Félidejéhez ért a Rali Világbajnokság, s már látszik, hogy az erőviszonyok a tavalyinak megfelelően alakulnak. Idén is a Volkswagen és pilótái a nyerők. Ogier három, Latvala egy győzelmével a mezőny fölé kerekedik. Egyedül Kris Meeke tudott még győzelmet begyűjteni rajtuk kívül. A mezőny a nyár hátralévő részében Európában marad, hogy az öreg kontinensen rendezett ralikon vegyen részt, mielőtt szeptemberben ismét a tengeren túlra utazna az Ausztrál Rali kedvéért. Először is Olaszországban mérik össze tudásukat a ralipilóták a hétvégén.
A Portugál Rali óta három hét telt el remélhetőleg elég volt arra, hogy a ralis csapatok felkészüljenek a hétvége murvás megpróbáltatásaira. 2014-ben ugyanis nagyon nehéznek bizonyult a Szardínia szigetén rendezett Olasz Rali. A durva murvás utak próbára tették a mezőnyt a három nap alatt. Az előzetes várakozásoknak megfelelően Sebastien Ogier és a Volkswagen győzedelmeskedett Itáliában. A második helyen Mads Östberg ért célba. A bronzérmes hely pedig a sokat hibázó és ezzel az első helyet elvesztő Jari-Matti Latvaláé lett.
A 2014-es Olasz Rali negatív szenzációja Mikko Hirvonen lángra kapott autója volt. A finn pilóta kiégett autójának képe sokkolta a ralirajongókat.
“A célom a győzelem, de az ellenfelek nem teszik majd könnyűvé a dolgomat. A feszültség nem kisebb, mint máskor, de a harci kedvem sem kisebb.” – szögezte le a francia pilóta, aki az elmúlt két évben hazavihette innen a győztes trófeát. “Minden egyes itteni rali során fejlődtem, és nyertem az elmúlt két évben. A gyorsasági szakaszok élvezetesek, a vidéki táj gyönyörű és az atmoszféra is kiváló. Ez egy minden ízében nagyszerű verseny.” – tette hozzá.
A Mexikói Ralihoz hasonlóan a hétvégén is nagy kihívást jelentenek majd a murvás utak, ugyanis a ponttábla elején álló pilóták hátrányba kerülhetnek a korai rajtolás miatt. A murvás utakról ismert, hogy minél több autó megy végig rajtuk, annál tisztábbak, gyorsabbak és jobb tapadásúak a „söprögetésnek” köszönhetően, így ez esetben a hátrébbról rajtolás előnyt jelenthet. A dél-amerikai versenyen azonban bizonyosságot nyert, hogy le lehet ezt a hátrányt is küzdeni, hiszen a VW elsőként rajtoló franciája végül begyűjtötte a győzelmet.
11 éve rendezik meg az Olasz Ralit Szardínia szigetén, ugyanis 2004-ben az előző évek tradicionális aszfaltos San Remo-i helyszínét váltották fel a murvás Szardíniával, s így egy nagyon nehéznek bizonyuló ralit kellett teljesítenie a pilótáknak. Mivel azonban a murvás tesztelések nagy része Szardínián folyik, így ez általában komoly segítséget jelent a csapatoknak a verseny különleges kihívásainak feltérképezésében. A szardíniai szakaszok gyorsak és szűkek, amelyek hol nagy lapos területeken, hol pedig hullámzó erdős völgyeken vezetnek keresztül, melyek tele vannak víztócsákkal és nagy ugratókkal. Így fontos szerephez jut a jól elkészített itiner és a megfelelő versenyvonal megtalálása is.
A hőmérséklet várhatóan idén is eléri a 30°C-ot a hétvégén, így ez elég izzasztó lesz pilótának és gépnek egyaránt.
A rali
A 2015-ös Olasz Rali három napon át tart, s a 23 gyorsasági szakasz 394,63 km-t tesz majd ki. A verseny teljes távja: 1553,11 km.
Idén a szervezők több újdonságot is kitaláltak a versenyre. A nyitó éjszakai rajtceremónia csütörtökön és a sziget fővárosában, Cagliariban rendezett gyorsasági szakasz tavalyi újítás, viszont idén itt is éjszakázik a mezőny. A szombati gyorsasági szakaszok – a maguk 200 km-ével – összességében nem voltak ilyen hosszúak 2002 óta. Ráadásul több szakaszon a tavalyival ellentétes irányban megy majd végig a mezőny. A gyorsasági szakaszok hosszának kevesebb, mint harmada azonos a 2014-essel.
Tavaly után idén is Olbia helyett Alghero városa ad otthont a rali főhadiszállásának és a szervizparknak. Az utolsó gyorsasági szakasz, a Cala Flumini lesz a Power Stage, ahol bonusz pontokért versenyeznek a résztvevők. A Monte Lerno Micky’s Jumpja (ugratója) a szezon egyik leglátványosabbja.
A világbajnokság állása a Portugál Rali után:
Pilóták
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 105 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 63 pont
- Mads Östberg (NOR) Citroën WRT 57 pont
- Kris Meeke (GBR) Citroën WRT 47 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 46 pont
- Elfyn Evans (GBR) M-Sport WRT 41 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 38 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 35 pont
- Martin Prokop (CZE) Jipocar Czech National Team 27 pont
- Ott Tanak (EST) M-Sport WRT 23 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 146 pont
- Citroën WRT 103 pont
- Hyundai WRT 94 pont
- M-Sport WRT 81 pont
- Jipocar Czech National Team 34 pont
- Volkswagen Motorsport II 30 pont
- Hyundai Motorsport N 13 pont
- FWRT SRL 3 pont
(Forrás: Amber PR)