Ami nem sikerült Sebastien Ogier-nek Franciaországban, az összejött neki Spanyolországban. A Volkswagen francia pilótája ugyanis megnyerte a Spanyol Ralit, s ezzel megvédte egyéni világbajnoki címét egy futammal a Rali Világbajnokság vége előtt. Ogier legnagyobb riválisa saját csapattársa, Jari-Matti Latvala, volt, aki végül mindössze 11.3 másodperc lemaradással ért célba másodikként. A dobogóra még Mikko Hirvonen állhatott fel harmadikként.
Sebastien Ogier számára tökéletesen sikerült a hétvége, aminek méltó befejezése volt a francia pilóta világbajnokká koronázása. A Volkswagen világbajnoka kényelmes előnyre tett szert a vegyes felületű rali első murvás napján. Csapattársa, Latvala, viszont nagyon elégedetlen volt autója sebességével murván, s bár nagyon keményen támadta Ogier-t a rali két utolsó aszfaltos napján, nem tudta kielőzni a bravúrosan hajtó franciát. Az immár kétszeres világbajnok pilóta így sorban a nyolcadik olyan raliversenyző, akinek egynél többször sikerült megnyernie az egyéni világbajnoki címet, ráadásul még egy verseny hátravan a világbajnokságból.
Egyetlen egy dolog hátráltatta a szupertehetséges pilótát, mégpedig az, hogy szombat délután sérült kerékkel kellett hajtania 20 km-en át, s attól félt, hogy kilyukad és akkor meg kell állnia, kicserélni azt. „Nagyszerű teljesítmény világbajnoki címet nyerni, még jobb, ha kettőt.” – nyilatkozta Ogier a célban. „Ez egy megerősítés számomra és bizonyítja, hogy az első világbajnoki cím nem a véletlen műve volt. Fantasztikus volt ez a hétvége, de nagyon nehéz is egyben. Az első nap során nagyon hajtottam és hosszú két nap volt aszfalton, ahol a szélsebes Jari-Mattin kellett tartanom a szemem. Okosnak kellett lennem és állandóan figyelnem őt.” – tette hozzá.
Mikko Hirvonen idén másodszor állhatott dobogóra. A Finn pilóta utoljára elég régen volt dobogós, még a Portugál Ralin szerzett egy második helyezést. Mads Östberg és Andreas Mikkelsen voltak a legnagyobb ellenfelei aszfalton. Östberg végül kénytelen volt beérni a negyedik hellyel. Mikkelsen pedig csak hetedik lett a szombat délutáni defektje miatt.
Dani Sordo az utolsó napon végig Östberg nyomában haladt Hyundai i20-asával, de a spanyol végül csak ötödik lett. Az első nap nagy hibát vétett Sordo navigátora, Marc Marti, aki elkalkulálta az egyik szakasz rajtidejét és ez a majd 30 másodperces várakozás sokba került a végelszámolásnál.
Bár Mikkelsen megelőzte Thierry Neuville-t az utolsó előtti szakaszon, de később 10 másodperces büntetést kapott és így a belga pilóta kapta meg a hatodik helyezést.
Martin Prokop, Hayden Paddon és Nasser Al-Attiyah zárja az első tizet. Ezen a ralin rajthoz állt az amerikai fenegyerek, Ken Block is, akitől Attiyah megörökölte a tizedik helyezést, mikor előbbi olyan balszerencsés volt, hogy az utolsó szakaszon szedett össze egy bal első defektet.
A szezon utolsó előtti ralija nagy kihívást jelentett a csapatoknak. A vegyes útfelszín már magában is megnehezítette a gumiválasztást és elég megterhelő volt a pilóták számára is az átállás. Ráadásul a Spanyolországban is váratlanul magas hőmérséklet igencsak kifogott a ralimezőnyön, hiszen ez mind a gumiknak, mind a fékeknek nagy megterhelést jelentett.
A mezőny tagjai ezután ismét egy hosszú, három hetes pihenőt vesznek, amikor is a szezon utolsó raliján, a Wales Ralin (2014. november 14-16.) mérkőznek majd meg egymással. Mivel a világbajnoki címek sorsa eldőlt, ez már csak örömzenélés lesz a csapatok többsége számára.
2014-es Spanyol Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 3:46:44,6
2. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo 3:46:55,9
3. Mikko Hirvonen (FIN) Ford Fiesta RS 3:48:26,8
4. Mads Östberg (NOR) Citroën DS3 3:48:57,9
5. Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:49:06,8
6. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:50:45,6
7. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 2 3:50:47,5
8. Martin Prokop (CZE) Ford Fiesta RS 3:54:51,4
9. Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 3:55:57,0
10. Nasser Al-Attiyah (QAT) Ford Fiesta RRC 3:59:24,4
A világbajnokság eredménye a Spanyol Rali után:
Egyéni
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 242 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 211 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 2 150 pont
4. Mikko Hirvonen (FIN) M-Sport WRT 108 pont
5. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 92 pont
6. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 91 pont
7. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 84 pont
8. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 71 pont
9. Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 42 pont
10. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 40 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 416 pont
2. Citroën WRT 187 pont
3. M-Sport WRT 180 pont
4. Hyundai WRT 175 pont
5. Volkswagen Motorsport 2 133 pont
6. Jipocar Czech National Team 45 pont
7. Hyundai Motorsport N 26 pont
8. RK M-Sport WRT 25 pont
(Forrás: Amber PR)