Sebastien Ogier megnyerte az Ausztrál Ralit és tovább növelte előnyét az egyéni világbajnokságban. A Volkswagen megvédte világbajnoki címét a konstruktőrök között. A német gyártó abszolút győzelmet könyvelhet el, miután Jari-Matti Latvala a második, Andreas Mikkelsen pedig a bronzérmes helyezést gyűjtötte be vasárnap.
Ez az eredmény több szempontból is történelminek mondható a Volkswagen számára. Ez a gyártó első teljes dobogós sikere és 25 éve után először történik meg az, hogy a világbajnokság ilyen korai szakaszában világbajnok lesz egy ralis csapat.
Sebastien Ogier-nak és a VW-nek már tavaly is feküdt ez a verseny, így nem meglepő, hogy ilyen domináns teljesítményt nyújtottak e távoli helyszínen. Németországban nem sikerült egy másik történelmi tett, de az Ausztráliában elért sikerek mindenért kárpótolják a csapatok és annak pilótáit. „Ennél szebben nem is jöhettünk volna vissza Németország után. Nagyon csalódást keltő volt hazai terepen olyan keveset elérni, így nagyszerű eredmény a Volkswagen első tripla győzelmét megszerezni.” – nyilatkozta a versenygyőztes francia, aki 50 pontnyira növelte előnyét az egyéni világbajnokságban három versennyel a szezon vége előtt.
Ogier legnagyobb ellenfele ezúttal is saját csapattársa, az egyéni ponttábla második helyén álló Jari-Matti Latvala volt. A Power Stage győzelmet begyűjtő finn pilóta elmondása szerint nagyon élvezte a csatát, de nagyon elégedetlen volt a szombati rossz gumiválasztása miatt. Szerinte ott vesztette el a győzelmet.
A Volkswagen Motorsport 2 pilótája, Andreas Mikkelsen bár elég sokkal lemaradva, de így is harmadiknak hozta célba autóját, éppúgy, mint Németországban. Igaz, akkor ő volt a legjobb helyezést elérő VW-s pilóta. A norvég nagy harcban állt Kris Meekével az utolsó dobogós helyért, de a brit pilóta 61 másodperces büntetést kapott szombat este, mivel a 10. gyorsasági szakaszon nagyon levágott egy kanyart, s ez eldöntötte a harc sorsát Mikkelsen javára.
Az ötödik helyen Mikko Hirvonen ért célba az M-Sport Fordjával. Az utolsó napon még a dobogóért is harcolhatott volna a finn pilóta, de végül még Meeke is kielőzte. Ma Hayden Paddon volt a legjobb eredményt elérő Hyundai pilóta a hatodik helyen. Őt a Német Ralit megnyerő Thierry Neuville követi a hetediken. A belga pilóta még pénteken nekicsapta autóját egy sziklának és ekkor eltört autója hátsó felfüggesztése. Majd két percet vesztett, s a rali végére csak a hetedik helyre tudott célbaérni.
Az utolsó pontszerző helyeket Elfyn Evans, Robert Kubica és a Hyundai harmadik pilótája, Chris Atkinson szerezte meg. A tizedik helyezett ausztrál utoljára a Mexikó Ralin állhatott rajthoz a szezon elején, s mostani pontszerző helyét is Mads Östberg balszerencséjének köszönhette. A norvég autóversenyző jó úton haladt a hatodik helyezés felé, amikor is az utolsó előtti szakaszon bajba került, s végül 15. lett. Elmondása szerint ő maga sem tudja, hogy mi történhetett, mi több a citroenes pilóta nem válogatta meg indulatos szavait, mikor folyamatos pechszériájáról beszélt.
Az Ausztrál Ralit követően a csapatok végleg visszatelepülnek Európába, a szezon utolsó három ralijának helyszínére. A Francia Rali következik három hét múlva (2014. október 3-5.).
2014-es Ausztrál Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 2:53:18,0
2. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo 2:53:24,8
3. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 2 2:54:36,0
4. Kris Meeke (GBR) Citroën DS3 2:55:02,0
5. Mikko Hirvonen (FIN) Ford Fiesta RS 2:55:11,6
6. Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 2:56:14,2
7. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 2:57:46,2
8. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta RS 2:58:28,0
9. Robert Kubica (POL) Ford Fiesta RS 2:59:57,8
10. Chris Atkinson (AUS) Hyundai I20 3:02:47,4
A világbajnokság eredménye az Ausztrál Rali után:
Egyéni
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 214 pont
2. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 164 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 2 125 pont
4. Mikko Hirvonen (FIN) M-Sport WRT 83 pont
5. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 79 pont
6. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 74 pont
7. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 67 pont
8. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 61 pont
9. Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 37 pont
10. Henning Solberg (NOR) Henning Solberg 26 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 348 pont
2. Citroën WRT 150 pont
3. M-Sport WRT 142 pont
4. Hyundai WRT 138 pont
5. Volkswagen Motorsport 2 124 pont
6. Jipocar Czech National Team 42 pont
7. RK M-Sport WRT 23 pont
8. Hyundai Motorsport N 20 pont
(Forrás: Amber PR)