A Forma-1-es versenynaptárba vissza-visszatérő Osztrák Nagydíj után egy nagy hagyományokkal rendelkező épített pályára érkezik meg a Forma-1-es mezőny, a Brit Nagydíj helyszínére. Néhány évvel ezelőtt hatalmas átalakításon esett át ez a második világháborús reptérből kialakított addig szegényesnek tartott versenypálya és környezete, hogy egy, a kor kihívásainak minden szempontból eleget tévő ultramodern pályává váljon. Az időjárás Angliában csak a szokásos, így bár jelenleg vasárnapra nem jósolnak esőt, az azt megelőző két napban szeles-csapadékos idő várható, s ez megnehezítheti az autók beállítását.
Angliát az autósportok bölcsőjeként aposztrofálják. Nagy múlttal rendelkezik, hiszen 1950 óta minden évben rendeznek Nagy-Britanniában Forma-1-es Nagydíjat. Jim Clark, Alain Prost, Nigel Mansell, Jack Brabham, Niki Lauda és Michael Schumacher csak néhány név, akik több alkalommal is felállhattak itt a dobogó tetejére. A hétvégi futam a csapatok többségének a hazai futama lesz. A Brit Nagydíj-győzelem így nem meglepő módon a legtöbb csapat számára presztízskérdés lesz.
A hétvége fő esélyese ismét a Mercedes és pilótái lesznek. Hacsak nem történik valamilyen technikai meghibásodás az autóikon, a két pilóta egyike lesz a győztes. Ez a pálya már tavaly is feküdt a csapatnak. A 2013-as Brit Nagydíj azonban az ott kirobbant gumiháború folytán maradt emlékezetes. Lewis Hamilton hazai pályáján az élről esett ki szétrobbanó bal hátsó kerekének köszönhetően. A Pirelli embereinek főhetett a feje, hiszen ezután még három autónak durrant szét ugyanúgy a bal hátsó kereke. A versenyt végül Nico Rosberg nyerte meg.
Idén minden rendben van az abroncsokkal, ami annak is köszönhető, hogy a téli tesztek nagy részét forró éghajlatban (Bahreinben) végezték a csapatok és a Pirelli. A következő szezon előtti teszteket viszont költséghatékonysági szempontból ismét a mérsékelten meleg európai viszonyok között végzik majd, amely nem jó az olasz abroncsgyártónak. Az autók viszont nagyjából ugyanilyenek maradnak jövőre is, s mivel előre gondolkodtak az olasz gyártónál, a felkészülés a jövő évre már nagyjából lezajlott. Ennek köszönhetően a közeljövőben várhatóan nem látunk olyan gumifoszlásokat, mint az egy évvel ezelőtti brit futamon.
A tavalyi Brit Nagydíjat Lewis Hamilton idei legfőbb ellenlábasa, saját csapattársa, Nico Rosberg nyerte meg. Hamilton a számára oly fontos hétvégi futamon szeretne visszavágni. Első hazai versenygyőzelmét 2008-ban sikerült megszereznie a brit pilótának, s idén ezzel a győzelemmel és az érte járó pontokkal szeretné hátrányát csökkenteni az egyéni ponttáblán. „2008-ban vizes körülmények között nyertem (Silverstone-ban), ami a legjobb érzés volt. Ha jól emlékszem a végén 60 másodperc körüli volt az előnyöm, s a harmadik helyezettig mindenkit leköröztem, ami eléggé valószerűtlen. Soha nem reménykedtem vagy álmodoztam egy ilyen versenyről – főleg nem hazai pályán.” – szögezte le Hamilton. „Ez pályafutásom egyik legszebb pillanata volt, jó volt magasba emelni a győztes trófeát hazai közönség előtt és eltökélt vagyok, hogy megkaparintom azt idén is.” – tette hozzá lelkesen.
A Silverstone-i pálya nem csak a Mercedesnek fekszik, de a Red Bull is győzelmeket, dobogós helyeket szerzett itt az elmúlt években. Mark Webbernek jobban ment itt a versenyzés, mint Sebastian Vettelnek, de Daniel Ricciardo idei teljesítményét látva ő is szép helyre várható a hétvégén. A Renault a szabályoknak megfelelően év közben nem tud változtatni nem túl jól sikerült motorján, viszont a Renault-motoros csapatok ebbe nem nyugszanak bele. A Red Bull-Renault szappanopera tovább folytatódott az osztrák futamot követően. A Red Bull állítólag 2016-ra szerzett magának új motort és nem mellesleg elárulta, hogy már 2012-ben leült beszélni a Renault-val a turbómotorokról. A Lotus kapcsán, nem meglepő módon, máris felmerült a Mercedes, mint új motorszállító neve.
A verseny és a pálya
A Silverstone-i pályát 2010-ben átépítették, s kiegészült az új Aréna résszel. A lassú és gyors kanyarok elegye azt a célt hívatott kiszolgálni, hogy a nézők jobban átlássák a pályát és az előzési manővereket. Az átépítések után a Silverstone-i a versenynaptár egyik leghosszabb pályája. A motorerősségnek fontos szerep jut majd a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban. Ez az aszfaltcsík nem csak az autóknak és pilótáknak, de az abroncsoknak is nagy kihívás. A pálya a lassú, közepes és gyors kanyarok megfelelő kombinációja. A gyors szakaszok miatt nagy figyelem hárul majd az abroncskopásra.
Az 52-körös Brit Nagydíj július 6.-án helyi idő szerint 13 órakor (nálunk 14 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5,891 km, a teljes versenytáv 306,198 km. A pályarekordot az átépített pályán Mark Webber tartja 2013-ból, ideje 1 perc 33,401 másodperc.
2013-ban Nico Rosberg (Mercedes) szerezte meg a győzelmet Silverstone-ban. A német pilóta ideje 1:32:59.456 volt. A második helyezett Mark Webber (Red Bull) lett, míg a bronzérmes helyen Fernando Alonso (Ferrari) ért célba.
(Forrás: Amber PR)