A ŠKODA SCALA a lehető legjobb, ötcsillagos minősítést szerezte meg a független Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) tesztjein, a cseh autógyártó új kompaktmodellje így kategóriája egyik legbiztonságosabb járművének számít. A felnőtt utasok, illetve kerékpárosok védelme terén különösen jól teljesített a SCALA.
Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja kiemelte: „Mérnökeink következetesen dolgoznak járműveink aktív és a passzív biztonságának további fejlesztésén. Ennek megfelelően a SCALA számára néhány olyan új vezetői segédrendszerrel is megjelentünk a kompaktkategóriában, amelyek korábban csupán a felsőbb járműszegmensekből lehettek ismerősek. A ŠKODA SCALA a járműbiztonság európai referenciatesztjén szerzett legjobb, azaz ötcsillagos minősítése egyértelműen igazolja mindennapi munkánkat. Ezen eredménnyel már minden jelenlegi modellünk az Euro NCAP tesztek legmagasabb minősítésével rendelkezik – igazán szép siker.”
A ŠKODA SCALA különösen a felnőtt utasok és a kerékpárosok biztonsága tekintetében bizonyult meggyőzőnek az Euro NCAP tesztek során. A felnőtt bennülők védelme terén a tágas kompaktmodell az elérhető pontok 97 százalékát begyűjtötte, ami az egyik legjobb eredmény az Euro NCAP története során.
A kerékpárosok védelmére a tesztelők a teljes hat pontot odaítélték, részben az előrelátó gyalogos- és kerékpárosvédelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection), illetve városi vészfékfunkcióval (City Emergency Brake) kiegészített és az alapfelszereltséghez tartozó Front Assist rendszernek köszönhetően. Mindemellett a sávtartó rendszer (Lane Assist) is a ŠKODA SCALA alapfelszereltségéhez tartozik, kívánságra pedig a hátulról közelítő vagy épp a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető holttérfigyelő rendszer (Side Assist) is rendelkezésre áll. A SCALA ezzel a maximális négyből 3,5 pontot szerzett.
A ŠKODA SCALA színvonalas passzív biztonságát egyebek mellett nagyvonalúan méretezett deformációs zónákkal és rendkívül merev utascellával kialakított, nagy torziós merevségű karosszériaszerkezete teszi lehetővé, ahol közel 70 százalékban nagy és extrém nagy szilárdságú, illetve különlegesen edzett acélfajtákat alkalmaztak a tervezők. A kompaktmodell akár kilenc légzsákkal is felszerelhető, köztük egyaránt extrafelszerelésként vezetőoldali térdlégzsákkal, illetve hátsó oldallégzsákokkal. A biztonsági felszereltségi kínálat része emellett a másodlagos ütközésvédelem (Multi-Collision Brake), az opcionális proaktív utasvédelemi rendszer (Crew Protect Assist), valamint a hátsó szélső üléseken, illetve az első utasülésen az ISOFIX és felső hevederes (Top Tether) rögzítési pontok, így a legfiatalabb utasok optimális védelme is mindenkor biztosított.
Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapították, és tagjai közt jelenleg nyolc európai országból összesen tizenkét közlekedési minisztérium, autóklub, biztosítóegyesület és kutatóintézet szerepel. A konzorcium – amelynek székhelye a belga Leuven városa – aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, és azok aktív és passzív biztonságát értékeli. Az elmúlt évek során a tesztek egyre szigorúbbakká váltak, és napjainkra többféle ütközésmódot is tartalmaznak. Míg eleinte kizárólag a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, illetve a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.