Galambos Gábor – Pap Tamás Sztárt Alkot Kft – Opel Adam R2 Aquaprofit Eger Rallye 2017.11.03-05.
Farkas Kálmán csapatvezetőt kérdem a verseny után.
Szombat reggel fagyos volt az idő. Miként sikerült abszolválni az első gyorsokat és majd a többit? – A szombati kezdésünk ígéretes volt, ám az egyenlet sok ismeretlenes lévén, azt beszéltük meg nem kockáztatunk. Ahogy el volt tervezve, tréningezés szerűen ütöttük a német vasat. Imitt-amott a határokat próbálva csúszkáltunk, ahogy ígértem a nézőknek nagy örömére. Most lehetőségünk volt a reklám partnereink igényeit kielégíteni.
Eger főterén a Dobó téren volt a rajt és a célceremónia. Mit szóltok a sok kilátogató nézőhöz, illetve a pályák szélén is vártak-e szurkolók? – Igen a rajtceremónia is ippont érő dobás volt. A marketing célokat itt, és most kielégítettük maximálisan. Galambos Gabi barátom mindent megtett, hogy a reklám érték ne vesszen el. A sajnálatos eseményről nagyon helyesen a család kérésére nem esett szó. Ám, Berényi Laciról beszélt mindenki, az nem is kérdés! Totálisan rányomta bélyegét az egész hétvégére a szomorú haláleset. A szpíker kérdését, ily módon a fiúk is diplomatikusan kerülték.
Mennyire vette ki az erőt belőletek a két nap? Gábor miként tudta megülni az első kerékhajtású Opel Adamot? – Galambos Gábor Barátom igaztán jól terelgette az Opel vasat. Nem is tudok olyan körülményt, ami nem volt más az Ő megszokott versenyzéséhez képest. Nem voltak jó időeredményeink, de most nem is volt ez a cél. Az volt a cél, hogy tisztelegjünk Bálint Gabriella emléke előtt. Ladából átülni, ez kemény virtust jelent. Gyengébb az autó, ez is tény. Nem hátul hajt, hanem elől, és nehezebb is. Akkor az itinert máshogy kell a Papp Tominak olvasni, mint Berényi Lacinál. Összegezve egy hatalmas vakrepülés volt, de kiválóan megoldották a legények.
Technikai gond mentes volt a versenyetek? – Ha már kérdezed, igen volt technikai gondunk. Mégpedig lényeges. Az első kör után hoztunk egy rossz döntést. Kicseréltük az első fékbetétet, ám nem kellett volna. Nem lehet maradéktalanul légteleníteni a féket, ami azt jelenti, hogy menni kell vele egy kicsit, aztán ismét légteleníteni. Ezen miatt a második körben rögtön az elején tűzfalig beesett a fékpedál. Jól megoldotta Gábor az esetet, ám a sárvédőn némileg meglátszik, de ez legyen a legnagyobb kár a versenyen. Később már orvosoltuk a problémát, és nem jött elő ez a fék probléma.
Összességében miként értékeled az Eger rallyt? – Ez most a Márk rendezése volt, de úgy látom kezd felnőni a feladathoz, nagyon jó verseny volt, és kiváló pályák. Annyi változás, és bizonytalanság volt az elmaradt Budapest rally óta, hogy kész csoda történt a teljesítést illetően. Nem kell mondanom, hogy az egész csapatra rányomta a bélyegét ez a borzalmas eset, Nem tértünk még magunkhoz. Mi is emberek vagyunk. Én magam is hibáztam a fékkel kapcsolatban, mint csapat főnök, de nem is csoda. Azért a szervízcsapatnak, és autó felkészítéséért köszönet mindenkinek, hogy sikeresen beértünk a célba. Végig vittük a reklámokat, melyet külön köszönünk partnereinknek, akik: SPURI Az autó energiaitala, Jégszilánk Kft, VIP-REX habarcs, betontechnológia, Altrapack Kft., Astrapack Kft. Olajág Petrol Kft. Keveweld Kft., Boncz Bt., Hajnal Gépműhely Kecskemét, Kis-Új-Lap Kft., Racionál Tuning Kft., BULYÁKI GUMI.
– Hajósi Miklós –