A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében évente kétszer rendezik meg az országos Tourinform találkozót közel 130 Tourinform iroda vezetőinek. Az idei első alkalommal május 7-én Siófokon, a Hotel Azúr**** szállodában tartott szakmai konferencián találkoztak a Tourinform-irodák vezetői, majd május 8-án tanulmányúton vehettek részt Tihanyban és Balatonfüreden. Az eseményen a résztvevők naprakész információkat szerezhettek a turizmus jelenlegi helyzetéről, és lehetőségük nyílt szakmai tapasztalataikat megosztani egymással.
A rendezvényen Boldizsár Péter, a Hotel Azúr**** igazgatója, Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint Démuth Pál, Siófok alpolgármestere köszöntötte a résztvevőket.
A továbbiakban Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója adta át a társaság elismerését a hálózatban 5, 10, 15 és 20 éve működő irodák vezetői részére, valamint gratuláltak az Év Tourinformátora díj 2012. évi ezüstérmeseinek, Reider Ernőnének Győrből, és Tóthné Hajdú Mártának Gyöngyösről.
A Magyar Turizmus Zrt. részéről Halassy Emőke, a társaság kutatási csoportjának megbízott irodavezetője adott tájékoztatást a 2012 nyarán lezajlott kutatásról, és a magyarok utazási szokásairól beszélt. Benkő Krisztina, a Magyar Turizmus Zrt. balatoni regionális marketing igazgatóságának mb. igazgatója a régió turizmusának jellemzőit ismertette. Dr. Bocsi Andrea, az MT Zrt. Hálózati Koordinációs Irodájának vezetője a Tourinform-hálózatról adott tájékoztatást, valamint a társaság Virágos Magyarországért és Magyar Turizmus Minőségi Díj elnevezésű projektjeit ismertette. A program további részében Hoffmann Henrik elnök mutatta be a Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület tevékenységét, dr. Glózik Klára, a Tourinform Szövetség alelnöke adott rövid helyzetelemzést a szövetségről, majd Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatójatartott érdekes előadást a vallási turizmusról. Ezt követően Sándor Piroska, a balatonfüredi iroda vezetője, Nagyné Horváth Klára, a balatonföldvári Tourinform vezetője és Baranyainé Máté Marietta, a tihanyi Tourinform vezetője mutatta be irodája működését, és tartott kedvcsinálót a másnapi tanulmányúthoz. A találkozó további részében kötetlen szakmai eszmecserére került sor.
A találkozó második napján a résztvevők Tihany és Balatonfüred nevezetességeit tekintették meg.
A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve biztonságérzetüket az idegen környezetben. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. 2012-ben több mint 2 millió turista kereste fel az irodákat. A Tourinform irodák a Magyar Turizmus Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM szervezetek finanszírozásában működnek.
Az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében meghatározó szerepet játszanak ezek az irodák. Közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában, folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal.
Az évente átlagosan közel 2,5 millió vendéget kiszolgáló Tourinform irodák információikkal keresletet gerjesztenek, ami a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.
A Tourinform irodák feladatai:
– turisztikai információs egységként részei a magyarországi turisztikai információs hálózatnak;
– vendégszolgálati iroda szerepét látják el a településen, a kistérségben;
– turisztikai információkkal látják el a területükre érkezőket szóban és írásban, versenysemleges módon közvetítik a szolgáltatók belföldi kínálatát;
– naprakészen tartják a NETA (Nemzeti Turisztikai Adatbázis) adatgyűjtő területükhöz tartozó adatait;
– kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing gyakorlati megvalósításában a fenntartó által meghatározott követelmények szerint (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek, szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.)