A tét óriási volt, de Sebastien Ogier tudott élni a lehetőséggel Ausztráliában. A francia pilóta megszerezte az Ausztrál Rali első helyét, s így a távoli kontinensen begyűjtötte harmadik világbajnoki címét. A francia nem egyedül ünnepelt, hiszen csapata, a Volkswagen is világbajnok lett, immáron harmadjára, ismét Ausztráliában. A második helyen, ahogy az várható volt Ogier legnagyobb ellenfele, saját csapattársa, Jari-Matti Latvala ért célba. A bronzérmes helyezés Kris Meekéé lett, aki ezzel az eredménnyel az egyéni ponttábla hatodik helyére ugrott.
Sebastien Ogier idei hetedik győzelmét gyűjthette be a kenguruk földjén, s harmadik világbajnoki címének megszerzésével bekerült a ralis történelemkönyvekbe azon pilóták közé (Sebastien Loeb, Juha Kankkunen, Tommi Makinen), akik három vagy több vb címet szereztek. „Ez csodálatos érzés, s eddig ez egy fantasztikus szezon volt, az eddigi legjobb számomra. Nem vétettünk nagy hibát a hétvégén és ez a győzelem meghatározó. Ez volt számomra egyben a legnehezebb ralis is, hiszen én kezdtem az utakon. Papíron lehetetlenség volt nyerni, de eltökélt voltam a győzelemre, így nagyon különleges ez a siker.” – szögezte le Ogier.
A VW francia pilótája tényleg nagyon nehéz helyzetben volt a rali első két napján, hiszen neki kellett tisztogatnia az utat az utána jövők előtt, akik így tálcán kapták a tiszta és gyors vonalú murvás utakat. Az ezen a ralin kitűnően hajtó Kris Meekétől azonban a szombati esti szakaszon átvette a vezetést és azt már nem lehetett tőle elvenni a vasárnapi szakaszok során sem. Ogier mind az öt szakaszt nyerte, beleértve az utolsót, a Power Stage-et is, amiért három bónuszpontot is kapott.
Ogier és Latvala kettős győzelme bebiztosította a Volkswagen címvédését is. A finn pilótának azonban volt aggódnivalója, hiszen az utolsó előtti szakaszt úgy fejezte be, hogy generátora meghibásodott. Gyorsan orvosolták a hibát és végül második lett.
A harmadik helyezett Meeke ki tudta használni a rajtpozíciója adta helyzeti előnyét pénteken és a szombaton, így fájdalmas számára, hogy végül nem jött össze a győzelem.
Andreas Mikkelsen elégedett lehet negyedik helyezésével, bár az utolsó napon kapott 10 másodperces büntetése nem jött jól a végső elszámolásnál. A büntetést azért kapta, mert egy perccel később érkezett be a szervizbe. A norvég pilóta, aki így is pályafutása egyik legjobb teljesítményét nyújtotta, utólag bevallotta, hogy jobb helyezésért jött Ausztráliába.
Az ötödik helyen Hayden Paddon ért célba. Az új-zélandi pilóta különösen szombaton jeleskedett, amikor is megnyerte a Nambucca I és a Valla I gyorsasági szakaszokat. A Nambucca a maga 50,8 km hosszával a szezon egyik leghosszabb gyorsasági szakasza, így ezt megnyerni különösen nagy fegyvertény. A Hyundai pilótája azonban nem tudta tartani a tempót az éllovasokkal és később visszaesett.
Az M-Sport pilótájáé, Ott Tanaké lett a hatodik hely. Őt Thierry Neuville és Dani Sordo követi. Az első tizet a walesi Elfyn Evans és a WRC2 kategória győztese, Nasser Al-Attiyah zárja.
Az Ausztrál Ralit követően a csapatok végleg visszatelepülnek Európába, a szezon utolsó három ralijának helyszínére. A Francia Rali következik három hét múlva (2014. október 1-4.).
2015-ös Ausztrál Rali eredménye
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 2:59:16,4
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Polo 2:59:28,7
- Kris Meeke (GBR) Citroën DS3 2:59:49,0
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 2:59:54,9
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 3:00:11,4
- Ott Tanak (EST) Ford Fiesta RS 3:00:54,4
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:01:24,7
- Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:01:31,6
- Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta RS 3:03:50,1
- Nasser Al-Attiyah (QAT) Ford Fiesta RRC 3:11:02,9
A világbajnokság eredménye az Ausztrál Rali után:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 235 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 134 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport II 111 pont
- Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 90 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 86 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 71 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 63 pont
- Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 62 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 56 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport N 56 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 343 pont
- Hyundai Motorsport 177 pont
- Citroën WRT 164 pont
- M-Sport WRT 148 pont
- Volkswagen Motorsport II 76 pont
- Hyundai Motorsport N 49 pont
- Jipocar Czech National Team 43 pont
- FWRT SRL 9 pont
(Forrás: Amber PR)