A Lengyel Ralin nem született váratlan eredmény. Az idén máris nagyon domináns teljesítményt nyújtó Sebastien Ogier tavaly után ismét megszerezte a győzelmet a kelet-európai pályán. Jósolható volt Ogier győzelme, hiszen nagyon fekszik ez a pálya mind a francia pilótának, mind német autójának, a Volkswagennek. Második helyezésével köszönte meg friss szerződéshosszabbítását Andreas Mikkelsen csapatának. A bronzérmes hely Ott Tanaké lett a Forddal.
Sebastien Ogier nagy fölénnyel nyert a Lengyel Ralin csapattársa, Andreas Mikkelsen előtt. Ráadásul a Power Stage győzelmet is megszerezte vasárnap, így maximális pontszámmal távozik Lengyelországból. Idén ez a bravúr már negyedszerre sikerült neki, hatalmas előnnyel az egyéni ponttáblán, jó úton halad címvédése felé.
„Idén sok nagyszerű győzelmem volt, de ez különleges. A verseny 90%-ában az első helyen autóztam. Tövig nyomtam a gázt az elsőtől az utolsó méterig. A nyári vakációt tökéletesen indítom el az itt megszerzett 28 ponttal.” – szögezte le a versenygyőztes pilóta.
Ogier bármennyire is domináns teljesítményt tett itt le az asztalra, a vezetést azért egyszer kiengedte a kezéből. Csütörtökön az élre állt az első gyorsaságin, de péntek reggel a harmadik helyre esett vissza. A nap végére azonban ismét az élre került és már ott is maradt a verseny végéig. Legnagyobb ellenfele, Andreas Mikkelsen kénytelen volt így beérni a második hellyel. A norvég pilóta az egyéni ponttábla második helyével vigasztalódhat.
Ott Tanak bár dobogós helyezést ért el, nem volt könnyű dolga ezen a ralin. Pénteken a negyedik helyre esett vissza – rossz gumiválasztása és egy sor fékhiba miatt –, de a fiatal észt szombaton visszaverekedte magát a dobogóra esélyesek közé. Az utolsó nap nagy csatát vívott a helyéért Jari-Matti Latvalával. Latvala azonban nem bírta a nyomást és az utolsó gyorsasági szakaszon letért az útról és nekicsapódott kocsijával egy fának.
Az Olaszországban meglepetést nyújtó Hayden Paddon ezúttal az ötödik lett. Thierry Neuville és Dani Sordo a két másik Hyundaiban, a hatodik és tizedik helyet szerezte meg. A Citroen két pilótájának, Kris Meekének és a Mads Östbergnek nem sikerült a hetedik és kilencedik helynél jobbat szereznie. Meeke eredménye azonban nem is olyan rossz annak fényében, hogy már a pályabejáráson hatalmasat bukott autójával.
A helyi hős Robert Kubica a nyolcadik helyre tudta célba kormányozni Fordját. Az utolsó gyorsaságin defektet kapott a lengyel, s emiatt a hetedik helyről egy helyet hátrább csúszott. Ennek ellenére ez idei legjobb helyezése Kubicának, amit ráadásul hazai közönség előtt szerzett.
A WRC2 kategória győzelmét Esapekka Lappi szerezte meg egy Skoda volánjánál.
A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen a hónap végén, 2015. július 31-augusztus 2. között kerül megrendezésre a Finn Rali. Tavaly taroltak a Volkswagen pilótái ezen a skandináv ralin, s ez idén sem várható másként.
2015-ös Lengyel Rali eredménye
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 2:26:11,5
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 2:26:23,4
- Ott Tanak (EST) Ford Fiesta RS 2:26:34,5
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo 2:26:56,2
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 2:27:26,1
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 2:27:56,0
- Kris Meeke (GBR) Citroën DS3 2:28:09,2
- Robert Kubica (POL) Ford Fiesta RS 2:28:19,8
- Mads Östberg (NOR) Citroën DS3 2:28:29,7
- Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 2:28:59,9
A világbajnokság eredménye a Lengyel Rali után:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 161 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 83 pont
- Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 69 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 66 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 58 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 53 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 53 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport N 44 pont
- Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 40 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 39 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 214 pont
- Citroën WRT 125 pont
- Hyundai WRT 123 pont
- M-Sport WRT 114 pont
- Volkswagen Motorsport II 49 pont
- Hyundai Motorsport N 43 pont
- Jipocar Czech National Team 35 pont
- FWRT SRL 3 pont
(Forrás: Amber PR)