A szezon legkövesebb murvás versenyén, Törökországban kettős Citroen-győzelem született. Sebastien Ogier győzelmével bebiztosította, hogy versenyben maradt a vb győzelemért, amely számára zsinórban a hetedik lenne. A franciát finn csapattársa, az az Esapekka Lappi követte a második helyen, aki sokáig vezette is a ralit. A dobogóra még a Hyundai pilótája, Andreas Mikkelsen fért fel. A világbajnokságot vezető Ott Tanak nem ért célba az első tízben, de a Power Stage győzelemért járó öt pontot bezsebelte.
Sebastien Ogier törökországi győzelme elég váratlanul jött azután, hogy a Citroen pilótájának utoljára a márciusi Mexikó Ralin sikerült az első helyre célba vinnie autóját. Ogier ezzel a győzelemmel az egyéni ponttábla második helyére ugrott és 17 pontnyira megközelítette a vezető Tanakot. Három rali van még a szezonból és azokon összesen 90 pontot lehet szerezni.
A francia márkának és Ogier-nak igencsak feküdt a terep. Amíg Tanak és Neuville áldozatul esett a forróságnak és a köves hegyi utaknak, addig a Citroen mesteri teljesítményt tett le az asztalra ilyen borzasztóan nehéz körülmények között is. Lappi az utolsóelőtti gyorsaságin félig megpördült és defektje is volt, de még így is második lett a magára találó Mikkelsen előtt.
Lappi még pénteken magához ragadta a vezetést, és az élen is maradt, miközben Ogier elkezdett felkapaszkodni és végül már a második helyen autózott. Vasárnap sikerült a franciának az élre állnia, mikor csapattársa egy hajtűkanyarban lefullasztotta a motorját. „Nagy szükségem volt már erre a győzelemre, ez az egyetlen esélyünk arra, hogy ismét harcba szálljunk a világbajnoki címért. Tudtuk, hogy itt bármi megtörténhet, hiszen ez egy szuperkemény rali. A németországi balszerencsét sikerült magunk mögött tudnunk.” – szögezte le a versenygyőztes pilóta.
Teemu Suninen nem tudta felvenni a harcot Mikkelsennel az utolsó dobogós helyért, de végül is a negyedik hely sem rossz eredmény azután, hogy a hazai raliján, a szintén murvás finn ralin nem jeleskedett.
Mikkelsen és az ötödik helyen célba futó Dani Sordo megerősítette a Hyundai vezetését a gyártók között, sőt az alzenaui csapat még növelte is előnyét a Toyotához képest.
Az ötödik Dani Sordo mögött a toyotás Jari-Matti Latvala és Kris Meeke ért célba. A rali elején vezető Latvala egy defektet követően sok időt vesztett, Meeke szintén gumiproblémák miatt esett vissza még pénteken.
Ott Tanaknak ezúttal nem állt a zászló. A nehéz rali kifogott rajta és autóján. Szombaton fel kellett, hogy adja a versenyt autója elektromos meghibásodása miatt, de vasárnapra visszatért és mindent beleadott a Power Stage-en, aminek az ott szerzett győzelem és az azért járó öt pont lett a jutalma.
Ott Tanak mögött a Power Stage-en Thierry Neuville lett a második, Ogier a harmadik, Latvala a negyedik és Suninen egy pontot szerzett az ötödik helyért.
Az egyéni ponttáblán jelenleg harmadik Neuville nyolcadik lett a ralin egy szombati balesetet követően. A belga mögött Pontus Tidemand és Gus Greensmith ért még célba az első tízben.
A következő világbajnoki ralira ismét hosszabban kell várnunk, hiszen 2019. október 3-6. között kerül megrendezésre a Wales Rali. 2018-ban Sebastien Ogier nyerte ezt a ralit, így, ha a francia meg tudja őrizni jó formáját, s megnyeri azt a ralit is, komolyan számolni kell vele végelszámolásnál.
2019-es Török Rali eredménye
- Sebastien Ogier (FRA) Citroën C3 3:50:12,1
- Esapekka Lappi (FIN) Citroën C3 3:50:46,8
- Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai I20 3:51:16,6
- Teemu Suninen (FIN) Ford Fiesta 3:51:47,2
- Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:52:38,0
- Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris 3:53:11,2
- Kris Meeke (GBR) Toyota Yaris 3:54:05,4
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:55:46,9
- Pontus Tidemand (SWE) Ford Fiesta 3:57:35,0
- Gus Greensmith (GBR) Ford Fiesta 4:05:30,8
A világbajnokság állása
- Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRT 210 pont
- Sebastien Ogier (FRA) Citroen WRT 193 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 180 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 94 pont
- Kris Meeke (GBR) Toyota Racing WRT 86 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRT 84 pont
- Teemu Suninen (FIN) M-Sport Ford WRT 83 pont
- Esapekka Lappi (FIN) Citroen WRT 80 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport Ford WRT 78 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 72 pont
Gyártók
- Hyundai WRT 314 pont
- Toyota Racing WRC 295 pont
- Citroen WRT 259 pont
- M-Sport Ford WRT 184 pont
Forrás: facebook.com/amberprkft/