Ezt hívják úgy, hogy késhegyre menő küzdelem. Ha ennél izgalmasabb lenne, tartani kellene attól, hogy a pilóták szívbajt kapnak. Így csak az a veszély fenyeget, hogy hőgutát, mert pokoli hőség van Gyulán, a tereprali országos bajnokság harmadik futamának helyszínén.
Ahol pénteken még csupán a bemelegítést tartották: a versenyzőpárosoknak hat kilométerük volt arra, hogy belerázódjanak a küzdelembe – de elsősorban inkább arra, hogy szórakoztassák a közönséget. Nos, a közönség jól szórakozott, a terepralisok meg utóbb nem győztek számolgatni. Az éllovas Fekete Antal mögött ugyanis három tizedmásodperccel (!) következett Szalay Balázs, mögötte pedig egy tizeddel (!!!) Fazekas Károly.
Most mondhatják, hogy ez nem dönt semmiről (ami igaz is), viszont rendkívüli izgalmakat ígér szombatra és vasárnapra.
„Nem mondhatnám, hogy nagyon technikás volt a szakasz, négy kanyaron kívül mindössze egy vizesárok tette izgalmassá, a továbbiakban csak a gázt kellett nyomni” – mondta az Opel Dakar Team pilótája, Szalay Balázs.
„Így öt hónap kihagyás után ez bemelegítésnek pont jó volt, bár a rajt után egy kicsit aggódtam, mert Balázs nagyon elszánt arccal nézett maga elé, én meg azt gondoltam, az első hat kilométeren nem kellene kockáztatni” – tette hozzá Bunkoczi, de a második helynek azért ő is örült.
Az idéntől új szabály, hogy a szuperspeciális után a legjobb öt rajthelyet választhat – s megy a nagy taktikai harc. Szalay Balázs a harmadikat választotta, s azt is megmondta, hogy miért.
„A harmadik hely akkor is jó, ha száraz a pálya, akkor meg pláne, ha vizes, ugyanis az első kettő letakarítja a pályát, mi pedig learathatjuk a gyümölcsöt” – mondta Szalay, aki csapattársa, Apáthy Zoltán előtt rajtolt, s már csak ezért is sietett, hogy ne poroljon előtte.
„Egy éve vezettem utoljára, úgyhogy kimondottan jól esett ez a rövid szakasz, még akkor is, ha nem volt különösebben technikás. Ez egyébként most még jól is jött nekünk, hiszen elromlott a méterszámlálónk. Ennek ellenére nagyon élveztem az autózást” – nyilatkozta Apáthy.
A versenyt a helyszínen követi figyelemmel Jean-Louis Schlesser. A kétszeres Dakar-győztes az Africa Race egyik főszervezőjeként tartott prezentációt az érdeklődő párosoknak, akiknek néhány technikai részletet is elárult a Marokkót, Mauritániát és Szenegált átszelő viadalról.
Kedélyesen elbeszélgetett a versenyzőkkel, Szalay Balázst a jövő évi viadal egyik autós esélyesének titulálta, az Africa Race-en immár rutinos rókának számító kamionosnak, Kovács Miklósnak pedig azt tanácsolta, segítsen egy kicsit kevesebbet a versenyzőtársaknak, és akkor talán az idén januári második hely után megcélozhatja a kategóriagyőzelmet is.
S ha már itt volt, Schlesser a pénteki szakaszt is megnézte, hiszen építtetett hazánkban egy négykerékhajtású versenyautót (természetesen a saját, sötétkék színeire festve), amelyet egy fiatal spanyol párosnak adott bérbe, s nyilván érdekelte, hogy boldogulnak vele. Nos, egyelőre annyira jutottak, hogy jól összesározták, de a verseny igazándiból még nem kezdődött el.
GYULAI VÁRFÜRDŐ-KUPA, AZ OB 3. FUTAMA
Abszolút sorrend 1 szelektív szakasz után: 1. Fekete Antal, Tóth György (Cargo Racing, Toyota Hilux) 3:11.7, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Mokka) 3:12.0, 3. Fazekas, Simon (Fazekas Motorsport, BMW X6) 3:12.1, …14. Apáthy, Erős (Opel Dakar Team Nissan Pickup) 3:51.0