ORSZÁGOS TOURINFORM TALÁLKOZÓ GYULÁN

A Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. szervezésében idén Gyulán rendezték meg az idei első országos Tourinform találkozót a több, mint 120 Tourinform iroda vezetőinek. Az összejövetelre egy szakmai konferencia keretében került sor május 24-én. Az eseményen a résztvevőknek a szakmai prezentációkon túlmenően lehetőségük nyílt szakmai tapasztalataikat megosztani egymással.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A rendezvényen Katona Ilona, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. regionális marketing igazgatója, valamint Komoróczki Alíz, a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője köszöntötte a résztvevőket majd bepillantást adtak a régióban és városukban végzett szakmai munkájukba. Ezt követően Kovács Györgyi, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ Nonprofit Kft. Budapest Kártya Divízió vezetője adott tájékoztatást a Belföldi Fókuszú Budapest Kártya bevezetéséről. A program további részében Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. belföldi igazgatója összevetette a hazai hálózat működését az turisztikai információs rendszer nemzetközi gyakorlatával, majd dr. Bocsi Andrea, a társaság Projekt Iroda vezetője számolt be a Tourinform hálózat aktualitásairól.

A szakmai konferencia keretében Mártonné Máthé Kinga belföldi igazgató átadta a társaság elismerését a hálózatban 5, 10, 15 és 20 éve működő irodák vezetői részére, valamint a Tourinform Szövetséggel közösen gratuláltak a 2015. év díjazottjainak, az Év Tourinformátora díj aranyérmesének, Liptákné Juhász Anikónak Vásárosnaményból és ezüstérmesének, Szabó Renátának Veszprémből, továbbá az Év TDM menedzserének, Máyerné Bocska Ágnesnek Kaposvárról.

A konferenciát a Tourinform Szövetség közgyűlése zárta.

A Tourinform szolgálat Magyarországon már több mint 30 éve nyújt hiteles információkat a bel-, illetve külföldi turistáknak, ezzel erősítve biztonságérzetüket az idegen környezetben. Az első iroda 1981-ben kezdte meg működését, az országos hálózat kiépítése 1992-ben kezdődött. A Tourinform irodák a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. szakmai felügyelete mellett névhasználati rendszerben, önkormányzatok, illetve TDM szervezetek finanszírozásában működnek.

Az országos turisztikai bevételek és az átlagos tartózkodási idő növelésében meghatározó szerepet játszanak ezek az irodák. Közvetítenek a kereslet és kínálat egymásra találásában, folyamatos munkakapcsolatban vannak a települési, illetve megyei önkormányzatokkal és a területükön működő kulturális és kereskedelmi szolgáltatókkal.

Az évente több, mint 1,5 millió vendéget kiszolgáló Tourinform irodák információikkal forgalmat generálnak, ami a vállalkozók bevételeiben realizálódik, így az irodák tevékenysége közvetve jelentősen hozzájárul az állami turisztikai bevételekhez.

A Tourinform irodák feladatai:

  • turisztikai információs egységként részei a magyarországi turisztikai információs hálózatnak;
  • vendégszolgálati iroda szerepét látják el a településen, a kistérségben;
  • turisztikai információkkal látják el a területükre érkezőket szóban és írásban, versenysemleges módon közvetítik a szolgáltatók belföldi kínálatát;
  • naprakészen tartják a NETA (Nemzeti Turisztikai Adatbázis) adatgyűjtő területükhöz tartozó adatait;
  • kulcsszerepet töltenek be a települési, térségi turisztikai marketing gyakorlati megvalósításában a fenntartó által meghatározott követelmények szerint (kiadványok kiadása, útikalauzok, eseménynaptár, programfüzetek, szállásjegyzékek, kiállítás- és rendezvényszervezés stb.)