Partneri kapcsolat az energiaszolgáltatókkal: az Audi támogatja a megújuló energia térhódítását, hogy a zöld energiát használó töltőállomások száma tovább növekedjen Európában

  • Partnership with energy providers: Audi funding expansion of renewable energy to increase the number of charging stations in Europe that use green power

    A következő lépés a szénsemleges mobilitás felé vezető úton: az Audi támogatja az európai szélerőmű- és napelemfarmok térhódítását Európában

  • Az Audi támogatásával megvalósíuló projektek várhatóan további 5 terawattóra zöld áramot töltenek vissza a hálózatba 2025-ig
  • Az első projekt egy, az RWE-vel közös napelempark Németországban 2022-től
  • Oliver Hoffmann, az igazgatótanácsnak a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja: „Keményen dolgozunk, hogy lehetővé váljon a szénsemleges mobilitás.”A vállalat célja teljesen tiszta és egyértelmű: az Audi egy, szénsemleges mobilitást kínáló szolgáltatóvá kíván válni. Ennek eléréséhez a vállalat energiaszolgáltatókkal alakított ki olyan partneri kapcsolatot, amely a megújuló energiaforrások további térhódítását támogatja. A cél, hogy ezekkel a különböző partnerekkel együttműködve 2025-re új szélerőmű- és napelemfarmokat hozzon létre számos európai országban. Ezek együtt várhatóan közel 5 terawattóra extra zöld energiát termelnek majd. Ez megegyezik közel 250 új szélturbina termelési kapacitásával. A cél, az hogy a partneri együttműködés révén a megújuló forrásból származó villanyáram részaránya az elektromos autók növekedési százalékával együtt emelkedjen.      
  • *Az Audi a nettó zéró szénkibocsátás alatt olyan helyzetet ért, amelyben – miután egyéb, a csökkentést célzó lehetséges intézkedések már megvalósultak – a vállalat számos, világszerte megvalósuló önként vállalt projekt révén ugyanolyan mértékben kompenzálja az Audi termékei vagy tevékenysége és/vagy a beszállítói láncban, a gyártásnál és az Audi járművek újrahasznosításánál jelenleg elkerülhetetlen szén-dioxid kibocsátást. Ebben az esetben a jármű használati szakasza során keletkezett szén-dioxid kibocsátást (az ügyfélnek való átadástól számítva) nem veszi figyelembe.
  • A vállalat minden, az Audi egységek környezeti lábnyomát csökkentő tevékenységét a Mission:Zero környezetvédelmi program tartalmazza. A legfontosabb célkitűzés, hogy 2025-re minden gyártási egység karbonsemleges működése biztosított legyen. Az Audi Brussels gyára már 2018-ban elérte ezt a célt, őt követte az Audi Hungaria 2020-ban. Az Audi minden európai gyártási helyszíne kizárólag zöld energiát használ. Az Audi e-tron GT gyártásánál Böllinger Höfe üzemében és a Volkswagen zwickaui gyárában, ahol az Audi Q4 e-tron készül, a gyártási folyamatok nettó szénsemlegesen zajlanak. Ugyanez igaz az összes Audi e-tron modell kiszállítására az európai és az egyesült államokbeli ügyfelek esetében, itt az összes, a beszállítói lánc, a gyártás és a logisztika területén felmerülő elkerülhetetlen szén-dioxid kibocsátást a klímaváltozás elen hozott intézkedések kapcsán szerzett szén-dioxid hitelekkel egyenlíti ki a vállalat. Az ezekkel kapcsolatos tanúsítványt olyan non-profit szervezetek állítják ki, mint a The Gold Standard vagy a Verified Carbon Standard.
  • Az Audi szándéka, hogy a beszállítókkal szerződésben rögzítse ezeknek az intézkedéseknek az alkalmazását a jövőbeni rendeléseknél és célja, hogy 2025-re ezek teljes egészében megvalósuljanak. A zöld energia használata már 2018. óta szerves részét képezi az akkumulátor cella gyártókkal kötött beszállítói szerződéseknek. A vállalat életciklus elemzésekkel vizsgálja ezen intézkedések hatékonyságát és független harmadik féllel hitelesítetti azokat. Ez az átfogó program nem csupán a közvetlen beszállítókat, de az alvállalkozókat is érinti.
