A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében idén Győrben rendezték meg az első országos Tourinform találkozót a több, mint 120 Tourinform iroda vezetőinek. Az összejövetelre egy szakmai konferencia keretében került sor május 13-án. A rendezvényen dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója, valamint Fekete Dávid, Győr városának alpolgármestere köszöntötte a résztvevőket. A Magyar Turizmus Zrt. az első negyedévben 350 marketingakciót szervezett, a Tourinform irodákra a társaság helyi végpontjaiként is számítanak a marketingterv megvalósításában – hangsúlyozta a vezérigazgató.
Faragó Péter szerint a legnagyobb érték magában a hálózatban rejlik. Abban, hogy az egész országot behálózza a Tourinform rendszer, jelezve, hogy a turizmus nem csak a fővárosban, hanem az egész országban rendkívül fontos szerepet játszik a gazdaság fejlődésében. A Tourinform irodák információikkal keresletet gerjesztenek, ami a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez. „A Tourinform irodákra társaságunk helyi végpontjaiként a marketingtervünk megvalósításában is számítunk. Az évente 2 millió személyes érdeklődőt fogadó irodák nem csak a pozitív országkép formálásában játszanak jelentős szerepet, hanem a szakmai együttműködések megteremtésében, a kapcsolatok ápolásában is fontos feladat hárul rájuk.” – tette hozzá a vezérigazgató.
Faragó Péter beszédében kiemelte azt is, hogy a külföldi vendégforgalom növelése mellett még nagyobb hangsúlyt kell helyezni a belföldi turizmus élénkítésére is. Ebben is fontos szerep hárul a Tourinform irodákra. Fontos cél, hogy a magyar lakosság többet utazzon itthon szabadidős céllal. Örömteli, hogy a KSH adatai szerint 2014-ben kedvező folyamat indult el ebben a tekintetben: mind a többnapos belföldi utazáson részt vevők száma, mind pedig költése nőtt. A magyar lakosság tavaly közel 295 milliárd forintot költött belföldi, turisztikai célú utazásain, ami rendkívül magas összeg. Az idei első negyedév eredményei további bizakodásra adnak okot: a külföldi vendégéjszakák száma 8,2%-kal, a belföldi vendégéjszakák száma pedig 9,4%-kal nőtt 2014. január–márciusához képest. Az eredményekhez jelentősen hozzájárul a SZÉP kártya forgalom is. A vezérigazgató arra kérte a Tourinform irodákat, hogy a maguk eszközeivel ők is hívják fel a figyelmet arra, hogy a SZÉP kártyákra 2013-ban feltöltött összegek 2015. május 31-ig használhatók fel.
Az országos Tourinform találkozó célja, hogy a résztvevők első kézből szerezhessenek naprakész információkat a turizmus helyzetéről, és lehetőségük nyíljon a szakmai kapcsolatépítésre, valamint tapasztalatcserére.