Nem pihenhettek a csapatok a hétvégi Belga Nagydíjat követően. A Forma-1-es cirkusz folytatja útját Olaszországba, ahol a következő két hétvégén megméretteti magát a mezőny. Először Monza jön a hétvégén, ahol tavaly a Ferrari újonca, nagy dicsőséget szerzett. Charles Leclerc megnyerte a futamot, s erre a pillanatra már 2010 óta várt a Tifosi, a Ferrari őrült rajongói tábora.
Bár a monzai pályája, a Ferrari hazai terepe, mégis az elmúlt években a Mercedes érte el a legnagyobb sikereket Olaszországban. Charles Leclerc tavalyi győzelmét szinte biztos, hogy idén nem ismétli meg. Sebastian Vettel soha nem nyert itt ferraris színekben, s minden bizonnyal már nem is fog. Legutóbb 2013-ban vihette haza a német az Olasz Nagydíj győztes trófeáját, de akkor a Red Bullal ért célba elsőként.
A Mercedes autói idén kiemelkednek a mezőnyből, s emellett fekszik az autóknak a monzai aszfaltcsík. Úgy néz ki Lewis Hamiltont senki nem állíthatja meg abban, hogy megszerezze hetedik Forma-1-es világbajnoki címét. A brit várható ezen a hétvégén is a dobogó tetejére. A kérdés immár az, hogy Valtteri Bottast meg tudja-e szorongatni Max Verstappen és vajon a Renault valamelyik pilótája, de leginkább Daniel Ricciardo, dobogóra állhat-e végre. Ha az ausztrál megszerzi valamelyik dobogós helyezést az idei szezonban, akkor a fogadása alapján a csapatfőnök Cyril Abiteboullal, annak hamarosan tetoválás kerül valamelyik testrészére.
Míg Spában Max Verstappen holland rajongói borították narancsba a lelátókat, addig itt pirosba öltözött olaszok látogatnak ki évről évre Ferrari-sikerre éhesen. Ezen a hétvégén azonban még biztosan nem lesznek nézők Monzában. Az olaszoknak azonban nem kell búslakodniuk, hiszen két hét múlva Mugellóba már beengednek korlátozott számú nézőket, a koronavírusos 2020-as helyszínek közül először.
Nagyon sok újítást talál ki és visz véghez idén a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), amelyből a legutóbbi a Mercedes által előszeretettel használt party mód betiltásának terve. Ez egy másfajta időmérős motorbeállítás a versenyen használt beállításhoz képest. Már a Belga Nagydíjon be kívánták vezetni ezt a változtatást, de végül a Mercedes és a Honda kérésére eltolták egy héttel, így az a hétvégi Olasz Nagydíjtól lesz hatályos. Sokan szkeptikusak azzal kapcsolatban, hogy ez hoz-e bármiféle változást az erőviszonyokban, hiszen ettől még a verseny alatt nagyon gyors lesz a Mercedes és várhatóan már senki nem veheti el tőle és Hamiltontól a világbajnoki címeket.
2021-es hírek
Mivel a 2020-as versenynaptár végleges, a Liberty Media elkezdett gondolkodni a 2021-es szezonon és a helyszíneken. Nyilvánvalóan szeretne visszatérni a normál kerékvágásba a jövő évben, de a világjárvány ezt nem biztos, hogy engedi. Úgy néz ki, hogy a téli tesztelés extrarövid, mindössze három napos lesz és valószínűleg Barcelonában, Jerezben vagy Bahreinben lesz megrendezve. Elsőre nem is terveztek téli tesztelést, hiszen jelentős fejlesztéseket nem lehet végrehajtani az autókon, s a költségcsökkentés miatt. A McLaren azonban Renault motorról Mercedes motorra vált, így hangot is adott nemtetszésének, s végül mégis lesz teszt, ha nyúlfarknyi is.
A jövő évi szezonkezdet is Bahreinben lehet azután, hogy Ausztráliában nagyon rossz a koronavírus helyzet és nem biztos, hogy márciusig rendeződik. Addig azonban még sok idő van…
A verseny és a pálya
A monzai pálya klasszikus, gyors pályának számít olyan hosszú egyenesekkel, amelyeket egyedül a régi hockenheimi pályán láthattunk. A pálya négy pontján a pilóták nagyjából 330 km/órás sebességgel hajtanak és a kör háromnegyedében teljes gázzal haladnak. Ezen a gyors pályán az átlagsebesség megközelíti a 250 km/órát. Ez jelentősebb több, mint a többi versenypályán, ezért sehol nem látott alacsony tapadással köröznek az autók. Monacóhoz hasonlóan erre a pályára is specifikus aerodinamikai elemekkel készülnek a csapatok, csak épp teljesen másokkal, mint a lassú Monacóra.
Monzában az erős motorral rendelkező autók lesznek fölényben. Emellett fontos szerep jut a fékeknek is, hiszen a száguldó autóknak kicsi a tapadása a kanyarok előtt. Ilyenkor nagyon felforrósodnak a fékek, de a hosszú egyenesekben ismét könnyen lehűlnek.
Az 53-körös Olasz Nagydíj szeptember 6.-án helyi idő szerint 15.10-kor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.793 km, a teljes versenytáv 306.720 km. A pályarekordot még mindig Rubens Barrichello tartja 2004-ből (!). A brazil pilóta ideje 1 perc 21.046 másodperc volt.
2019-ben Charles Leclerc (Ferrari) állhatott fel az olasz dobogó legfelső fokára. A monacói pilóta ideje 1:15:26.665 volt. A második helyezett Valtteri Bottas (Mercedes) lett, míg a bronzérmes helyen Lewis Hamilton (Mercedes) ért célba.
Forrás: facebook.com/amberprkft/