  • Az Audi figyelemmel követi a gyártási szakaszt is és már 2018-ban elindított egy, a beszállítói láncot érintő szén-dioxid programot, ahol közvetlen beszállítóival együttműködve dolgoznak a lehetséges csökkentési lehetőségek azonosításán. Zárt anyagáramú folyamatok, a másodlagos anyagok használatának jelentős növelése, az újrahasznosított anyagok használata a műanyag alkatrészek esetében illetve a zöld energia használata mind valós potenciállal bíró megoldások a szén-dioxid kibocsátás csökkentését illetően.
  • Átfogó megközelítés: a gyártási szakasz szénsemlegesítése
  • „Keményen dolgozunk, hogy lehetővé váljon a szénsemleges mobilitás. A megújuó energiaforrások ipari volumenben megvalósuló bővítése a következő logikus lépés. Első projektünk, egy hatalmas napelem park Mecklenburg-Vorpommern tartományban 2022-től kezdi meg működését.” – nyilatkozta Oliver Hoffmann, az igazgatótanácsnak a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. Ebben az esetben a vállalat egy regionális megközelítést alkalmaz és területileg ott valósítja meg projektjeit elsőként, ahol a töltési igény kiemelkedően magas. A zöld energián alapuló többlet termelését az Audi és partnerei ott biztosítják, ahol a most rendelkezésre álló megújuló energiamennyiség nem veszi fel a versenyt az Audi flotta fogyasztásával. Hosszútávon a vállalat további régiók bevonását tervezi Európán kívüli területeken is.
  • Az elektromos autókat illetően az egyik legfontosabb tényező a töltésükhöz használt áram. Az elektromos autók közlekedés közben nem bocsátanak ki szén-dioxidot, de a villamosenergia előállítása során szintén keletkezik szén-dioxid, amely lényegesen magasabb a fosszilis tüzelőanyagokból történő villamosenergia-termelés esetén, mint a megújuló forrásból származó energiatermelésnél. Az Audi éppen ezért döntött úgy, hogy a közeljövőben közvetlenül is támogatja a megújuló forrásból származó energiatermelést. Az energiaszolgáltatókkal való együttműködés szintén kiterjed a töltési folyamatokra, amelyeket napjainkban még nem zöld energia használatával oldanak meg. A vállalat célja, hogy az utakon megjelenő elektromos autók számával arányosan növekedjen a megújuló forrásokat használó partnerektől érkező villamosenergia aránya. Az Audi ügyfelei például már most igénybe vehetik a Volkswagen leányvállalata, az Elli (Electric Life) zöld energia megoldásait elektromos autóik otthoni töltéséhez. Az útközbeni töltés esetében az IONITY töltőhálózat illetve számos egyéb töltőpont kínál zöld energián alapuló megoldásokat.
  • Az energiaszolgáltatókkal való partneri együttműködés a következő lépés a vállalat célkitűzéséhez vezető úton, amely 2050-re a nettó szénsemlegességet kívánja elérni. Ennek érdekében az Audi megvizsgálja modelljeinek teljes életciklusát, amelyet szakmai körökben három részre szokás osztani: a gyártási szakaszt (a nyersanyag forrásától az alkatrészkészítésen keresztül az autógyártásig), a használati szakasz követi (a járműhasználat annak üzemanyag vagy elektromosáram igényével), majd pedig az újrahasznosítás szakaszával zárul a ciklus. Köztes célként az Audi célja, hogy 2025-re flottájának szénlábnyomát 30 százalékkal csökkentse a teljes életciklusra vetítve. Az európai energiaszolgáltatókkal való partneri együttmúködés révén az Audi a hasznosítási szakasz fokozatos szénmentesítésén dolgozik.
  • Az első projekt egy, a németországi Mecklenburg-Vorpommern tartományban megvalósuló napelempark, amelyet az RWE német közműszolgáltató vállalattal együttműködve fejleszt a márka. A napelem park 2022-től szolgáltat majd, a kialakítása pedig 170 millió kWh összkapacitást tesz lehetővé. A közel 420 000 napelembő álló park egyike lesz Németország legnagyobb önálló napelemfarmjainak. Ezt pedig szorosan követik további projektek is.
  •  
  •