A Japán Nagydíj után egy kicsit kifújhatták magukat a Forma-1-es résztvevők. A szuzukai futamot idén biztonsági megfontolásokból előrébb hozták, így két hete maradt a csapatoknak átköltözni a nagyon új Szocsi pályára, Oroszországba. Az újdonság varázsa még mindig megvan a 2014-es Téli Olimpia helyszínén megrendezésre kerülő futamon, amelyet ha más nem is annyira, de a mezőny orosz pilótája, Danyiil Kvjat biztosan vár.
Tavaly ugyanis nem úgy sikerült a fiatal orosz pilóta bemutatkozása helyi közönség előtt, ahogyan azt szerette volna. Az akkor még Toro Rosso színekben versenyző tehetség az ötödik helyről rajtolt, de a rajtnál sok helyet vesztett, s végül csak a 14. helyen ért célba. Idén viszont a helyi hős a Hungaroringen szerzett első dobogós helyezését – második lett – követően megtáltosodott és már többször is kimutatta foga fehérjét. A japán futamon durva balesetet szenvedett a szombati időmérő edzésen, de utána szépen összeszedte magát és végül 13. lett. Az orosz elmondása szerint nem sokat foglalkozik a jövővel, s azzal mi lesz vele, ha versenyképes motor híján a Red Bull kivonul a Forma-1-ből.
„Csak teszem a dolgomat. Most csak a mával foglalkozok – és a legjobb formámat hozom ma – mivel a jövő miatti aggódás most nem sokat segítene rajtam. A legtöbbet nyújtani a versenyek során sokkal hatásosabb, mint aggodalmaskodni. Így megpróbáljuk a legtöbbet kihozni a maradék futamokból és gondolom a döntéshozók meghozzák a megfelelő döntéseket a csapatban. Ez azonban nem az én dolgom, és az biztos, hogy nem sokat foglalkozok vele.” – szögezte le határozottan a Toro Rosso pilótája.
A 2014-es első Orosz Nagydíj egyébként meglepően simára és viszonylag eseménytelenre sikeredett. A várakozásoknak megfelelően a Mercedes pilóták uralták a mezőnyt, akik sima kettős győzelmet értek el Szocsiban. A Mercedes első Forma-1-es konstruktőri világbajnoki címét gyűjthette be az orosz futamon. A harmadik helyezett a Williams finn pilótája, Valtteri Bottas lett. Ezt az eseménytelenséget akkor senki sem bánta. A drámai, kaotikus és szomorú véget érő Japán Nagydíj után ráfért erre a mezőnyre egy kis csend. Most viszont jót tenne a futamnak, ha meglepő fordulatok szemtanúi lehetnénk.
Mivel igazából senki nem ismerte tavaly ezt a pályát, ismeretlen vizeken evezett minden résztvevő, így a Pirelli is. Akkor biztonsági játékra szavazott az olasz abroncsgyártó, most viszont már biztos abban, hogy a szuperlágy és a lágy abroncsok megfelelőek lesznek a hétvégi futamra. Két és három bokszbeállásos stratégiák várhatók.
A verseny és a pálya
Az Orosz Nagydíj október 11.-én, helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét (nálunk 13 órakor). Az 5,848 km hosszú Szocsi Autodromon a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. A pályarekordot 2014-ből Valtteri Bottas tartja, ideje 1 perc 40.896 másodperc. A teljes versenytáv 309.745 km.
2014-ben Lewis Hamilton nyerte meg az Orosz Nagydíjat, tehát Mercedes-siker született. A brit pilóta ideje 1:31:50.744 volt. A második helyezett Nico Rosberg (Mercedes) lett. A bronzérmes helyen Valtteri Bottas (Williams) ért célba.
(Forrás: Amber PR)