Sebastien Ogier idén ismét szépen nyitotta a Rali Világbajnokságot. A Forddal másodszor, de összességében ötödször sikerült a francia pilótának az élen zárnia a nagy presztízsű Monte-Carlo Ralit. A második helyen a Toyotával a hétvégén debütáló Ott Tanak ért célba. A Toyota örömét Jari-Matti Latvala tette teljessé, miután a harmadik helyre hozta célba autóját.
„Nehéz hétvégén vagyunk túl. A Montén gyakran találkozunk nehéz körülményekkel, de az ideiek extrém durvák voltak. Köszönet a csapatnak, hogy ismét jól indítottuk a szezont.” – szögezte le Ogier.
Idén is igen nehéz dolog elé állította a szezonnyitó verseny a mezőny tagjait. Szinte minden időjárási körülménnyel találkoztak a pilóták, s így a gumiválasztás újfent komoly fejtörést okozott a többségnek. Nem volt ez másként a versenygyőztes franciával sem. Már a verseny elejétől fogva vezette a mezőny, de azért ő is megcsúszott a jeges első gyorsasági szakaszon. Később azonban nagy előnyre tett szert az őt követő Tanakkal szemben.
A Toyota frissen szerződtetett pilótája annyira megtalálta az összhangot autójával mindjárt az első versenyén, hogy szombaton kevésre csökkentette hátrányát az éllovassal szemben. Ogier azonban előhúzta tartalékait vasárnapra, megnyerte a híres Col de Turinit is és bebiztosította elsőségét a ralin.
Tanak kénytelen volt beérni a második hellyel, ráadásul a Power Stage-en is kikapott Ogier-től, aki az utolsó egy pontocskát is zsebre tehette az ötödik helyért.
A Toyota számára viszonylag hamar kiderült, hogy az első két éllovas mögött már csak a harmadik hely maradhat Jari-Matti Latvala vagy Esapekka Lappi számára. A két finn fej-fej melletti harcot vívott a maradék dobogós helyért, mígnem egyszer Lappi kiszaladt a pályáról neki a pálya melletti hópadnak és defektet kapott. Ezzel megpecsételődött a sorsa, Latvala pedig fellélegezve haladhatott tovább a harmadik helyezés felé. Lappi erőfeszítései végül csak a hetedik helyre voltak elegendők.
A finn pilóta egy ideig a negyedik hellyel szemezgetett, de a Power Stage-en túl szélesen ment egy helyen és fél percet vesztett azzal, hogy próbált visszatérni az útra. Ekkor landolt a negyedik helyezés Kris Meeke ölében.
A Citroen hazai terepen nehéz versenyen van túl. Meeke a negyedik hely mellé legalább az utolsó szakaszt, a Power Stage-et is megnyerte és öt extra ponttal gazdagodott. A Hyundai párosa: Thierry Neuville és Andreas Mikkelsen gyűjthették be ugyanitt a második és harmadik helyért járó négy és három pontot. Latvala a bronzérmes helyért járó pontok mellé a Power Stage negyedik helyéért járó két pontot is hazaviheti. A raligyőztes Ogier-é az utolsó bónuszpont.
Evans mögött Thierry Neuville és Elfyn Evans ért célba a ralin az ötödik és hatodik helyen. A Hyundai belga pilótája az utolsó szakaszon ugrott két hellyel előrébb, s ez a váratlan ötödik hely volt a jutalom számára azért, hogy már az első szakaszon belecsúszott egy árokba és négy percet vesztett.
Dani Sordo és Andreas Mikkelsen korán búcsúzott. Mikkelsen még pénteken autójának hűtőmeghibásodása miatt állt ki. A norvég pilóta a Rally 2 szabály értelmében folytatta a versenyt, s végül három pontot szerzett a harmadik legjobb időért a Power Stage-en. Dani Sordo még a szombati első szakaszon távozott, mikor kicsúszott az árokba.
Az első tizet Bryan Bouffier, Craig Breen és a WRC2 kategória győztese, Jan Kopecky zárja.
A következő világbajnoki raliversenyre három hetet kell várnunk, hiszen 2018. február 15-18. között kerül megrendezésre a Svéd Rali. Ezen a havas, zord ralin az északi pilóták lesznek előnyben, s ez tavaly sem volt másként, amikor is Jari-Matti Latvala északon tartotta a győztes trófeát. Néha azonban előfordul, hogy nem skandináv pilóta nyer itt, ahogy 2015-2016-ban is. Kérdés, Ogier ismét kevés világbajnoki győzelemmel szeretne a szezon végén nyerni, vagy megrázza magát és ott folytatja Svédországban, ahol Monacóban abbahagyta. Kiderül februárban…
2018-as Monte-Carlo Rali eredménye
- Sebastien Ogier (FRA) Ford Fiesta WRC 4:18:55,5
- Ott Tanak (EST) Toyota Yaris WRC 4:19:53,8
- Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Yaris WRC 4:20:47,5
- Kris Meeke (GBR) Citroën C3 WRC 4:23:38,6
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 4:23:49,3
- Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta WRC 4:23:50,3
- Esapekka Lappi (FIN) Toyota Yaris WRC 4:23:53,0
- Bryan Bouffier (FRA) Ford Fiesta WRC 4:26:35,0
- Craig Breen (IRL) Citroën C3 WRC 4:27:52,2
- Jan Kopecky (CZE) Skoda Fabia R5 4:35:38,5
A világbajnokság állása
- Sebastien Ogier (FRA) M-Sport WRT 26 pont
- Ott Tanak (EST) Toyota Racing WRC 18 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Toyota Racing WRC 17 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroen WRT 17 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 14 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 8 pont
- Esapekka Lappi (FIN) Toyota Racing WRC 6 pont
- Bryan Bouffier (FRA) M-Sport WRT 4 pont
- Craig Breen (IRL) Citroen WRT 2 pont
- Jan Kopecky (CZE) Skoda Motorsport II 1 pont
Gyártók
- M-Sport WRT 33 pont
- Toyota Racing WRC 33 pont
- Citroen WRT 18 pont
- Hyundai WRT 14 pont
(Forrás: Amber PR)