Oroszországban az érdeklődés hazánk iránt töretlen, Magyarország a kedvező ár/érték arányú szolgáltatásainak köszönhetően továbbra is kedvelt úti cél. A moszkvai MITT szakkiállításon a korábbinál jóval több szakmai érdeklődő kereste fel a magyar standot. A szakmai egyeztetések során a Magyarországra irányuló orosz beutazó turizmus élénkítésének lehetőségeiről esett szó. Rendkívüli elismerésnek számít, hogy a Magyar Turizmus Zrt. standja nyerte el a vásár Best Spa Destination díját, ami még inkább ráirányítja az orosz utazók figyelmét hazánk egészségturisztikai szolgáltatásaira.
23 éve minden évben hagyományosan márciusban a MITT nyitja meg a tavaszi-nyári turisztikai szezont Oroszországban, ahol a kezdetektől fogva minden évben megjelenik a magyar nemzeti stand. A március 23-ától 26-áig tartott seregszemlén a Magyar Turizmus Zrt. idén 100 m2-en, 8 társkiállítóval ismertette meg hazánk turisztikai kínálatát.
Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatój
a elmondta: hazánk megítélése rendkívül kedvező, az orosz partnereket kifejezetten érdekli Magyarország, ami annak is köszönhető, hogy szívélyesen fogadják hazánkban az orosz látogatókat, nem éri őket az orosz politika elutasítottságával összefüggő atrocitás.
Az orosz beutazó forgalom élénkítése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. a Hévíz TDM Egyesülettel, az önkormányzattal, hévízi szállodákkal, valamint az orosz piacban érdekelt utazási irodákkal együttműködve már tavaly szeptemberben forgalomélénkítő kampányt indított Moszkvában, melynek 28 millió forintos kezdő összegét újabb 20 millió forinttal egészítették ki. A promóció második, december elején induló szakaszának fókuszában Szentpétervár és az Északnyugati szövetségi körzet állt. Ezek a kampányok folyamatos jelenlétet biztosítottak hazánk turisztikai kínálata számára az orosz piacon egészen 2015 végéig.
Oroszországot és Magyarországot jelenleg 21 – Moszkva-Budapest között közlekedő – járat köti össze hetente. Ezeken felül, a – Magyar Turizmus Zrt. és a Hévíz TDM Egyesület 30 millió forint értékű támogatásával – Moszkva és a Hévíz-Balaton Airport között új, heti rendszerességű, 126 fős járat indul, a kezdeti tervek szerint 18 járattal, a járatszám a foglaltság függvényében tovább bővülhet. A gépek 2016. július 10. és november 6. között szállítják majd a vendégeket Hévízre. A járatnyitás eredményeként minimálisan mintegy 15.000 új orosz vendégéjszakára lehet számítani.
Az orosz beutazó forgalmat tovább élénkítheti a közvetlen Szentpétervár-Budapest járat újraindítása, amelyről az egyeztetés jelenleg is zajlik. Az orosz beutazó forgalom növekedése iránti várakozásokat, és a stabil orosz keresletet egyaránt jól mutatja, hogy az egyik legjelentősebb magyarországi orosz beutaztató, a Robinson Tours új irodát nyitott Szentpétervárott.
Oroszország a Magyar Turizmus Zrt. 2015-2017-es marketingstratégiájában az igen nagy potenciált rejtő, stratégiai jelentőségű piacok között szerepel.
A társaság továbbra is kiemelt feladatának tartja az orosz utazási piacon zajló folyamatok figyelését, az orosz turisták utazási szokásainak vizsgálatát és a releváns információk megosztását az orosz beutazó forgalomban érdekelt szakmai partnerekkel, városokkal. A szakmai vásárok, road-show-k és workshop-ok alkalmával az orosz turisták figyelmének középpontjában lévő gyógyturisztikai célpontok bemutatása mellett arra is felhívja a figyelmet a Magyar Turizmus Zrt., hogy hazánk nem csak a gyógyulást keresők és nem csak az idősebb korosztály számára lehet vonzó úti cél: több Michelin-csillagos étterem, kulturális események bőséges választéka és élénk éjszakai élet várja a fővárosba látogató fiatalabb utazókat is.
Magyarország tehát versenyképes kínálattal rendelkezik mindazon turisztikai termékek vonatkozásában – egészségturizmus, kulturális turizmus/ városlátogatás, gasztronómiai turizmus – amelyek vonzóak az orosz vendégek számára.
Az Európai Turisztikai Bizottság jelentése szerint 2015 és 2020 között a közép-kelet-európai régióba irányuló orosz kiutazások számának évente átlagosan 4,3%-os növekedése várható, így Oroszország továbbra is hazánk egyik legfontosabb küldőpiaca maradhat.
A marketingtevékenység mellett, a több – jelenleg 61 irodában felállított – vízumközpont is hatékonyan segíti a hazánkba irányuló orosz beutazást.