Nagy hagyomány szakadt meg 2010-ben a Rali Világbajnokságban. Ugyanis az azidáig Korzika Raliként (Tour de Corse) ismert versenyt áthelyezték Franciaország belsejébe, Alsace régióba és Francia Rali név alatt, Strasbourg központtal rendezték meg. A 2010-ben debütáló versenyt azonnal meg is nyerte a címvédő világbajnok Sebastien Loeb, ami nem volt nagy meglepetés, hiszen olyan volt ez a raliverseny, mintha külön a francia sztárpilóta szája íze szerint találták volna ki. Bár Loeb most már máshol bontogatja szárnyait, honfitársa, Sebastien Ogier számára szintén hazai ralinak számít ez a verseny. Ráadásul a Volkswagen pilótája itt, ezen a hétvégén stílusosan szeretné megvédeni világbajnoki címét.
Sebastien Ogier idei hatodik győzelmét gyűjtötte be az Ausztrál Ralin és a címvédésre jó eséllyel vág neki a hétvégének, hiszen 50 pontos előnnyel vezeti az egyéni ponttáblát csapattársa, Jari-Matti Latvala előtt. A világbajnoki címhez hat ponttal többre van szüksége, mint finn márkatársának, így egy győzelemmel és egy második hellyel a Power Stage-en már övé lehet a világbajnoki cím, Latvala eredményétől függetlenül.
„A célom ismét az, hogy otthon koronázzanak világbajnokká. Ehhez arra van szükségem, hogy hat ponttal többet szerezzek, mint a csapattársam, Jari-Matti Latvala. Egy győzelem elegendő lenne. Ismét Jari-Matti lesz a legádázabb ellenfelem.” – szögezte le a VW francia pilótája.
Úgy tűnik nincs csapatutasítás a Volkswagen berkein belül, de minek is lenne, hiszen a gyártói világbajnoki cím már a német csapat zsebében lapul. Ogier a hétvégén világbajnok lehetne, s hazai terepen megszerezni a világbajnoki címet, minden pilóta álma. E céljában legnagyobb ellenfele nem más, mint saját csapattársa, aki nagyon eltökélt, hogy megszerzi első aszfaltos győzelmét a Francia Ralin. A Német Rali hasonlít a hétvégi megmérettetésre, s ott Latvala az utolsó napi kényelmes vezetést követően esett ki, amiért most szeretne revansot venni. Ráadásul egy esetleges győzelem esetén még játékban is maradna a világbajnoki címért folyó csatában. Matematikai esélye ugyanis még van a világbajnoki címre, bár erre az esély elég csekély.
Az Ausztráliában második világbajnoki címét szerző Volkswagenről közben kiderült, hogy szeretné pilótahármasát – Sebastien Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen – megtartani a következő szezonra is. Mivel e hármas sikeres, nem látja okát a csapat a váltásnak.
A Citroennek is hazai versenye lesz a hétvégi. Pilótája, Kris Meeke annyira magabiztos, hogy egyenesen dobogós helyre tör. A szezon második felében jobb teljesítményt mutató brit pilóta számára az ausztráliai eredménye „az eddigi legerősebb” volt. Idei negyedik dobogós helyezése a célja a hétvégére Alsace aszfaltján. „Az elmúlt három-négy ralin az éllovasokkal hajtottunk. Ezt kell folytatnunk úgy, hogy egyre több csatába is belemegyünk az első helyért. Tudom, hogy felérhetünk a dobogóra. Rajtunk múlik, hogy a célig végigvisszük-e.” – mondta határozottan a Citroen brit pilótája.
A hétvégére várható hideg-esős időjárás megnehezítheti az abroncsválasztást, ami igazán izgalmassá teheti a ralit.
A rali
A 2013-as Francia Rali három napon át tart, s a 18 gyorsasági szakasz távja jelentősen lerövidült, amelyek így 303,63 km-t tesznek majd ki. A rali főhadiszállása ismét Strasbourgban lesz, a szervizparkot pedig a Zénith arénában alakítják ki.
Idén majd a gyorsasági szakaszok fele teljesen új. A vasárnapi szakaszok szintén újak. Amíg Sebastien Loeb is versenyzett a Rali Világbajnokságban, az utolsó napi szakaszok Haguenau városán (Loeb szülővárosán) vezettek keresztül. Idén viszont a vasárnapi szakaszok Saverne városa körül futnak.
A világbajnokság állása az Ausztrál Ralit követően:
Egyéni
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 214 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 164 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 2 125 pont
4. Mikko Hirvonen (FIN) M-Sport WRT 83 pont
5. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 79 pont
6. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 74 pont
7. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 67 pont
8. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 61 pont
9. Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 37 pont
10. Henning Solberg (NOR) Henning Solberg 26 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 348 pont
2. Citroën WRT 150 pont
3. M-Sport WRT 142 pont
4. Hyundai WRT 138 pont
5. Volkswagen Motorsport 2 124 pont
6. Jipocar Czech National Team 42 pont
7. RK M-Sport WRT 23 pont
8. Hyundai Motorsport N 20 pont
(Forrás: Amber PR)