Ogier ötödjére is behúzta Monacóban

Sebastien Ogier idén ismét szépen nyitotta a Rali Világbajnokságot. A Forddal másodszor, de összességében ötödször sikerült a francia pilótának az élen zárnia a nagy presztízsű Monte-Carlo Ralit. A második helyen a Toyotával a hétvégén debütáló Ott Tanak ért célba. A Toyota örömét Jari-Matti Latvala tette teljessé, miután a harmadik helyre hozta célba autóját.

Amber-Monaco_Rali-Ogier (2)

„Nehéz hétvégén vagyunk túl. A Montén gyakran találkozunk nehéz körülményekkel, de az ideiek extrém durvák voltak. Köszönet a csapatnak, hogy ismét jól indítottuk a szezont.” – szögezte le Ogier.

Idén is igen nehéz dolog elé állította a szezonnyitó verseny a mezőny tagjait. Szinte minden időjárási körülménnyel találkoztak a pilóták, s így a gumiválasztás újfent komoly fejtörést okozott a többségnek. Nem volt ez másként a versenygyőztes franciával sem. Már a verseny elejétől fogva vezette a mezőny, de azért ő is megcsúszott a jeges első gyorsasági szakaszon. Később azonban nagy előnyre tett szert az őt követő Tanakkal szemben.

A Toyota frissen szerződtetett pilótája annyira megtalálta az összhangot autójával mindjárt az első versenyén, hogy szombaton kevésre csökkentette hátrányát az éllovassal szemben. Ogier azonban előhúzta tartalékait vasárnapra, megnyerte a híres Col de Turinit is és bebiztosította elsőségét a ralin.

 Amber-Monaco_Rali-Tanak

Tanak kénytelen volt beérni a második hellyel, ráadásul a Power Stage-en is kikapott Ogier-től, aki az utolsó egy pontocskát is zsebre tehette az ötödik helyért.

A Toyota számára viszonylag hamar kiderült, hogy az első két éllovas mögött már csak a harmadik hely maradhat Jari-Matti Latvala vagy Esapekka Lappi számára. A két finn fej-fej melletti harcot vívott a maradék dobogós helyért, mígnem egyszer Lappi kiszaladt a pályáról neki a pálya melletti hópadnak és defektet kapott. Ezzel megpecsételődött a sorsa, Latvala pedig fellélegezve haladhatott tovább a harmadik helyezés felé. Lappi erőfeszítései végül csak a hetedik helyre voltak elegendők.

A finn pilóta egy ideig a negyedik hellyel szemezgetett, de a Power Stage-en túl szélesen ment egy helyen és fél percet vesztett azzal, hogy próbált visszatérni az útra. Ekkor landolt a negyedik helyezés Kris Meeke ölében.

 Amber-Monaco_Rali-Ogier

A Citroen hazai terepen nehéz versenyen van túl. Meeke a negyedik hely mellé legalább az utolsó szakaszt, a Power Stage-et is megnyerte és öt extra ponttal gazdagodott. A Hyundai párosa: Thierry Neuville és Andreas Mikkelsen gyűjthették be ugyanitt a második és harmadik helyért járó négy és három pontot. Latvala a bronzérmes helyért járó pontok mellé a Power Stage negyedik helyéért járó két pontot is hazaviheti. A raligyőztes Ogier-é az utolsó bónuszpont.

Evans mögött Thierry Neuville és Elfyn Evans ért célba a ralin az ötödik és hatodik helyen. A Hyundai belga pilótája az utolsó szakaszon ugrott két hellyel előrébb, s ez a váratlan ötödik hely volt a jutalom számára azért, hogy már az első szakaszon belecsúszott egy árokba és négy percet vesztett.

Dani Sordo és Andreas Mikkelsen korán búcsúzott. Mikkelsen még pénteken autójának hűtőmeghibásodása miatt állt ki. A norvég pilóta a Rally 2 szabály értelmében folytatta a versenyt, s végül három pontot szerzett a harmadik legjobb időért a Power Stage-en. Dani Sordo még a szombati első szakaszon távozott, mikor kicsúszott az árokba.

Az első tizet Bryan Bouffier, Craig Breen és a WRC2 kategória győztese, Jan Kopecky zárja.

A következő világbajnoki raliversenyre három hetet kell várnunk, hiszen 2018. február 15-18. között kerül megrendezésre a Svéd Rali. Ezen a havas, zord ralin az északi pilóták lesznek előnyben, s ez tavaly sem volt másként, amikor is Jari-Matti Latvala északon tartotta a győztes trófeát. Néha azonban előfordul, hogy nem skandináv pilóta nyer itt, ahogy 2015-2016-ban is. Kérdés, Ogier ismét kevés világbajnoki győzelemmel szeretne a szezon végén nyerni, vagy megrázza magát és ott folytatja Svédországban, ahol Monacóban abbahagyta. Kiderül februárban…

2018-as Monte-Carlo Rali eredménye

  1. Sebastien Ogier (FRA)            Ford Fiesta WRC              4:18:55,5
  2. Ott Tanak (EST)                      Toyota Yaris WRC            4:19:53,8
  3. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Yaris WRC            4:20:47,5
  4. Kris Meeke (GBR)                   Citroën C3 WRC               4:23:38,6
  5. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai I20                      4:23:49,3
  6. Elfyn Evans (GBR)                  Ford Fiesta WRC              4:23:50,3
  7. Esapekka Lappi (FIN)              Toyota Yaris WRC            4:23:53,0
  8. Bryan Bouffier (FRA)               Ford Fiesta WRC              4:26:35,0
  9. Craig Breen (IRL)                    Citroën C3 WRC               4:27:52,2
  10. Jan Kopecky (CZE)                Skoda Fabia R5                4:35:38,5

A világbajnokság állása

 

  1. Sebastien Ogier (FRA)            M-Sport WRT                                         26 pont
  2. Ott Tanak (EST)                      Toyota Racing WRC                            18 pont
  3. Jari-Matti Latvala (FIN)            Toyota Racing WRC                            17 pont
  4. Kris Meeke (GBR)                   Citroen WRT                                          17 pont
  5. Thierry Neuville (BEL)             Hyundai WRT                                        14 pont
  6. Elfyn Evans (GBR)                  M-Sport WRT                                           8 pont
  7. Esapekka Lappi (FIN)              Toyota Racing WRC                              6 pont
  8. Bryan Bouffier (FRA)               M-Sport WRT                                           4 pont
  9. Craig Breen (IRL)                    Citroen WRT                                            2 pont
  10. Jan Kopecky (CZE)                Skoda Motorsport II                                  1 pont

Gyártók

  1. M-Sport WRT                          33 pont
  2. Toyota Racing WRC                33 pont
  3. Citroen WRT                           18 pont
  4. Hyundai WRT                          14 pont

 

 

(Forrás: Amber PR)