Az időjárási jóslatoknak megfelelően a rajt előtt eső fogadta a Forma-1-es mezőnyt vasárnap kora délután Monacóban. Emiatt egy órás késéssel rajtolt el a mezőny Monte-Carlo utcáin. Több baleset, biztonsági autós fázis és a Ferrari rossz stratégiája határozta meg május utolsó futamát. Sergio Pereznek sikerült megtörnie az a trendet, hogy idén eddig hol Charles Leclerc, hol Max Verstappen győzedelmeskedett. A mexikói pilóta ugyanis első Monacói Nagydíj-győzelmét szerezte.
2016 óta először rendeztek esős Monacói Nagydíjat, amit akkor Lewis Hamilton nyert meg. Annak a versenynek Daniel Ricciardo esett áldozatul, mert a Red Bull akkor nem állt a helyzet magaslatán. Most orvosolták az akkori bakit és a változó körülmények között rendezett futamot, ha nem is friss világbajnokuk nyerte, de a győztes trófea így is Milton Keynesbe kerül.
„Egy álom vált valóra. Pilótaként mindenki arról álmodik, hogy itt nyer. A hazai futam után nem is lehetne ennél különlegesebb hétvége a győzelemre. Kissé megnehezítettük a dolgunkat a vége felé a szemcsésedéssel, de nagyszerű, hogy magam mögött tudtam tartani Carlost. Ez egy különleges nap számomra és a hazám számára. Nagyon boldog vagyok. Pedro Rodriguez sisakját hordtam, biztos vagyok benne, hogy ő is büszke lenne arra, amit ma elértünk.” – nyilatkozta a versenygyőztes mexikói, aki ezzel a harmadik győzelmével – Rodriguezt megelőzve – a legsikeresebb mexikói pilótává avanzsált.
A káosszal kezdődő verseny végére helyreállt a rend, s a Monaco szűk utcáin szokásos vonatozás végére Carlos Sainz hozta célba a második helyen a Ferrarit. A spanyolt látható módon frusztrálta, hogy a szűkös előzési lehetőségek ezen az utcai pályán ellene játszottak és nem tudott előre törni. A bronzérmes helyre Max Verstappen állhatott fel a rövidített versenyen.
Charles Leclercnek ezúttal sem sikerült az áttörés hazai futamán. A monacói csak a negyedik lett hazai versenyén, pedig elsőként rajtolva vezette a futamot, amelynek egy rosszul időzített bokszbeállás vetett véget. Ennek során Sainznek hamarabb cseréltek gumikat az autóján, s ekkor Perez Leclerc elé került, s már ott is maradt a 64 körösre rövidített futam végéig.
A nap leggyorsabb körét Lando Norris futotta meg, így a McLaren pilótájáé lett a bónuszpont. A fiatal brit ezúttal is jobb teljesítményt nyújtott, mint csapattársa, aki alatt már igencsak rezeg a léc a McLarennél. Ricciardo a tizenharmadik lett.
A Hercegségben nincs futam baleset nélkül. Ez most sem volt másként. Nicolas Latifi és Lance Stroll mindjárt a verseny elején kisebb baleseteket szenvedtek, de később Mick Schumacher nagyot csattant a pálya széli korlátba. Bár a német pilóta sértetlenül hagyta el kettébe tört autóját, az nehezen felejthető látványt nyújtott. A baleset miatt kijött a biztonsági autó a pályára, majd leállították a futamot, mivel komolyabb javításokra volt szükség a pálya széli korláton. Kevin Magnussen korábban kiállt a versenyből, amikor elment a víznyomás az autójából, így mindkét Haas búcsút mondott a futamnak. Amilyen jól kezdték a szezont a Haasnál, olyan rosszul folytatják, de még így is nyolcadikok a konstruktőrök között.
George Russell ismét jobb teljesítményt tett le az asztalra Lewis Hamiltonnál. Előbbi ötödik, utóbbi a nyolcadik lett. A Mercedes nem tudja még mindig felvenni a harcot a Ferrarival és a Red Bullal. Fernando Alonso a hetedik lett, miközben csapattársát, Esteban Ocont a verseny után öt másodperces büntetéssel büntették a Hamiltonnal való ütközése miatt, így a francia a 12. lett. Valtteri Bottas és Sebastian Vettel zárja az első tizet.