Országos Tourinform találkozó a Balatonnál

 A Magyar Turizmus Zrt.  szervezésében évente kétszer rendezik meg az országos Tourinform találkozót  közel 130 Tourinform iroda vezetőinek. Az idei első alkalommal május 7-én  Siófokon, a Hotel Azúr**** szállodában tartott szakmai konferencián találkoztak  a Tourinform-irodák vezetői, majd május 8-án tanulmányúton vehettek részt  Tihanyban és Balatonfüreden. Az eseményen a résztvevők naprakész információkat  szerezhettek a turizmus jelenlegi helyzetéről, és lehetőségük nyílt szakmai  tapasztalataikat megosztani egymással.

A rendezvényen Boldizsár  Péter, a Hotel Azúr**** igazgatója, Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója,  valamint Démuth Pál, Siófok alpolgármestere köszöntötte a  résztvevőket.

Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója

Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója

A továbbiakban Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus  Zrt. belföldi igazgatója adta át a társaság elismerését a hálózatban 5, 10,  15 és 20 éve működő irodák vezetői részére, valamint gratuláltak az Év  Tourinformátora díj 2012. évi ezüstérmeseinek, Reider Ernőnének Győrből, és  Tóthné Hajdú Mártának Gyöngyösről.

Halassy Emőke, a társaság  kutatási csoportjának megbízott irodavezetője

Halassy Emőke, a társaság kutatási csoportjának megbízott irodavezetője

A Magyar Turizmus Zrt.  részéről Halassy Emőke, a társaság  kutatási csoportjának megbízott irodavezetője adott tájékoztatást a 2012 nyarán lezajlott kutatásról, és a  magyarok utazási szokásairól beszélt. Benkő Krisztina, a Magyar Turizmus  Zrt. balatoni regionális marketing igazgatóságának mb. igazgatója a régió  turizmusának jellemzőit ismertette. Dr. Bocsi Andrea, az MT Zrt. Hálózati  Koordinációs Irodájának vezetője a Tourinform-hálózatról adott  tájékoztatást, valamint a társaság Virágos Magyarországért és Magyar Turizmus  Minőségi Díj elnevezésű projektjeit ismertette. A program további részében Hoffmann Henrik elnök mutatta be a  Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület tevékenységét, dr. Glózik Klára, a Tourinform  Szövetség alelnöke adott rövid helyzetelemzést a szövetségről, majd Mártonné Máthé Kinga, a Magyar  Turizmus Zrt. belföldi igazgatójatartott érdekes előadást a vallási turizmusról. Ezt követően Sándor Piroska, a balatonfüredi iroda  vezetője, Nagyné Horváth Klára, a  balatonföldvári Tourinform vezetője és Baranyainé Máté Marietta, a tihanyi  Tourinform vezetője mutatta be irodája működését, és tartott kedvcsinálót a  másnapi tanulmányúthoz. A találkozó további részében kötetlen szakmai  eszmecserére került sor.

A találkozó második napján  a résztvevők Tihany és Balatonfüred nevezetességeit tekintették  meg.

A  Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles  információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve  biztonságérzetüket az idegen környezetben. Az első iroda 1981-ben kezdte meg  működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. 2012-ben több mint  2 millió turista kereste fel az irodákat. A Tourinform irodák a Magyar Turizmus  Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok,  illetve TDM szervezetek finanszírozásában működnek.

Az országos  turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében meghatározó  szerepet játszanak ezek az irodák. Közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra  találásában, folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei  önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi  szolgáltatókkal.

Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója

Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója

Az évente  átlagosan közel 2,5 millió vendéget kiszolgáló Tourinform irodák információikkal  keresletet gerjesztenek, ami a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az  irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai  bevételekhez.

A  Tourinform irodák feladatai:

       turisztikai  információs egységként részei a magyarországi turisztikai információs  hálózatnak;

       vendégszolgálati iroda szerepét látják el a településen, a  kistérségben;

       turisztikai  információkkal látják el a területükre érkezőket szóban és írásban,  versenysemleges módon közvetítik a szolgáltatók belföldi  kínálatát;

       naprakészen  tartják a NETA (Nemzeti Turisztikai Adatbázis) adatgyűjtő területükhöz tartozó  adatait;

       kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing  gyakorlati megvalósításában a fenntartó által meghatározott követelmények  szerint (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek,  szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*