Sebastien Ogier ott folytatta, ahol abbahagyta. A csúcson. A Volkswagen francia pilótája ugyanis a 2015-ös szezonzáró Wales Ralin szerzett győzelmét követően a 2016-os szezonnyitó Monte-Carlo Ralin is nyerni tudott. Ez volt Ogier zsinórban harmadik Monte-Carlo Rali-győzelme. A német gyártó boldogságát csak fokozta az Andreas Mikkelsen által megszerzett második helyezés. A norvég pilóta tavalyi bronzérmes helyét ezúttal ezüstre váltotta. Thierry Neuville harmadik helyével megmutatta a Hyundainak, hogy még nem szabad leírni őt, kiválóan tud még versenyezni.
Sebastien Ogier domináns teljesítményt nyújtott a 2016-os szezon első raliján. Kris Meeke a Citroenjével tudott egyedül a közelébe férkőzni a rali elején, de később kénytelen volt feladni a versenyt autójának sebességváltójának meghibásodása miatt (egy kőre ráhajtott és az tette tönkre autója köztes hűtőjét). Ezután már tiszta volt az út a VW pilótája számára a dobogó legfelső fokára, a 16 gyorsasági szakaszból nyolcat meg is nyert. Ogier végül több, mint két perces előnnyel nyert és még a Power Stage győzelmet is behúzta. Így a címvédő pilóta maximális pontokkal hagyhatja el Monte-Carlót.
Andreas Mikkelsen nagy csatát vívott Thierry Neuville-lel a második helyért, ami eddigi legjobb eredménye ezen a megmérettetésen. Bár bevallotta, hogy nagy szerencséje volt abban, hogy Meeke és VW-s csapattársa, Jari-Matti Latvala kiesett, még így is nagy küzdelmek árán tudta az ezüstérmet elcsípni a sikerekre éhes Neuville előtt. A belga pilóta nem várt problémákba ütközött az utolsó előtti gyorsasági szakaszon, így a bronzérmes helyre kormányozta célba az új Hyundai i20-ast, amely nagyon szépen mutatkozott be első futamán.
Jari-Matti Latvala még a szombati napon letért az útról és elütött egy fotóst. Tettét levideózták és nagy felháborodást keltett. Miután a finn pilóta nem állt meg megnézni, hogy minden rendben van-e a fotóssal, pénzbüntetést kapott és egy egy versenyre szóló – felfüggesztett – eltiltással is „gazdagodott”.
Mads Östberg első versenyén az M-Sport Fordjának volánja mögött nem is futott rossz versenyt. Bár a norvég pilóta tavaly felfért a dobogóra, most új csapattal és új navigátorával a negyedik helyig tudott elérni. Bár az előtte állókat nem tudta megközelíteni, elég nagy előnyre tett szert ahhoz, hogy az utána jövők veszélyt jelenthessenek rá.
Így volt ezzel a Citroen protezsáltja, Stephane Lefebvre is, aki az ötödik helyre vitte célba autóját. Alig négy másodperccel mögötte autózott a 2014-es Monte-Carlo Rali második helyezettje, Bryan Bouffier, de a francia a 13. gyorsaságin nekiment egy falnak, és már nem tudta folytatni a versenyzést. Bár Meeke eredménytelensége nagy csalódás volt a Citroen számára, Lefebvre ötödik helye valamelyest megédesíti a francia gyártó hétvégéjét.
A Hyundai által előrébb léptetett Dani Sordo ralija nehezen indult, de később magasabb tempóra kapcsolt. Végül az utolsó nap Bouffier kiesése és Tanak óvatos vezetése hozzásegítette a spanyolt a hatodik helyhez. Ráadásul a Power Stage-en szerzett második helyének köszönhetően még két ponttal gazdagodott. Tanak visszafogott debütálást nyújtott új csapatával, a DMACK-kel, s a hetedik helyért járó pontokkal gazdagodott.
Sok áldozattal járt a szezonnyitó rali. Meeke, Latvala és Bouffier mellett a kiesők között láthatjuk Hayden Paddon, Robert Kubica és a fiatal fordos Eric Camilli nevét is. Ez utóbbiak mind ugyanannak a jeges jobbkezes kanyarnak estek áldozatul a 3. és 6. gyorsasági szakaszon.
A WRC2 kategória első helyezettje Elfyn Evans lett a nyolcadik. Őt, Esapekka Lappi követi a kilencedik helyen. Az első tizet a veterán német Armin Kremer zárja, aki egyben a WRC2 kategória ezüstérmese is.
A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2016. február 11-14. között kerül megrendezésre a Svéd Rali. Ezen a havas, zord ralin az északi pilóták lesznek előnyben, hiszen számukra a hóborította utak teljesen megszokottak. 2015-ben be is jött a papírforma Jari-Matti Latvala győzelmével, de az tavaly felborult. Sebastien Ogier olyan jó formában kezdte az évet, hogy Monte-Carlo után Svédországban is győzedelmeskedett.
2016-ös Monte-Carlo Rali eredménye
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 3:49:53,1
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 3:51:47,6
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:53:11,0
- Mads Östberg (NOR) Citroën DS3 3:54:40,8
- Stephane Lefebvre (FRA) Citroën DS3 3:57:28,7
- Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 4:00:28,6
- Ott Tanak (EST) Ford Fiesta RS 4:01:33,0
- Elfyn Evans (GBR) Ford Fiesta RS 4:08:23,9
- Esapekka Lappi (FIN) Skoda Fabia 4:10:34,1
- Armin Kremer (GER) Skoda Fabia 4:10:37,0
A világbajnokság eredménye a Monte-Carlo Rali után:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 28 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 19 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 15 pont
- Mads Östberg (NOR) M-Sport WRT 12 pont
- Stephane Lefebvre (FRA) Abu Dhabi WRT 10 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 10 pont
- Ott Tanak (EST) DMACK WRT 6 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 4 pont
- Esapekka Lappi (FIN) Esapekka Lappi 2 pont
- Armin Kremer (GER) BRR Baumschlager Rally Team 1 pont
(Forrás: Amber PR)