győzelem az alzenaui csapat számára, amely már a Szardínia Ralin is nagyon sokat vesztett. Andrea Adamo csapatfőnök szívrohamot kaphatott, mikor kiderült, hogy a vasárnapi első gyorsasági szakaszon az addig masszívan vezető belga pilótája egy sziklára hajtott és összetörte jobb hátsó lengéscsillapítóját. Ez volt sorozatban a harmadik rali, amin a Hyundai az élről esett ki autójának felfüggesztésének meghibásodásával.
A Toyota franciája élt a kínálkozó lehetőséggel és megnyerte a nagyon nehéz négynapos afrikai kihívást. Ogiernek nem volt azért könnyű dolga, hiszen a hetedik helyről verekedte fel magát, miközben pénteken problémái voltak autója felfüggesztésével. Mivel ez volt a 37 éves pilóta idei negyedik győzelme, tovább növelte előnyét az egyéni ponttáblán, amely most már 34 pont az utána következő Elfyn Evans-szel szemben.
„A pénteki gondokat követően tényleg jól sikerült a hétvége számunkra, jó tempóban mentünk. Nagyszerű tapasztalatot jelentett itt lenni. A helyiek támogatása hihetetlen volt. Lehet, hogy rövidebb volt, mint a régi szép időkben, de a kihívás még mindig óriási.” – szögezte le a versenygyőztes francia.
Takamoto Katsuta nagyon jó formában versenyzett a hétvége során. A japán pilóta Ott Tanak előtt célba érve Rali vb-s rövid pályafutása első dobogós helyével utazhat haza. Az észt pilóta nagyon közel került a toyotás versenyzőhöz, de autójának szélvédőfűtése meghibásodott és emiatt meg kellett állnia és saját kezével letörölni a párát a szélvédőről.
Az M-Sport Ford párosának megérte elutazni a távoli kontinensre. Gus Greensmith és Adrien Fourmaux az értékes negyedik és ötödik helyen értek célba autóikkal. Kockázatmentes vezetésük sikert hozott számukra. Fourmaux számára később jött a feketeleves, mert kanyarlevágás miatt tíz másodperces büntetést kapott a ralit követően. Emiatt cserélt helyet csapattársával, s lett ötödik.
Kalle Rovanpera ért célba a hatodik helyen. Tetemes büntetés kapott a fiatal tehetség még pénteken, amikor autója beragadt a mély homokba és leállt.
Három kenyai pilóta ért célba az első tíz között. A WRC3 győztes Onkar Rai lett a hetedik. Őt Karan Patel és Carl Tundo követi. Az első tizet Elfyn Evans zárja. A walesi pilótát pénteken autójának törött felfüggesztése hátráltatta.
A Rali Világbajnokság három hét múlva (2021. június 24-27.) folytatódik az Észt Ralival. Tavaly látogatott el először ide a Rali Világbajnokság, s mindjárt hazai pilóta, Ott Tanak nyerte el az első győztesnek járó észt trófeát.
2021-es Szafari Rali eredménye
- Sebastien Ogier (FRA) Toyota Yaris WRC 3:18:11,3
- Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Yaris WRC 3:18:33,1
- Ott Tanak (EST) Hyundai i20 Coupé 3:19:20,8
- Adrien Fourmaux (FRA) Ford Fiesta 3:19:56,0
- Gus Greensmith (GBR) Ford Fiesta 3:20:05,9
- Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Yaris 3:29:04,7
- Onkar Rai (KEN) Volkswagen Polo WRC3 3:47:37,7
- Karan Patel (KEN) Ford Fiesta WRC3 3:51:41,7
- Carl Tundo (KEN) Volkswagen Polo WRC3 3:54:52,0
- Elfyn Evans (GBR) Toyota Yaris WRC 4:07:34,0
A világbajnokság állása
- Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 133 pont
- Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 99 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 77 pont
- Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 69 pont
- Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 66 pont
- Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 56 pont
- Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport WRT 32 pont
- Gus Greensmith (GBR) M-Sport WRT 32 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 31 pont
- Craig Breen (IRL) Hyundai WRT 24 pont
Gyártók
- Toyota Racing WRC 273 pont
- Hyundai WRT 214 pont
- M-Sport Ford WRT 109 pont
- Hyundai 2C Competition 28 pont
Forrás: facebook.com/amberprkft/