Az Európa Bajnokság első két fordulója után, magyar határokon belül áll rajthoz a Hideg Krisztián – Kerék István páros. A Mitsubishi Lancer Evo IX-essel szereplő alakulat az orfűi, szezonnyitó rallysprint futamon áll majd rajthoz a március 21-22-ei hétvégén. Az indulás azonban még igencsak kétséges, hiszen a technika ördöge ott motoszkál az autó motorjában…
Hideg Krisztián: Terveink között szerepel, hogy elindulunk a hétvégi A123 Teszt Rallyen, ám a Mitsubishi nagyon makacskodik… Mióta hazajöttünk vele Liepaja-ból, nem tudunk rájönni, mi baja lehet. Se a motor, se a hajtás nem tökéletes, a csak péntek délután tudott ránézni a programozó mérnök az autóra. Nem is értem, mi lehet a probléma, hiszen amint megérkeztünk az ERC futamról, a csapat azonnal nekilátott a szétszerelésnek, kipucolásnak – jelenleg abban bízom, hogy nem valami érintkezési hibáról van szó. Egyelőre azonban nagyon úgy néz ki, hogy az utolsó pillanatban fog eldőlni az, vajon sportolásra alkalmas-e a kocsi a hétvégi sprintfutamon.
Örülnék neki, ha az orfűi versenyen mi is rajthoz tudnánk állni, hiszen jó alkalmat nyújtana arra, hogy kipróbálhassuk az autót, és tesztelhessük az EB-s aszfaltgumikat az ír összecsapás előtt. Orfűt jól ismerem, ezért jó viszonyítási alap is lehet ahhoz, hogyan is állunk most a technikával és a saját képességeinkkel.
Sajnos a teljesítményünk most sehova nem fog beszámítani, hiszen az új MNASZ határozat szerint se a rally1, se a historic licenct birtokló versenyző nem számítható bele a sprintes licenckategória értékelésébe. Rally2-es licenct kellene ehhez kiváltanunk, de mivel mi FIA 2-es prioritású értékelésbe esek, ezért én meg se tudom tenni ezt a lépést. Így nem is tudom, hogy a jövőben lesz-e értelme annak, hogy sprintfutamokon induljunk el. De végül is, most az egyszer nem is az eredmény lebeg majd előttünk, hanem az, hogy az autó minél tökéletesebben működjön, és a lehető legjobb beállításokat találjuk meg a sikeres folytatáshoz.