Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) vezérigazgatója és Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke az OMÉK-on írt alá stratégiai megállapodást, mely az MT Zrt. agrármarketing területének és a NAK marketingtevékenységének összehangolását szolgálja.
A kormányzati koncepcióval összhangban a két szervezet célja, hogy kapcsolódó tevékenységi területeiken a pozitív kölcsönhatás minél nagyobb mértékben érvényesüljön. A két szervezet azonos célkitűzése a gazdák és gazdálkodók piacra jutásának elősegítése, az agrár- és élelmiszergazdaság szereplőinek széles körű integrálása, így a megállapodás az agrármarketing feladatok minél hatékonyabb ellátását, a KKV-k versenyképesebbé tételét és nemzetközi piacra jutásuk elősegítését szolgálja.
Ennek értelmében a jövőben kölcsönös tájékoztatással és adatszolgáltatással, valamint a közösen megvalósítandó országos és ágazati promóciós tevékenységekkel segítik a közös munkát: Egymás rendezvényeinek népszerűsítése mellett közös megjelenésre is törekednek szakmai kiállításokon, vásárokon és rendezvényeken, valamint online felületeken. Az együttműködés része minden olyan tudásanyag a megosztása, amely az egységes tevékenységet segíti.
A közös munka lényeges eleme a konzultáció is: tevékenységeik összehangolásának érdekében az MT Zrt. és a NAK szakemberei rendszeres időközönként egyeztetéseket folytatnak, s a megkötött megállapodást évente felülvizsgálják.
A stratégiai megállapodás aláírása kapcsán dr. Faragó Péter elmondta: „az OMÉK-nál jelesebb eseményt nem is találhattunk volna annak demonstrálására, hogy a Magyar Turizmus Zrt. számára milyen fontos a turisztikai marketing és az agrármarketing területek összehangolása, a szakmai partnerekkel folytatott együttműködés erősítése. Az agrárium, a kiváló minőségű magyar agrártermékek kulcsszerepet játszhatnak a turizmus élénkítésében, és fordítva. Ezért a megújuló országpromócióban a jó minőségű magyar termék, a turisztikai attrakció, a gasztronómia és a bor egymást kiegészítve jelenik meg. Elengedhetetlen, hogy egymás erősségeit a kormányzati célok elérése érdekében ismerjük és használjuk.”
Mindkét szervezet képviselője arra számít, hogy a közös tudásbázisnak köszönhetően több közvetlen információhoz juthatnak a piac igényeiről, a piaci változásokról, így gyorsabban tudnak azokra reagálni, üzeneteiket még hatékonyabban, az erőforrások koncentrált felhasználásával juttathatják célba.
A Magyar Turizmus Zrt. küldetésében megfogalmazott célja a közös alapon épülő, egységes, egy irányba mutató tevékenység, mely a turizmus és a magyar termékek népszerűsítését egyaránt szolgálja. A szervezet az ágazati szereplők tevékenysége közötti szinergiát kihasználva több szervezettel kíván együttműködni a jövőben.