Sebastien Ogier azután, hogy Franciaországban megszerezte első egyéni világbajnoki címét, nem dőlt hátra és csak úgy megnyerte a Katalán Ralit is. Igaz, ha neki nem is, de csapatának nagy volt a tét. A Volkswagen ugyanis megkaparintotta debütálása évében a gyártói világbajnoki címet is az egyéni mellé. Ehhez hozzájárult azért a finn csapattárs, Jari-Matti Latvala sikere is, hiszen Ogier mögött a második helyen ért célba. A bronzérmes helyezés Mikko Hirvonené lett.
A helyi hős, Dani Sordo nagy reményekkel indult el hazai raliján. Bár állt az élen is, de reményei véget értek az utolsó előtti szakaszon, amikor is eltört DS3-asának a felfüggesztése. Ogier nem túl fényes helyen rajtolt a rali utolsó napján. Majd egy percet és az első helyet is elvesztette szombaton, mikor a technika ördöge kifogott rajta, így az utolsó napot a negyedik helyen kezdte meg a francia pilóta. Igen ám, de az első két nap aszfaltos útjait poros-murvás utak váltották az utolsó napon, így a hátsóbb rajthely előnyt jelentett a később rajtolók, így Ogier, számára. Az előtte menő versenytársak tisztára söpörték az utat, viszont a felszálló por és az alacsonyan sütő nap rontotta a láthatóságot.
Ogier nagyságát mutatja, hogy kitűnő tempót gyakorolva végül lekörözte Sordót és az utolsó előtti gyorsasági szakaszon csapattársa, Latvala elé került. Az utolsó szakaszon bemutatott lehengerlő teljesítményével szerezte meg végül a győzelmet. „Fantasztikus nap volt. Nagyon keményen nyomtuk a gázt. Nem tudtuk, hogy lehetséges lesz-e, mivel tisztában voltunk azzal, hogy a por gondot okozhat, de kockáztattunk ma reggel. Gyorsak voltunk és 100%-ban megbíztam az itinerben.” – nyilatkozta Ogier a győzelmet követően.
Latvala szerencsés, hogy célba ért, hiszen az utolsó szakaszt égő motorral tette meg. Gyorsan eloltották a tüzet, amelyet egy lukas üzemanyagcső okozott. Nem volt azonban olyan nagyon szerencsés, hiszen ráadásképpen az utolsó szakaszon autójának differenciálműje hibásodott meg.
Mikko Hirvonen csöndesen autókázott a negyedik helyezés felé, de mivel csapattársa, Sordo autója meghibásodott, így a finn citroenes megörökölte a harmadik helyet.
Thierry Neuville ismét negyedik lett. A belga pilóta is sokat küszködött autójával, hol annak kevésbé hatékony aszfaltos beállítása, hol egy defekt nehezítette a dolgát. Neuville így is második az egyéni ponttáblán Latvala előtt.
Robert Kubica megszerezte – idén ötödszörre – a WRC2 kategória győzelmét, amellyel bebiztosította győzelmét a bajnokságban mindjárt az első évében. Ez kitűnő eredmény a lengyeltől, aki a hírek szerint már nem tér vissza a Forma-1-es cirkuszba, s marad a Rali Világbajnokság porondján.
A mezőny tagjai ezután ismét egy hosszú, három hetes pihenőt vesznek, amikor is a szezon utolsó raliján, a Wales Ralin (2013. november 17.) mérkőznek majd meg egymással, idén utoljára.
2013-as Katalán Rali eredménye
1. Sebastien Ogier Volkswagen Polo 3:33:21,2
2. Jari-Matti Latvala Volkswagen Polo 3:33:54,1
3. Mikko Hirvonen
4. Thierry Neuville
5. Jevgenyij Novikov Ford Fiesta RS 3:35:22,2
6. Mads Östberg
7. Martin Prokop
8. Hayden Paddon Ford Fiesta RS 3:40:16,9
9. Robert Kubica
10. Abdulaziz Al-Kuwari Ford Fiesta RS 3:46:48,0
A világbajnokság állása a Katalán Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport
2. Thierry Neuville Qatar WRT
3. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport
4. Mikko Hirvonen Citroën WRT
5. Dani Sordo Abu Dhabi Citroen WRT 117 pont
6. Mads Östberg Qatar M-Sport WRT
7. Sebastien Loeb Citroën WRT
8. Jevgenyij Novikov Qatar M-Sport WRT
9. Martin Prokop JIPOCAR Czech National Team 55 pont
10. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport 2 40 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 382 pont
2. Citroën WRT
3. Qatar M-Sport WRT 174 pont
4. Qatar WRT
5. Abu Dhabi Citroen WRT 63 pont
6. Jipocar Czech National Team 57 pont
7. Volkswagen Motorsport 2 40 pont
8. Lotos WRC Team 20 pont
(Forrás: Amber PR)