Sebastien Ogier igen szerencsésnek érezheti magát idén, hiszen a monacói győzelmét követően Svédországban is begyűjtötte az első helyért járó trófeát. Igaz, a francia pilóta annak köszönhette a győzelmet, hogy csapattársa, Andreas Mikkelsen szinte a célvonalban kicsúszott a pályáról, s végül csak harmadik lett. A második helyen Thierry Neuville ért célba.
Évek óta nem láthattunk olyan izgalmas végkifejletet, mint a vasárnapi Svéd Ralin. Mikkelsen hajtott az élen, s Sebastien Ogier nagyon igyekezett behozni három másodperces hátrányát az utolsó gyorsasági szakaszon, miközben ügyesen maga mögött tartotta Thierry Neuville-t. E hármas hatalmas csatát vívott a havas-fagyos svédországi utakon. Mikkelsen az élen nagy elánnal közeledett az utolsó szakaszhoz, ahol a Power Stage-et is rendezték. Volkswagenje azonban nekicsapódott az egyik útszéli nagy hókupacnak és kisodródott az útról, ahol az autó beragadt a magas hóba.
Sebastien Ogier, így franciaként nagy dicsőségként könyvelheti el a skandináv pilóták terephelyén elért sikert. „Ez volt az egyik legizgalmasabb raliverseny. Ez egy őrült győzelem, hiszen a kezdetektől a végéig teljes gázzal kellett mennem. A két évvel ezelőtti itteni győzelmem nehéz küzdelem volt, de ezúttal aztán mindent bele kellett adnom az utolsó gyorsaságin és fantasztikus vége lett. Andreas nagyszerű munkát végezett, és mivel még nagyon fiatal, sok csatát vívunk mi még a jövőben.” – nyilatkozta boldogan Ogier.
Szegény Mikkelsen számára nagyon balszerencsésen végződött a rali, de még így is harmadik lett. Thierry Neuville nagyon boldog volt a második helyével, pedig az utolsó nap elején még az élen állt. A fagyos útszéllel neki is meggyűlt a baja, ami ahhoz vezetett, hogy átengedte helyét Ogier-nak.
Ott Tanak ért célba a negyedik helyen a legjobb fordosként. Őt a sérült Dani Sordót helyettesítő Hayden Paddon követi az ötödik helyen. Az új-zélandi pilóta pályafutása legjobb eredményét érte el a ralin, elmondhatjuk, nem volt rossz választás őt ültetni a Hyundaiba.
Elfyn Evans hatodikként ért célba azután, hogy Kris Meeke törekvése, hogy megelőzze őt, egy kicsúszásban végződött az utolsó szakaszon. Meeke mindazonáltal megtartotta a hetedik helyezését. A két brit pilóta Martin Prokopot is kielőzte, mikor a cseh pilóta majdnem kicsúszott Fiestájával az útról.
Jurij Protasov és Mads Östberg zárja az első tizet, miközben a tavalyi győztes VW-s pilóta, Jari-Matti Latvala versenye a rali végén a szervizben ért véget. A finn visszacsúszott az egyéni ponttábla negyedik helyére.
A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2015. március 5-8. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb időjárási körülmények között zajló Mexikó Rali. Hagyomány, hogy az első két télies rali után egy nagy fordulattal megérkezik a mezőny a szezon első murvás és meleg éghajlatú ralijára. Az elmúlt években Sebastien Loeb volt a Mexikó Rali koronázatlan királya, viszont Loeb hiányában Sebastien Ogier vette át a stafétabotot. Nagyon domináns teljesítményt nyújt az idei szezonban ismét a VW francia pilótája, a mexikói verseny favoritja nem is lehetne más, mint ő.
2015-ös Svéd Rali eredménye
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 2:55:30,5
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 2:55:36,9
3. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 2:56:10,3
4. Ott Tanak (EST) Ford Fiesta RS 2:57:56,5
5. Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 2:59:02,0
6. Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta RS 2:59:23,5
7. Kris Meeke (GBR) Citroën DS3 2:59:36,3
8. Martin Prokop (CZE) Ford Fiesta RS 2:59:56,5
9. Jurij Protasov (UKR) Citroën DS3 3:01:02,7
10. Mads Östberg (NOR) Citroën DS3 3:02:21,4
A világbajnokság eredménye a Svéd Rali után:
Egyéni
1. Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 53 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 30 pont
3. Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 30 pont
4. Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 19 pont
5. Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 14 pont
6. Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 14 pont
7. Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 12 pont
8. Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 10 pont
9. Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 10 pont
10. Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 8 pont
Gyártók
1. Volkswagen Motorsport 68 pont
2. Hyundai WRT 55 pont
3. M-Sport WRT 32 pont
4. Citroën WRT 20 pont
5. Volkswagen Motorsport II 15 pont
6. Jipocar Czech National Team 10 pont
7. FWRT SRL 1 pont
8 Hyundai Motorsport N 1 pont
(Forrás: Amber PR)