Hayden Paddonról mindig is tudható volt, hogy egy nagyon tehetséges pilóta, aki egyszer csak áttör a mezőnyön és megmutatja, hogy mire is képes. Ez a pillanat ezen a hétvégén érkezett el, hiszen az új-zélandi pilóta megszerezte ralis pályafutása első győzelmét az Argentin Ralin. Paddon beírta a nevét a történelemkönyvekbe, mint a Rali Világbajnokságban nyerni tudó első új-zélandi raliversenyző. Paddont a verseny végén nagy nyomás alatt tartotta a világbajnokságban vezető Sebastien Ogier, aki végül a második helyen tudott célba gurulni. A bronzérmes helyezés Andreas Mikkelsené lett a Volkswagen Motorsport II autójával.
Hayden Paddon győzelme nem sokon múlott. Az utolsó nap első gyorsasági szakaszán különösen trükkös körülmények között hajtott a mezőny és Paddon autója többször is lefulladt. Előnye az utolsó előtti gyorsasági szakaszra a második helyen autózó Ogierhez képest lecsökkent 2,6 másodpercre, de a Power Stage-re – El Condor 2 – összeszedte magát. Megnyerte azt és ezzel három bónuszpontot szerzett és végül 14,3 másodperccel Ogier előtt ért célba. Ez nem csak Paddonnek érdem, hanem a Hyundainak is, hiszen az új generációs autó első győzelmét szerezte meg az új-zélandi ezen a ralin.
„Alig tudom elhinni. A gyorsasági szakaszon tényleg mindent beleadtam! Óriási köszönet mindenkinek, főleg az otthon, Új-Zélandon szurkolóknak.” – nyilatkozta a versenygyőztes lelkesen. „Erre a ralira három hétig készültem. A múltban a szűk és kanyargós utak nem feküdtek nekem. Nem hittem, hogy nyerhetünk, de ma mindent beleadtam. Többet is nyerünk majd ezzel az autóval.” – tette hozzá.
Jari-Matti Latvala szolgáltatta a rali legnagyobb negatív szenzációját. A finn pilóta nagyot esett szombaton, s sajnos ezzel az első helyet elbukta, amely így Paddon ölébe hullott. Latvala nem tudta csalódottságát leplezni, győzelmi reményekkel vágott neki a dél-amerikai ralinak, s hősből semmi lett. Latvala mexikói szerencséje nem sokáig tartott, pedig szüksége lenne rá, hogy bizonyítsa, méltó helyen van a csapatnál a világbajnok Ogier mellett. Mexikóban az élen zárta a hétvégét, s szerencséjére Argentínában is murvás beállításokkal álltak rajthoz a versenyzők. Ezzel a lehetőséggel azonban mégsem tudott élni.
Sebastien Ogier második helyezése nem nagy meglepetés. A franciának kellett elsőként rajtolnia, így ő tisztogatta az utat a mögötte jövők előtt. Az ezüstérmes helyezés ellenére még mindig az egyéni ponttábla élén áll, s még növelte is előnyét. Jó úton halad negyedik világbajnoki címe felé. „Nagyon kemény rali volt, nem tudtam a maximumot hozni.” – nyilatkozta a VW bajnoka az El Condor 2-őt követően. „Bármi is az eredmény, nagyszerű heten vagyunk túl és nagyon jó volt itt lenni.” – tette hozzá önfeledten.
A Volkswagen elégedett lehet, hiszen a VW Motorsport II pilótája, Andreas Mikkelsen ért célba a harmadik helyen. Őt az a Dani Sordo követi, aki Mexikó után itt is a negyedik helyezett lett a Hyundai-al. Egy kis baleset és egy technikai hiba hátráltatta a spanyolt. Mads Östberg jelentősebb lemaradással lett ötödik az M-Sport autójával. A norvég pilótának az itinerrel gyűlt meg a baja és tért le emiatt az útról egy helyen.
Thierry Neuville-nek még mindig nem nagyon megy a versenyzés. A belga pilóta a hatodik lett, neki az autója elektromos rendszerével gyűlt meg a baja. Egy helyi induló, Marcos Ligato ért célba a hetedik helyen. Őt Eric Camilli és a veterán Henning Solberg követi a nyolcadik és kilencedik helyen.
Latvala a Rally2 szabályozás értelmében folytatta a versenyzést, s a tizedik hely felé tartott, amikor a Power Stage-en problémái adódtak. Végül a 16. helyre bicegett a célba, s bár 25 percet vesztett, de még így is szerzett két pontot a Volkswagen számára.
A tizedik helyezett Nicolas Fuchs nyerte a WRC2 kategóriát. Neki sem volt egyszerű ralija, hiszen autójának szervókormányzása ment tönkre.
Ismét hosszú – négy hetes – kihagyás következik a Rali Világbajnokságban. A csapatok visszatérnek Európába, hogy 2016. május 19-22. között Portugáliában álljanak rajthoz. Bár ez az egyik legnehezebb európai rali, mégis a nézők számára az egyik legkedveltebb is egyben. Nagyon érdekes verseny elé nézünk, amelynek kiszámíthatatlan a végkimenetele. A verseny abszolút favoritja mégis az a Sebastien Ogier, aki négyszer is megnyerte ezt a ralit. 2015-ben a poraiból sokadszorra visszatért Latvala nyert.
2016-ös Argentin Rali eredménye
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai I20 3:40:52,9
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Polo 3:41:07,2
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Polo 3:41:58,1
- Dani Sordo (ESP) Hyundai I20 3:42:10,0
- Mads Östberg (NOR) Ford Fiesta RS 3:45:49,6
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai I20 3:50:22,4
- Marcos Ligato (ARG) Citroën DS3 3:50:32,1
- Eric Camilli (FRA) Ford Fiesta RS 3:51:08,9
- Henning Solberg (NOR) Ford Fiesta RS 3:51:41,4
- Nicolas Fuchs (PER) Skoda Fabia R5 4:05:35,7
A világbajnokság eredménye az Argentin Rali után:
Egyéni
- Sebastien Ogier (FRA) Volkswagen Motorsport 96 pont
- Hayden Paddon (NZL) Hyundai Motorsport 57 pont
- Mads Östberg (NOR) M-Sport WRT 52 pont
- Andreas Mikkelsen (NOR) Volkswagen Motorsport 48 pont
- Dani Sordo (ESP) Hyundai Motorsport 44 pont
- Jari-Matti Latvala (FIN) Volkswagen Motorsport 27 pont
- Ott Tanak (EST) DMACK WRT 24 pont
- Thierry Neuville (BEL) Hyundai Motorsport 23 pont
- Stephane Lefebvre (FRA) Abu Dhabi WRT 10 pont
- Henning Solberg (NOR) Henning Solberg 8 pont
Gyártók
- Volkswagen Motorsport 117 pont
- Hyundai WRT 81 pont
- Ford Stobart 62 pont
- Hyundai Motorsport N 49 pont
- Volkswagen Motorsport II 45 pont
- DMACK WRT 30 pont
- Jipocar Czech National Team 6 pont
(Forrás: Amber PR)